IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
ارتقای شغلی

روانشناسی ارتقای شغلی بشناسید.

روانشناسی ارتقای شغلی بشناسید.

فرض کنید یک پست خالی در شرکت بوجود آمده است. شما کاملا به دنبال این پست هستید و به آن علاقه مند. همچنین مناسب طرح بازی شماست، پول بیشتری بدست خواهید آورد. تخصص، تجربه و مهارت های لازم را نیز دارا هستید. تصور می کنید به آن پست گمارده می شوید و همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. ولی اینجا چه تصمیمی اتخاذ شده است؟ و از چه معیارهایی استفاده شده است؟

شما گمان می برید شغل X بدون متصدی است، بنابراین شخص Y این پست را بدست خواهد آورد. تنها به این دلیل که دارای خصایص درست بوده است. اما این خصایص درست چیست؟ شما خواهید گفت:

دقیقا شبیه آنچه شما دارید و به همین خاطر هم، نامزد تمام عیاری هستید. البته چه بسا که تصور شما نادرست باشد. چون همواره بسیاری از موارد بیش از آنچه می دانید، وجود خواهند داشت. به طور مثال، برای آن پست آگهی شده است، زیرا که:

نمی خواهم شما را دچار سوء ظن نمایم. ولی هزار و یک دلیل برای اینکه نمی توانید آن شغل را تصاحب کنید، وجود دارد. همچنین ممکن است شما به هزار و یک علت نباید این پست را بگیرید. همه ی اینها را باید بدانید. روان شناسی هرچه را که به شما پیشنهاد می شود بررسی کنید. شاید اصل قضایا آن چیزی که به نظر می رسد نباشد.

هرچیزی را از هر کسی نپذیرید. هر گردی گردو نیست.

(منبع: قانون موفقیت در بازار کار، ریچارد تمپلر)

ادامه مقالات موفقیت در بازار کار را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar