ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1397/11/11
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

خاطرات تقویت کننده احساس های تخریبی

وقتی که شخص در پیش نویس خود بسر می برد، انبوهی از خاطرات گذشته را به یاد می آورد که باورهای پیش نویس او را تقویت می کنند. با هریک از این وقایع به خاطر آمده، شخص احساسها و باورهای پیش نویس خود را به چرخه در می آورد، با انجام این کار او نمودها تخریب را آشکار می سازد، یا به صورت تجربه احساسهای تخریبی و یا با نشان دادن هر نوع رفتار آشکار و غیر آشکاری که مشخص کننده روند تخریب در او باشد. همچنانکه واقعه خاصی به یاد آورده می شود، احساسهای تخریبی و یا سایر نمودهای تخریب همراه با آن به خاطر می آید.

“به عبارت دیگر، هر خاطره تقویت کننده با یک تمبر همراه است.”

وقایع به خاطر آمده ممکن است واکنش های افراد دیگر نسبت به نمودهای تخریب شخص باشد، همچنانکه نامزدهای پی در پی دیوید او را در واکنش به رفتارهای تهاجمی اش ترک کردند. اینها ممکن است واکنشهایی باشند که شخص در درون خود آنها را نشان می دهد تا باورهای پیش نویس خود را تائید کند، حتی اگر در وضعیت واقعی این واکنشها خنثی و یا بر خلاف این باورها باشند. به عنوان مثال اگر خانمی دیوید را به یک میهمانی دعوت کند، دیوید در درون با خود چنین میگوید:

«او واقعا دوست ندارد مرا دعوت کند فقط برای خوشحال کردن من این حرف را زد» پس از پرداختن به چنین تعبیری، ممکن است نسبت به این «طرد شدگی» احساس خشم کند. بنابراین، او مهر تائید دیگری بر باورهای پیش نویس خود می زند و خاطره تقویت کننده جدیدی را به همراه تمبرهای داد و ستد شده مربوط به آن، حفظ می کند.

وقایعی وجود دارند که حتی «پروفسور کوچولوی» درون شخصی که خیلی هم باهوش نیست، آنها را با باورهای پیش نویس هماهنگ نمی یابد. ولی در این مورد، شخص ممکن است راه دیگری را در پیش گیرد. یعنی به طور انتخابی چنین وقایعی را فراموش کند (فراموشی انتخابی).

به عنوان مثال مواردی بوده است که یکی از نامزدهای دیوید خیلی روشن و صریح به او گفته است که چقدر برایش ارزش قائل است و چقدر دوست دارد که در کنار او بماند، ولی هرگاه دیوید در پیش نویس خود بسر میبرد، چنین خاطراتی را از ذهن خود محو می کند.

همچنان که دیده ایم افراد ممکن است به خلق تخیلاتی بپردازند که با باورهای پیش نویسی آنها هماهنگ و همسو می باشد. خاطرات حاصله از همین تخیلات درست همانند خاطرات وقایع حقیقی عمل می کنند. هر بار که دیوید تصاویر ذهنی برای خود می آفریند که دیگران چگونه پشت سر او حرف می زنند و ایرادها و اشکلات او را به زبان می آورند، او خاطره تقویت کننده دیگری را به خزانه خاطراتش می افزاید.

در اینجا باز هم می بینیم که روند تخریب چگونه خود به خود تقویت می شود. خاطرات تقویت کننده به عنوان پسخوراند باورهای پیش نویس عمل می کنند.

هربار که یک خاطره تقویت کننده به یاد آورده می شود، شخص نیز یک باور پیش نویسی را بازنوازی می کند که این باور پیش نویسی خود به وسیله خاطرات تقویت کننده حمایت می شود. همچنان که باورهای پیش نویسی بازنواخته می شوند، احساسهای سرکوب شده زیر این باورها برانگیخته می شوند و روند چرخشی درون روانی یک بار دیگر به جریان می افتد.

همانطور که این روند اتفاق می افتد شخص درگیر نمودهای تخریب می شود که ممکن است شامل رفتارهای قابل مشاهده، تجربیات درونی شخص، تخیلات و یا ترکیبی از این سه باشد. در عوض، پیامد نمودهای تخریب، شخص را قادر می سازد که به دستیابی و جمع آوری بیشتر خاطرات تقویت کننده به همراه تمبرهای عاطفی بپردازد.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات