IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
تکنیک فروش

تکنیک فروش : هنر متقاعد سازی (4)

تکنیک فروش : هنر متقاعد سازی (۴)

استدلال منطقی

هنگامی که در مذاکره از استدلال منطقی استفاده می کنید، انتظار دارید که مشتری بر اساس دلایل منطقی استدلال کند و تصمیم بگیرد. در این نوع فروش به طور ضمنی تلاش می شود تا ذهن خریدار به سمت قیاس منطقی سوق داده شود. یک “قیاس منطقی” از سه جزء تشکیل شده است:

قضیه ی کبری : هر کسی که می خواهد بهره‌وری خودش را به حداکثر برساند.

قضیه ی صغری : کامپیوتری که من می فروشم بهره‌وری را به حداکثر می رساند.

نتیجه : بنابراین، شما باید کامپیوتر من را بخرید.

استفاده از چنین استدلالی، خریدار را مجاب می کند، اما همیشه هم منجر به فروش نمی شود؛ زیرا این کار میل به بحث کردن را در طرفین ایجاد می کند و مشتری در موضع دفاع قرار می گیرد. به همین دلیل بهتر است که در استدلال منطقی جوری مذاکره را پیش ببریم که خود فروشنده نتیجه‌ گیری کند. به عنوان مثال:

  • هر راننده‌ ای خودرویی را دوست دارد که کم مصرف است.
  • شما یک راننده هستید.
  • در نتیجه شما خودروی کم مصرفی را می خواهید، این خودرو در هر ۷ مایل یک گالن می سوزاند.

در اینجا فروشنده قسمتی از این قیاس را رها می کند تا خود مشتری نتیجه گیری کند. به طور کلی استدلال در فروشهایی به کار برده می شود که به طور ضمنی به نوع تفکر مشتری اشاره دارد. مشتری باید به طور شفاف به موضوعی توجه کند، آن را بررسی کند، نفع یا ضرر آن را فهرست کند، تحلیل کند و در پایان نتیجه بگیرد. تمام این فرآیند زمان می گیرد و فروشنده نباید عجله کند تا این فرآیند سریع طی شود.

برای تسریع بخشیدن در این روش بهتر است طوری مذاکره را پیش ببریم که کمی هم احساسات مشتری را تحریک کند، زمانی که احساسات درگیر شود فرآیند تصمیم گیری سریع تر اتفاق می افتد.

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar