تکنیک فروش : مشتری یابی (۴)

تکنیک فروش : مشتری یابی (۴)
مجموع 5 از 1 رای

مشتری یابی

تکنیک فروش : مشتری یابی (۴)

  • مهمانی

شاید به نظر روش مناسبی برای پیدا کردن مشتری نباشد، ولی شرکتهایی مثل “اَون Avene” و ماری کی Mary Kay” موفقیت این روش فروش را اثبات کردند. لوازم آرایش، جواهرات، لوازم خانگی وغذاهای مخصوص محصولاتی هستند که توسط شرکت “اَون Avene” با موفقیت از طریق مشتری یابی مهمانی (فروش در خانه) فروخته شدند.

کارگزان بورس برای فروش اوراق مشارکت سرمایه گذاری مهمانان خود را به گاردن پارتی دعوت می کنند. در این مهمانی سرمایه گذاران دعوت می شوند تا به حرفهای کارگزان گوش کنند که برگه های فروش این معامله ی مخاطره آمیز را در دست دارند.

روش فروش در مهمانی های خانگی اکنون به محل کار سرایت کرده است؛ چون کارمندان نسبت به برگزاری این جلسات در خانه ها و تجمع در آنجا بی میل شدند.

  • مشتریانی که می آیند

در بسیاری از کارها،مشتریان و ارباب رجوع هایی وجود دارند که به فروشگاه ویا دفتر کار زنگ می زنند، یا به آنها مراجعه می کنند. اما معمولاً با چنین مشتریان برخورد خوبی نمی شود. ممکن است یک کارمند کم آموزش دیده در برخورد اول را با مشتری بدون ظرافت و احساس عمل می کند و بسیار سریع آنها را نا امید کند.

تعداد شرکتهایی که برای فروش در محل آمادگی ندارد زیاد است، زیرا اکثر آنها اشخاصی که اولین برخورد را با مشتری دارند را به درستی انتخاب نمی کنند. اما شرکتهایی این افراد را درست انتخاب می کنند رضایت اکثر مشتریان و یا ارباب رجوع ها به دست می آورند و معامله انجام می شود.

  • منطقه

منظور از فروش منطقه، فروش در یک جغرافیای نسبتاً کوچک است که به یک فروشنده اختصاص داده شده است و در آن هیچ فروشنده و یا آژانس دیگری نمی تواند فعالیت کند. در این روش از فروش، کار فروشنده راحتتر است زیرا تمام فعالیتهای خود را به مشتریان یک منطقه اختصاص می دهد و از سوی دیگر محصول و یا خدمات او انحصاری است.

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن