ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۰۷
423 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

در خود شور و شوق ایجاد کنید

کشف بزرگ روانشناس مجارستانی، میکائیل ژیکس، که کارشناسی سرشناس در زمینه ی تحقیق در مورد مسائل مربوط به شادی و خلاقیت است، نشان دهنده ی این است که شادی یا ناراحتی یک فرد رابطه ی چندانی با شرایط زندگی او ندارد، بلکه کاملا به خود فرد بستگی دارد.

شادی چیزی نیست که بتوان آن را ایجاد کرد. ولی از طرف دیگر چیزی هم نیست که خود به خود اتفاق بیفتد. در واقع در جایی بین این دو قرار دارد. شادی حالتی است که ما نمی توانیم خود را برای آن آماده کنیم و زمینه ی ایجاد آن را در خود فراهم سازیم.

درست است که ما نمی توانیم شادی را به وجود آوریم، اما یک کار مفید می توانیم انجام دهیم و آن این است که جلوی بوجود آمدن آن را نگیریم. ژیکس این مطلب را به این صورت خلاصه می کند: “افرادی که می آموزند اختیار ذهنیت و احساسات درونی خود را در دست بگیرند، می توانند بر چگونگی پیشبرد زندگی شان هم تسلط داشته باشند و شاید بتوان گفت این بالاترین حد خوشبختی است.”

اوج لذت و شادی افراد زمانی نیست که هنگام تعطیلات، کنار ساحل بر روی صندلی راحتی نشسته اند. بهترین لحظات زندگی مواقع بیکاری و استراحت نیست، بلکه وقتی است که جسم و ذهن تان فعال و پرتحرک هستند. زمانی شاد هستید که شعله ی کوچکی از شور و شوق و هیجان در وجودتان جان می گیرد و آنقدر بر آن دامن می زنید تا به آتشی فروزان تبدیل می شود.

شادی حالتی پایدار و همیشگی نیست، بلکه شکل گرفته از شرایطی شخصی و درونی است که منجر به شاد بودن فرد می شود. ژیکس این حالت را “وجد” می نامد و این چنین تعریف می کند: “وقتی آنچنان غرق انجام کاری می شوید که گویی هیچ چیز در دنیا جز کاری که مشغول آن هستید اهمیت ندارد، مانند زمانی که کودکان غرق در بازی های مهیج خود هستند.” هنگامی که در حالت وجد هستید تمام اتفاقات لازم خود به خود و در زمان مناسب رخ می دهند و همه ی کارها راحت و بی دردسر پیش می روند. وجد تداعی گر آرامش درونی است وشاید بتوان گفت که رسیدن به وجد همان دستیابی به آسایش و آرامش در زندگی است.

هر دوره ای از زندگی ما با شادی های خاصی همراه است که تکرار شدنی نستند، مثلا اولین باری که عاشق می شویم. کسانی که متاهل هستند نمی توانند انتظار داشته باشند که شور و هیجان اولین ملاقاتشان دوباره تکرار شود. باور کردن حرف کسانی که می گویند “هنوز هم درست مثل روز اول عاشق هستند” دشوار است.

شادی واقعی از انتظار تکرار ایام خوش گذشته حاصل نمی شود، بلکه از وقایعی که پیش رو داریم نشات می گیرد: مانند شادی ناشی از بچه دار شدن، دستیابی به موفقیتی بزرگ و ارزشمند، و یا لذت بردن از زندگی علیرغم شرایط دشوار موجود.

شادی و خوشبختی به هیچ عنوان به فرهنگ، سن و سال، سطح تحصیلات، و یا ثروت افراد بستگی ندارد. ژیکس در میان اقشار و مشاغل مختلف جامعه از جمله کارگران معدن، هنرمندان، مدیران و جراحان، افرادی را یافت که نسبت به سایر افراد زندگی شادتری داشتند. تقریبا همه ی آنها افرادی سختکوش بودند و همیشه به بهبود زندگی شان فکر می کردند.

منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)

ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *