IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
تکنیک فروش

تکنیک فروش : جنبه های اساسی شروع مذاکره فروش (4)

تکنیک فروش : جنبه های اساسی شروع مذاکره فروش (۴)

کاهش نگرانیها

یک مدیر فروش در فیلادلفیا تعدادی فروشنده را استخدام کرد و بر روی بیش از ۵۰۰ مذاکره ی فروش واقعی تحقیقی انجام داد. در این تحقیقات هیچ کدام از فروشنده و یا خریدار در جریان نبودند که تحت نظر گرفته شده اند. او به این نتیجه رسید که در تعداد کثیری از مشتریان نگرانی خاصی مشهود است.

به عبارت دیگر خریدار احساس می کند که فروشنده می خواهد سر او کلاه بگذارد و یا چیزی را به او “قالب” کند. بنابراین به صورت ناخودآگاه موانعی را بر سر راه پیشرفت مذاکره می گذارند. حال باید دید که چگونه می توان از دست این نگرانی خلاص شد؟

یک روش این است به جای اینکه در مورد خود شخص مشتری صحبت کنیم، درباره ی یک موفقیت فرضی صحبت کنیم.در اینصورت مشتری فکر می کند که او هدف فروشنده نیست. برخی از فروشندگان با تجربه با بیان جملاتی از قبیل: “هر زمان که صلاح دیدید می توانید مذاکره را پایان ببخشید، احتیاجی هم نیست که از انجام اینکار خجالت زده شوید” نگرانی مشتری را کاهش می دهند .

روشهای مختلفی برای کاهش نگرانی مشتریان وجود دارد که بعضی از آنها با دروغ شروع می شود. مثل: من فقط می خواهم نظر شما را بدانم، من نیامدم اینجا تا چیزی به شما بفروشم فقط می خواهم شما با برنامه هایمان آشنا کنم. برخی از مشتریانی هستند که در ابتدا این جملات را باور می کنند، ولی بسیار سخت است که بتوانید مذاکره ای را که با دروغ شروع شده است را ادامه دهید.

اغلب فروشندگان نگرانیهای مشتریان را با خونسردی،لبخند و بیان جملات صمیمانه کاهش می دهند. به همین دلیل است که در گذشته فروشندگان مذاکره خود را با شوخی و یا گفتن داستان خنده داری شروع می کردند.

امروزه فروشندگان در تلاش هستند که مذاکره های خود را طوری انجام دهند که نگرانی های مشتریان تا حد ممکن کاهش یابد. از این رو مشتری را از محیط استرس زا بیرون می آورند و به رستوران و یا کافی شاپ دعوت می کنند.

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar