در زمان حال زندگی کنید

در زمان حال زندگی کنید
مجموع 5 از 3 رای

در زمان حال زندگی کنید

در زمان حال زندگی کنید

زندگی همین امروز است! زمان خود را صرف یادآوری روزهای خوش گذشته و خیال پردازی درباره ی آینده نکنید. در زمان حال زندگی کنید و از آن لذت ببرید. با استفاده از توصیه های زیر می توانید خودتان را از نگرانی هایی که ممکن است شما را از پا درآورند رها کنید.

  • زمان بیشتری را صرف نگاه کردن کنید

همه ی ما زمانی که در حال راه رفتن یا رانندگی هستیم، فقط چند ثانیه به اشیا و دور و اطراف مان نگاه می کنیم و بعد به فکر فرو می رویم. در نتیجه بدون اینکه متوجه گذشت زمان باشیم، خیلی زود روز به پایان می رسد. طی ۵۰ سال گذشته این اتفاق بیشتر شده و ما فکر می کنیم که دنیا سریع تر از قبل در حال حرکت است.

برای حل این مشکل سعی کنید که حداقل ۵ ثانیه به اشیا نگاه کنید. زمانی که در حال راه رفتن هستید و یا از پنجره ی اتومبیل به بیرون نگاه می کنید فرصت خیلی خوبی برای این کار است. ممکن است در شروع کار برایتان سخت باشد که ۵ ثانیه بدون فکر کردن به چیزی فقط به اشیا نگاه کنید. محققان به این نتیجه رسیده اند که این افزایش ناچیز در مدت زمان نگاه کردن ما به اشیا می تواند تاثیر بسزایی در افزایش اشتیاق ما به زندگی و بالا رفتن کیفیت زندگی ما داشته باشد.

  • نام اشیا را به زبان بیاورید

شاید این کار احمقانه به نظر برسد، اما دفعه ی بعدی که بیرون می روید، نام چیزهایی را که می بینید با صدای بلند به زبان بیاورید؛ پرنده، ابر، قاصدک، سنگریزه و…. بچه ها هم دقیقا وقتی حرف زدن را یاد می گیرند، همین کار را انجام می دهند. با این کار هر دو نیم کره ی مغز فعال شده و مفاهیم در ذهن ثبت می شوند. این کار باعث می شود آگاهی بیشتری به زمان حال داشته باشید.

  • کارهای روزمره را با سرعت کمتری انجام دهید

بسیاری از افراد کارهای روزمره را با سرعت زیاد و با بی دقتی انجام می دهند. اما عجله باعث می شود نتیجه ی مطلوبی از کارهایتان نگیرید. سعی کنید کارهای تکراری روزمره را بسیار آهسته و با دقت انجام دهید. به این ترتیب کم کم می توانید از انجام کارهایی که در گذشته برایتان آزار دهنده بودند، لذت ببرید.

  • از شکم نفس بکشید

این نوع تنفس، که آگاهانه انجام می شود پایه ی بسیاری از انواع مراقبه است و وقتی استرس دارید می تواند به شما کمک کند. در طول این فرآیند تمام تمرکز خود را معطوف به هوای ورودی و خروجی به ریه ها و شکم خود کنید.

  • با دست مخالف غذا بخورید

با انجام این کار می توانید آهسته تر و با دقت و لذت بیشتری غذا بخورید، چون باید دقت کنید چیزی از قاشق تان نیفتد؛ در نتیجه تمام تمرکزتان روی این فرآیند خواهد بود.

منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)

ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن