IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
تکنیک فروش

تکنیک فروش : مشتری یابی (2)

تکنیک فروش : مشتری یابی (۲)

اساس این روش بر این تفکر بنا شده است که فروشنده در هر مذاکره نام مشتریان آینده خود را به دست آورد. اغلب فروشندگان حرفه ای سعی می کنند از فردی که با او مذاکره می کنند (و نه تماس گرفتند) نام دو یا سه دوست آنها را به دست آورند که همچون مشتری نیاز مشابهی به کالا و خدمات تان دارند. طبیعی است که این روش در زمانی اثربخش است که فرآیند فروش با موفقیت همراه باشد.

روش زنجیر بی انتهای مشتری یابی بیشتر در مواردی مثل: سرمایه گذاری، خدمات بیمه ویا خدمات درمانی اثر بخش است. در چنین خدماتی به وجود آمدن حس اعتماد و نشان دادن حسن نیت بین خریدار و فروشنده در اوایل مذاکره ضروری است. اگر این اتفاق بیفتد به احتمال زیاد روی شما به عنوان یک دوست و فرد قابل اعتماد حساب می کند، و زمانی که دوست وی به خدمات این چنینی نیاز پیدا کند احتمال اینکه شما را توصیه کنند زیاد می شود.

در این روش فروشنده در منطقه و اجتماعی که، دوستان و آشنایان پر نفوذی دارد وارد می شود و سعی می کند تا با همکاری گرفتن از آنها محصول و یا خدمات خود را معرفی کند. به عنوان مثال: یک مشاوره سرمایه گذاری برای راه اندازی شرکت خود به شهری می رود که در آن داشجو بوده است، او همچنین عضو انجمن دانشجویی و تیم ورزشی دانشکده هم بوده است. او برای اینکه بتواند چند مرکز نفوذ پیدا کند با استادان سابق،مربی ورزش و دبیر انجمن دانشجویی تماس می گیرد و آنها را متقاعد می کند تا در یافتن مشتریان خوب وی را کمک کنند.

فروشندگانی که از روش مراکز نفوذ استفاده می کنند، معمولاً به صورت دوره ای با اشخاص تاثیر گذار خود تماس می گیرند و از آنها به خاطر لطف و محبتشان تشکر می کنند. همچنین هدایایی به مناسبتهای مختلف و یا کارت تبریک سال نو  برای تقدیر و قدردانی می فرستند.

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar