ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۵
993 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
تمبرها در تحلیل رفتار متقابل

هرگاه یک احساس تخریبی را تجربه می کنم، با آن دو کار می توانم بکنم. من می توانم آنرا در همان زمان و مکان بیان کنم، و یا آنرا انباشته سازم تا بعدها به کار برم.

وقتی که آنرا انباشته سازم، گفته می شود که دارم تمبر جمع می کنم.”

به یاد بیاوردید که آیا در هفته گذشته موقعیتی وجود داشت که احساس تخریبی را احساس کنید و به جای بیان آن در همان زمان و همان مکان به انباشتن آن بپردازید؟

در این صورت، شما یک تمبر جمع کردید. نام احساس تخریبی که روی آن تمبر نوشته شده بود، چه بود؟ حسادت، پیروزی، خشم، برانگیختگی، گرفتگی، بی پناهی و یا چیز دیگر؟

بزرگی کلکسیونی که از چنین احساسهایی جمع آوری کرده اید چقدر است؟ تا چه مدت قصد دارید به جمع آوری کلکسیون خود ادامه دهید؟ زمانی که می خواهید کلکسیون خود را بفروشید آنرا با چه چیزی معاوضه می کنید؟

لغت «تمبر» خلاصه شده اصطلاح «دادوستد روانی تمبرها» است و این بر می گردد به کاری که فروشگاههای بزرگ در دهه ۱۹۶۰ انجام می دادند و به مشتریها در ازای اجناس خریداری شده تمبرهایی با رنگهای مختلف می دادند (به عنوان تشویق خرید). این تمبرهای دادوستد را در کتاب های مخصوص تمبر می چسباندند. و وقتی که به تعداد مشخصی می رسیدند، شما می توانستید آنها را تحویل دهید و جایزه ای دریافت کنید.

بعضی افراد ترجیح می دادند که تمبرها را در مقیاس کم جمع آوری کنند و جایزه های کوچک دریافت کنند. دیگران چندین و چند کتاب جمع آوری می کردند و جایزه خیلی بزرگی در ازای آن دریافت می کردند.

“وقتی که افراد به انباشتن تمبرهای دادوستد روانی می پردازند، با همان زمینه احساسی که آنها را جمع کرده اند به فروش آن می پردازند.”

به عنوان مثال. تصور کنید که من تمبرهای خشم را جمع آوری می کنم. در سرکار رئیس مرا به باد انتقاد می گیرد، من از او عصبانی میشوم ولی خشم خود را نشان نمیدهم. من تمبرهای خشم را در درون خود حفظ می کنم تا اینکه شب به خانه برسم، و آن را بر سر همسر و فرزندانم خالی کنم. در اینجا من یک تمبر جمع کردم و آنرا در همان روز با نشان دادن خشم به خانواده نقد کردم.

این مثال ویژگی معمول دیگری از نقد کردن تمبرها را به تصویر می کشد:

شخصی که معمولا کلکسیون تمبر را دریافت می کند، یعنی خشم بر سر او خالی می شود، اغلب همان کسی نیست که در ابتدا ایجاد کننده احساسهای تخریبی بوده است.

همکار من نیز ممکن است تمبرهای خشم جمع کند. ولی تصور کنید که او ترجیح می دهد کلکسیون بزرگتری جمع کند و بعد آنرا نقد کند. ممکن است خشم های خود را نسبت به رئیس برای ماهها جمع آوری کند. سپس با کوهی از کتابهایی که مجموعه تمبرهای انباشته شده هستند، او ممکن است به دفتر رئیس هجوم ببرد، بر سر او فریاد بزند و سپس اخراج شود.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *