ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۱۳
353 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت : نظریه پله های سنگی هدفمند

در مطلب قبلی دینامیت موفقیت در مورد خانمی صحبت کردیم که از تکراری بودن کارهای خانه شکایت می کرد و انگیزه ای در خود پیدا نمی کرد که انجام کارهای خانه را ادامه دهد.

پاسخ ما به این خانم، این بود که اهداف مورد نظرش را بیابد و سپس به وسیله کارهای خانه، راهی برای رسیدن به اهداف مورد نظر پیدا کند. او به ما گفت همواره آرزو داشته است که خانواده اش را به سفر دور دنیا ببرد. مدرس گفت: «بسیار خوب. همین هدف را در نظر می گیریم. موعد مقرری را در نظر بگیرید که چه زمانی می خواهید این کار را انجام دهید.» او گفت: «وقتی بچه ام دوازده ساله شود، یعنی شش سال دیگر.» اجازه دهید بررسی کنیم.

این کار، به اندکی تلاش احتیاج دارد. قبل از هر چیز، به پول احتیاج دارید. همسرتان باید یک سال مرخصی بگیرد. باید برنامه سفر را تنظیم کنید. لازم است درباره کشورهایی که قصد سفر به آنها را دارید، اطلاعات کافی داشته باشید. حالا شما فکر می کنید راهی در مرتب کردن تخت خواب، ظرف شستن، زمین ساییدن و غذا پختن وجود دارد که شما را به هدفتان برساند؟»

چند ماه بعد، همان خانم به دیدن ما آمد. از همان لحظه ورودش به اتاق کاملا مشخص بود که در کمال سربلندی و افتخار موفق شده است. او به ما گفت: «واقعا عالی است! چقدر این نظریه پله های سنگی هدفمند، عالی است. حتی یک کار منزل را هم بی ربط با این قضیه ندانستم. از اوقات نظافت برای تفکر و برنامه ریزی استفاده می کنم. لحظات خرید، بهترین لحظات برای وسعت بخشیدن به افق فکری است. عمده غذاهای کشورهای دیگر را می خرم، یعنی غذاهایی که در مسافرت خواهیم خورد. هنگام غذا پختن هم در حال آموزش هستم.

حالا دیگر هیچ کدام از وظایف خانه برایم کسل کننده و یکنواخت نیست و می دانم که با وجود نظریه پله های سنگی هدفدار هرگز چنین نخواهد شد.» بنابراین، کسل کننده و یکنواخت بودن کار اصلا مهم نیست. هر گاه در انتهای آن، هدفی را مشاهده نمودید، می توانید از آن شغل، کسب رضایت کنید. این شرایط می تواند برای خیلی از افراد و در تمام مراحل زندگی، مفید و هدایت کننده باشد.

یک مرد جوان شاید بخواهد پزشک شود، اما باید از طریق تحصیل علم به این هدف نایل آید. شغلی که او انتخاب می کند، متأثر از عوامل مختلفی نظیر ساعات کاری، محل کار، میزان درآمد و غیره است. شایستگی، تأثیر چندان زیادی ندارد. ممکن است یک فرد فوق العاده مستعد و بلند پرواز نهایتا مجبور شود مشاغلی نظیر چاه کنی یا شست و شوی اتومبیل را انتخاب کند و یا حتی دائم الخمر شود.

این مسأله، به طور حتم، به خاطر عدم رقابت انگیزی شغل اوست. البته امکان دارد که این مشاغل، ابزارهایی برای رسیدن به اهداف باشند و به خاطر اینکه شخص می داند به کجا کشیده می شود، سختی ها و موانع بر سر راه را تحمل می کند تا به هدف نهایی برسد. اما گاهی بهای انتخاب شغل دلخواه، بیشتر از بهای هدفی است که در انتهای راه قرار دارد. در صورت داشتن چنین شغلی، آن را فوری عوض کنید، چون اگر از شغلتان ناراضی باشید، تمام ابعاد زندگی شما را در بر خواهد گرفت.

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *