IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
تمبرها و پیش نویس زندگی

تمبرها و پیش نویس زندگی

تمبرها و پیش نویس زندگی

چرا افراد تمبر جمع میکنند؟ اریک برن چنین پاسخ میدهد: افراد تمبر جمع می کنند زیرا با نقد کردن آن می توانند به طرف پیامدهای پیش نویسی خود حرکت کنند.

اگر پیش نویس شخصی از نوع شدید و نابهنجار باشد، احتمال دارد که به جمع آوری کلکسیونهای بزرگی از تمبر بپردازد که بعدها آنرا با پیامدهای سنگین معاوضه کند. به عنوان مثال می تواند تمبرهای افسردگی را برای سالیان دراز جمع نموده و سپس آنها را به صورت خودکشی بیان دارد.

کسی که پیامد سخت و سنگین پیش نویس او، آزار دیگران باشد، ممکن است که کوهی از تمبرهای خشم و عصیان را جمع آوری نماید و سپس آنها را برای توجیه «قتل و جنایت» بکار گیرد. در یک سطح خفیف تر و لیکن به عنوان بخشی از پیش نویس بازندگی، یک مدیر بازرگانی ممکن است به جمع آوری تمبرهای خود آزاری بپردازد و آنها را با حمله قلبی، زخم معده و با فشارخون بالا معاوضه کند.

افرادی که پیش نویس مبتذل و پیش پا افتاده دارند، کلکسیون کوچکتری از تمبرها را جمع آوری می کنند و آنها را با پیامدهای سبک تری معاوضه میکنند. زنی که تمبرهایی جمع می کند که شوهرش او را درک نمی کند، ممکن است هر چند ماه یکبار آنها را با دعوای شدیدی با شوهرش معاوضه کند.

شخصی که مانند همکار من تمبرهای خشم را بر ضد مقامات مربوطه جمع آوری می کند، ممکن است آنها را با منازعه و وبحث در سرکار مبادله کند و احیانا ممکن است اخراج شود.

دیدگاههای متفاوتی در نظریه تحلیل رفتار متقابل وجود دارد که آیا جمع آوری تمبر هیچ پایگاهی در پیش نویس برنده دارد یا خیر. برخی نویسندگان «تمبرهای طلایی» را مطرح ساخته اند، یعنی تمبرهایی که برای رسیدن به پیامدهای مثبت و خوشایند جمع آوری می شوند (تمبرهای طلایی در برابر تمبرهای قهوه ای قرار دارند یعنی تمبرهایی که پیامد منفی دارند و تابه حال راجع به آنها صحبت می کردیم.) به عنوان مثال، یک مدیر پرکار ممکن است تمبرهای طلایی را برای حسن انجام کار جمع آوری نماید و آنها را با یک مرخصی و پاداش خوب عوض کند. 

ما بر این باوریم که جمع آوری تمبرها در یک پیش نویس برنده اصیل لزومی ندارد. آن مدیر پرکار هیچ نیازی نداشت که مرخصی رفتن خود را با حسن انجام کار و یا هیچ دلیل دیگری توجیه کند. او می تواند به مرخصی برود صرفا به این دلیل که این را می خواهد.

با این دانش از کنش پیش نویسی تمبرها، نحوه جمع آوری تمبرهای خود و پیامدهایی که در ازای آنها می خواهید، مرور کنید. آیا هنوز هم این پیامد را می خواهید؟ اگر آنرا نمی خواهید به سادگی آنرا رها کنید. ولی قبل از اینکه تصمیم بگیرید آنرا رها سازید. مطمئن شوید که واقعا می خواهید پیامد مورد انتظار خود را رها سازید، و همچنین کاملا برایتان روشن باشد که اگر انتخاب میکنید که کلکسیون تمبر خود را رها کنید، باید به پیامدهایی که از قبل طرح ریزی کرده اید برای همیشه خداحافظی کنید.

وقتی در مورد این مسئله به اندازه کافی فکر کردید، آیا هنوز مایل هستید که تمبرهای خود را رها کنید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، راهی را انتخاب کنید که از طریق آن تمبرها را برای همیشه به دور اندازید. بعضی افراد آنها را در آتش می اندازند. عده ای دیگر سیفون توالت را می کشند تا تمبرها بروند. دیگرانی هستند که آنها را در رودخانه ای خروشان می اندازند و تماشا می کنند که چگونه رودخانه به دریا می ریزد. راه خود را انتخاب کنید. هر راهی را که انتخاب می کنید باید راهی باشد که برگشت تمبرها را به سوی شما غیر ممکن سازد.

در تصور خود، به دستان خود نگاه کنید و مطمئن شوید که آنها خالی از تمبرهایی که با خود داشتید می باشند.

تصور کنید که دور و بر خود را می نگرید. شما کسی یا چیزی را که بسیار خوشایند شماست و آنرا هرگز ندیده اید می بینید. بر آن شخص و یا چیز خوشایند درود بفرستید. این همانجایی است که شما نوازشهایی خوبی را خواهید گرفت و دیگر نیازی به جمع آوری تمبر در اینده نخواهید داشت. به این نوازشها، خوشامد بگوئید. رهایی و آرامشی را که از حمل و جمع آوری نکردن تمبرها ناشی می شود حس کنید.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar