ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۱۰
502 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت : احساس گناه

آیا احساس گناه می کنید؟ خوب است. اما باید از شر آن راحت شوید. هر شخصی، خوب یا بد، ممکن است گاهی احساس گناه کند. این احساس، ناشی از ندایی درونی است که همان وجدان شماست. لحظه ای فکر کنید که اگر افراد پس از انجام کارهای نادرست احساس گناه نمی کردند، چه می شد؟ کسی که پس از انجام خطایی احساس گناه نکند، غالبا در تشخیص خوب و بد، ناتوان است یا اینکه به او آموزش نداده اند که حین انجام کاری، خوب و بد آن کار را بشناسد و یا حتی ممکن است سلامت عقلانی نداشته باشد.

بسیاری از احساس گناه ها، ارثی و برخی دیگر، اکتسابی است. می دانیم که در صورت متضاد بودن احساسات و عواطف موروثی مان با جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، نوعی تضاد ذهنی در ما پدید می آید. از آن گذشته، افراد جامعه ممکن است از لحاظ اخلاقی و اعتقادی، کاملا متفاوت و بعضا متضاد باشند. اما در هریک از این حالات، هنگامی که فردی بر خلاف اندیشه های اخلاقی و اعتقادی خود عمل کند، مطمئنا احساس گناه خواهد کرد.

البته در بعضی موارد، عدم رعایت مسائل اخلاقی و اعتقادی از جانب افراد، خوب است، چون ممکن است خود این مسائل اخلاقی، بد و ناپسند تلقی شوند. باز هم می گوییم: احساس گناه، خوب است، چون به فرد انگیزه می دهد تا برای برگزیدن معیارهای برتر و با ارزش تر تلاش کند. در این باره می توان به مردی باتقوا اشاره کرد که به خاطر نفرت درونی، اقلیت های مذهبی را زندانی می کرد، اما نهایتا دچار احساس گناه شد و همین به او انگیزه داد تا دست به عملی مطلوب بزند. بله! او یک مبلغ دینی بزرگ شد و اندیشه ها، سخنان و اعمالش، تاریخ ۲۰۰ سال اخیر را تغییر داده است. نام او «ساول تارسوس» بود.

همچنین می توان از مرد دیگری یاد کرد که احساس گناهش از اعمال ناشایست گذشته موجب شد برای انجام کاری مطلوب، پر از انگیزه شود و در زندان به نوشتن کتاب بپردازد؛ کتابی که بعدها به عنوان مرجعی در حوزه های اخلاق و زیباشناسی زندگی مورد استفاده قرار گرفت. نام او «جان بانیان» بود. همچنین می توان از گناهکاری یاد کرد که نیم میلیون دلار به مؤسسه کودکان بی سرپرست شیکاگو و یک میلیون دلار به کلیسای محله خودش کمک کرد. اقدام او نیز ناشی از احساس گناه بود، چون سعی کرد با ثروتش کاری کند که پسران و دختران به مصائب و دردسرهایی که خودش تجربه کرده بود دچار نشوند.

حتی شخصیت مثبت و انسان دوستی مانند دکتر «آلبرت شوایتزر» نیز بر اثر احساس گناه، انگیزه پیدا کرد. او حس کرد آن طور که باید و شاید کاری برای دیگران انجام نداده است. پس از همین احساس گناه استفاده کرد و مأموریت بزرگش را آغاز نمود. حالا فهمیدید که احساس گناه، به همراه نگرش ذهنی مثبت، چیز خوبی است؟ اما بدانید که این احساس، گاهی با نگرش ذهنی منفی همراه می شود که بد است، چون هر احساس گناهی لزوما نتایج مطلوب را در پی ندارد و اگر کسی احساس گناه داشته باشد و حتی با نگرش ذهنی مثبت هم از آن خلاص نشود، نتایج بعدی، مطمئنا مضر و خطرناک خواهند بود.

«زیگموند فروید»، روان شناس بزرگ، در این باره می نویسد: « هر چه کارمان بیشتر پیش برود و هر چه اطلاعاتمان در باره زندگی ذهنی افراد روان پریش فزونی یابد، دو عامل مهم، بیشتر خودنمایی می کنند؛ دو عاملی که نیازمند توجه فراوان هستند و آنها را می توان این گونه دسته بندی کرد: «نیاز به بیمار بودن» یا «نیاز به درد کشیدن».

اولین عامل، احساس گناه یا همان وجدان گناهکار است… . حق با فروید است، چون بارها اتفاق افتاده است که این احساس گناه منجر به نابودی زندگی، از بین رفتن اعضای بدن، یا آسیب های جدی به خود افراد شده است. اما خوشبختانه امروزه چنین مسائلی به ندرت و خیلی کم رخ می دهد. در جوامع متمدن، دیگر جایی برای آن نیست، اما هنوز آثاری از آن یافت می شود، یعنی ممکن است سطح هوشیار ذهن احساس گناه نکند، ولی سطح نیمه هوشیار چنین حسی را داشته باشد. سطح نیمه هوشیار هرگز آن را فراموش نمی کند و تمام قدرتش را به کار می گیرد تا این موضوع را به سطح هوشیار منتقل کند و چون فرد، دیگر نمی تواند با نگرش ذهنی مثبت از شر این احساس راحت شود، مطمئنا بیمار خواهد شد و عذاب خواهد کشید.

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *