ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۹/۰۴
557 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

رشد سریع کسب و کار کوچک تا حدود بسیار زیادی به خود صاحب کسب و کار و شرایط فعالیت او بستگی دارد. معمولاً هر تجارتی سرعت خاص خود را دارد و به مرور زمان با سرعت لاک پشتی رشد می‌کند. اما گاهی می‌توان برخی راهکارهای ساده به کار برد که خیلی سریعتر به یک نقطه خاص و هدف‌گذاری شده رسید. این راهکارها هم در بحث سرمایه گذاری هستند و هم بحث تبلیغات و بازاریابی کسب و کار را شامل می‌شوند.

در این مطلب برای کسانی که به فکر رشد سریع کسب و کار کوچک خود هستند، ۱۲ راهکار طلایی معرفی کرده‌ایم که هر کدام از آنها به شکل مختلفی در آن نقش دارند.

ایجاد قیف فروش به عنوان پایه گذار رشد سریع کسب و کار کوچک

اولین راه برای رشد سریع تجارت شما، ساخت قیف فروش است. در حقیقت اگر قیف فروش ندارید، یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوید. قیف فروش می‌تواند به خودکار سازی روند کسب و کار شما کمک کند و به شما اجازه می‌دهد که با سرعت و خیلی راحت‌تر رشد کنید. البته فراهم آوردن قیف فروش نیاز به مقدماتی دارد که در مطلب قیف فروش در مشاغل خانگی به آن پرداختیم. اما در هر صورت ایجاد قیف فروش می‌تواند رشد سریع کسب و کار کوچک را به دنبال داشته باشد.

شما هم می‌توانید تعریف‌های متفاوتی برای قیف فروش خود داشته باشید. مثلاً می‌توانید حمل و نقل رایگان را به عنوان یک نکته جذاب در نظر بگیرید یا حتی ارائه خدمات آموزشی به صورت رایگان.

هدف: «ماشین فروش خودکار بسازید تا سرعت تجارت خود را بالا ببرید».

از یک سیستم مدیریت مشتری کمک بگیرید

ردیابی و کنترل دستی معاملات بسیار سخت است و هیچ کس نمی‌خواهد این کار را انجام دهد. رشد کسب و کار هم این کار را پیچیده‌تر می‌کند. بنابراین برای رشد سریع کسب و کار کوچک استفاده از یک سیستم مدیریت مشتری ضروری است. اگرچه گزینه‌های زیادی وجود دارد، اما انتخاب بین آنها به کسب و کار شما بستگی دارد.

در حقیقت شما باید به دنبال سیستمی بگردید که مشتریان را مدیریت کند و اطلاعات آنها را در اختیار شما قرار دهد. این سیستم به شما اجازه می‌دهد که مشتریان وفادار خود را بشناسید و استراتژی فروش را بر مبنای آنها پیاده سازی کنید.

هدف: «علایق مشتریان خود را بشناسید و روند کسب و کار را بر مبنای آنها پیش ببرید».

از یک سیستم مدیریت مشتری کمک بگیرید

در مورد رقابت در بازار تحقیق کنید

وقتی که به بازار می‌روید و قرار است که یک محصول را به توده‌ای از مشتریان پیشنهاد دهید، حتماً از وضعیت رقابت در بازار اطلاعات داشته باشید. گرفتن اطلاعات و تحقیقات در مورد کسب و کارهای مختلف با دو سیستم متفاوت انجام می‌شود. گاهی شما فقط در بستر اینترنت تحقیق می‌کنید، اما اگر حوزه فعالیت شما محدود است، می‌توانید به صورت فیزیکی به تحقیق بپردازید.

تحقیق در بستر اینترنت به شما اجازه می‌دهد که استراتژی تیم‌های بازاریابی را بشناسید و به ارزیابی مشاغل مختلف بپردازید.

هدف: «برای رشد سریع کسب و کار کوچک لازم است که رقابتها درک شود و استراتژی با توجه به آن تغییر کند»

یک برنامه وفاداری مشتریان ایجاد کنید

برنامه‌های وفاداری مشتریان روش‌های خوبی برای افزایش فروش هستند. برای به دست آوردن مشتریان جدید، باید بیش از ۳ برابر هزینه فروش صورت گرفته برای مشتریان وفادار انجام دهید. حتی در برخی از مشاغل این هزینه از ۴ تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد. در حقیقت به دست آوردن مشتریان جدید بسیار گران تمام می‌شود.

ایجاد یک برنامه وفاداری مشتریان به شما در حفظ مشتری کمک می‌کند. همچنین به صورت غیر مستقیم در جذب مشتریان جدید هم تاثیرگذار است. مزیت دیگر برنامه وفاداری مشتریان برای رشد سریع کسب و کار کوچک این است که شما هزینه خود را به صورت دراز مدت انجام می‌دهید.

هدف: «باید یک برنامه وفاداری جذاب ایجاد کنید و آن را در دسترس مشتریان خود قرار دهید و با گذشت زمان افزایش فروش خود را ببینید».

فرصت‌های جدید را پیدا کنید

با درک بهتر نسبت به شرایط مشتریان و رقابت در بازار، این توانایی را خواهید داشت که فرصت‌های جدید در حوزه کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید. همه چیز، از کانالهای توزیع گرفته تا رقبای مستقیم و حتی تحلیل بازارهای خارجی را به عنوان مبنای تحلیل خود قرار دهید. این آنالیزها به شما کمک می‌کند که ده‌ها فرصتی جدید پیدا کنید که می‌توانید بلافاصله آنها را دنبال کنید و به روند رو به رشد کسب و کار خود اضافه کنید.

هدف: «به مانند یک محقق به دنبال ناشناخته‌های کسب و کار خود باشید و مسیری را بروید که دیگران نرفته‌اند یا متفاوت است».

یک لیست ایمیل از مشتریان خود داشته باشید

یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای رشد سریع مشاغل، ایجاد لیست ایمیل از مشتریان است. واضح است که شما نیاز به یک برنامه مشخص برای جذب مشتریان بالقوه دارید. در حقیقت شما باید یک سیستم جذب کننده ایجاد کنید تا مشتری مایل به ارائه اطلاعات شخصی خود باشند. کسب و کارهای آنلاین با ایجاد یک صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌توانند به این هدف دسترسی داشته باشند. اما فروشگاه‌های واقعی به کمک سیستم‌های ثبت نامی و سیستم‌های مدیریت مشتریان امکان استفاده از آن را دارند.

هدف: «یک لیست از ایمیل مشتریان خود ایجاد کنید تا از آن در برنامه‌های بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ استفاده کنید»

یک سیستم مشارکت استراتژیک تشکیل دهید

به عنوان یک تازه کار به خاطر داشته باشید که همه کسب و کارها رقیب شما نیستند و شما می‌توانید از برخی از آنها کمک بگیرید. در حقیقت مشارکت استراتژیک با برخی از شرکت‌ها می‌تواند منجر به رشد سریع کسب و کار کوچک شود. شناسائی شرکت‌های مناسب کمی سخت است و احتمالاً تعداد کمی از آنها حاضر به مشارکت می‌شوند. اما با آنها تماس بگیرید و فرصت‌هایی را برای همکاری بیشتر به آنها پیشنهاد دهید.

هدف: «کسب و کارهایی را پیدا کنید که رشد شما در کنار رشد آنها اتفاق بیفتد و از آنها بخواهید که در این مشارکت حضور داشته باشند».

 برای مشتریان خود حق نظر دادن در نظر بگیرید

اگر یک تجارت موفق دارید و به دنبال رشد سریع کسب و کار کوچک خود هستید، حق رأی دادن و نظر دادن برای مخاطبین خود تعریف کنید. اگرچه ممکن است این ابزار هزینه زیادی داشته باشد و پیاده‌سازی آن پیچیده باشد، اما در هر صورت می‌تواند در برنامه بازاریابی و تبلیغات شما نقش مهمی داشته باشد. داشتن وجه تمایز بسیار مهم است و می‌تواند رشد سریع به دنبال داشته باشد.

هدف: «با مخاطبین خود در ارتباط باشید و از آنها بخواهید که در مورد محصول و کسب و کار شما نظر دهند تا در گام‌های بعد آن‌ها را بهبود دهید»

رشد سریع کسب و کار کوچک با پیشنهادات متنوع و متفاوت

به متنوع کردن پیشنهادات خود فکر کنید. چه کالاهایی را به عنوان مکمل یا چه خدمات و اطلاعاتی را می‌توانید در اختیار مشتریان خود قرار دهید؟ برای داشتن رشد سریع باید به فکر گسترش کسب و کار خود باشید. دربندهای قبل گفتیم که فرصت‌های جدید را مشخص کنید و بدانید که در چه قسمتی مشکل دارید. چه چیزی را می‌توانید همراه با محصول خود به مشتریان بفروشید؟ چه مکان‌هایی را می‌توانید به عنوان محل ایجاد فروشگاه در نظر بگیرید. آیا نسخه آنلاین فروشگاه به افزایش فروش کمک میکند؟

هدف: «پیشنهادات متنوع و شیوه‌های خرید خاص برای مشتریان خود تعریف کنید و همه راه‌هایی که به افزایش فروش منجر می‌شوند را پیاده سازی کنید.»

رشد سریع کسب و کار کوچک با پیشنهادات متنوع و متفاوت

جریان درآمدی مشخص داشته باشید

رشد سریع کسب و کار کوچک تلاش قابل توجهی می‌طلبد. تعریف کردن یک جریان درآمدی پویا به شما اجازه می‌دهد که برای آن برنامه ریزی کنید و دیگر نیازی نیست که به صورت چراغ خاموش حرکت کنید. در اینجا شما باید محل مشخص درآمد خود را تعریف کنید و با توجه به قطعی بودن میزان درآمد برنامه ریزی کنید. شاید در یک ماه خاص یا در یک فصل خاص درآمد شما به چند برابر افزایش یابد،  این دلیل نمی‌شود که برنامه‌ریزی شما کاملاً بر مبنای این چند فصل خاص صورت گیرد.

هدف: «برای مشخص کردن جریان درآمدی خود یک دوره زمانی بلندمدت در نظر بگیرید و به صورت میانگین مشخص کنید که چقدر درآمد دارید و باید چقدر هزینه کنید».

حوزه‌های جدید پیدا کنید و به کسب و کار خود اضافه کنید

بعضی اوقات، دست یابی به مشاغل جدید و راه اندازی آنها برای رشد سریع کسب و کار کوچک ضروری است. اگر بتوانید در صنایع دیگری که مکمل کسب و کار شما هستند سرمایه گذاری کنید، می‌توانید به عنوان یک سیستم بزرگ‌تر فعالیت کنید و به نیاز بیشتری از مشتریان خود پاسخ دهید. به صنعت و فضای اطراف آن توجه کنید و ببینید که چه فرصت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که می‌توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید.

هدف: «مواردی که امکان سرمایه‌گذاری بیشتر را به شما می‌دهند و فکر می‌کنید که نیاز مشتری و تأمین کننده محصولات شما هستند را پیدا کنید و روی آنها سرمایه‌گذاری کنید».

وارد حوزه بین الملل شوید

تاکنون نگاه جهانی به کسب و کار خود داشته‌اید؟ اصلاً امکان مقایسه پیشنهادات موجود با سطح بین الملل را دارید؟ آیا می‌توانید در کشورهایی مانند کانادا یا کشورهای اروپایی فعالیت کنید؟ اگر احساس می‌کنید که می‌توانید در بخش بین الملل فعالیت کنید، بهترین گزینه ممکن برای رشد سریع کسب و کار کوچک است. اگرچه در این مسیر هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوید، اما پتانسیل توسعه کسب و کار را دارد.

هدف: «حوزه‌هایی که اجازه فعالیت بین المللی را به شما می‌دهند پیدا کنید و توانایی خود را برای حضور در این حوزه بسنجید تا وارد بازارهای بین المللی شوید».

رشد سریع کسب و کار کوچک الزامات زیادی دارد،  با انجام این راهکارها راحت‌تر می‌توان مسیر رشد و گسترش را ادامه داد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *