ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۸
924 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
تعریف تخریب و احساسهای تخریبی

پیچیدگی های زیادی در مورد معانی اصطلاحات وضعیت تخریبی و احساسهای تخریبی در آثار و نوشته های تحلیل رفتار متقابل وجود دارد. بعضی از نویسندگان این دو اصطلاح را به جای یکدیگر به کار برده اند.

در مطالب این مبحث ما چنین کاری را نمی کنیم. ما روند فکری دیگری را دنبال می کنیم که اختلاف مؤثری بین وضعیت تخریبی و احساسهای تخریبی قائل می شود.

ما احساسهای تخریبی را به عنوان یک هیجان آشنا که در دوران کودکی آموخته و تشویق شده است و در بسیاری از وضعیت های فشارزا تجربه شده است که در دوران بزرگسالی برای حل مسئله وسیله نامناسبی است، تعریف می کنیم.

ما وضعیت تخریبی را به عنوان یک سری رفتارهای پیش نویسی تعریف می کنیم که خارج از آگاهی ما به عنوان وسیله ای برای کنترل محیط به کار گرفته می شود، و تجربه احساسهای تخریبی شخص را نیز در بر دارد.

به عبارت دیگر، وضعیت تخریبی روندی است که در آن شخص ترتیبی می دهد که احساسهای تخریبی را احساس کند.این ترتیب خارج از حوزه آگاهی شخص صورت می گیرد.

به عنوان مثال، در صحنه تخیلی ما وقتی که من بدون پول از خانه خارج می شوم، ترتیبی می دهم که به احساسهای بدی که نهایتا آنها را تجربه می کنم، برسم. من می توانستم اطمینان حاصل کنم که پول را با خود برداشته ام ولی این کار را نکردم. اگر شما از من می پرسیدید که چرا این کار را نکردم ممکن بود پاسخ دهم «من فقط فکرش را نکردم.»

پیامد مسائلی که شخص خود آنها را بنا نهاده است به عنوان «توجیه احساسهای تخریبی» تلقی می گردد. در نظر بگیرید همچنانکه در مقابل صندوق فروشگاه ایستاده بودم و نسبت به صندوقدار بسیار خشمگین بودم، شما از من می پرسیدید: «چرا از دست صندوق دار عصبانی هستی؟» پاسخ من ممکن بود چنین باشد، «خوب، چیزهایی را که برای خریدنکنار گذاشته ام نمی توانم با خود ببرم.»

خشمگین شدن به دیگران در وضعیتهای فشارزا احساس تخریبی مورد علاقه من است. پنج نفر دیگر ممکن است پنج احساس بد دیگر را در همان وضعیت تجربه کنند و احتمال دارد که همه آنها، مانند من، بر این باور باشند که احساسهای تخریبی مورد علاقه آنها واکنش «طبیعی» در چنین وضعیتهایی است.

آیا افراد همیشه می بایست برای اینکه یک احساس تخریبی را احساس کنند یک وضعیت تخریبی را ایجاد کنند؟ نه.

ما می توانیم احساسهای تخریبی را در واکنش به وضعیتهای فشارزایی که مستقلا واقع می شوند تجربه کنیم، یعنی آنهایی که ما حقیقتا هیچ کاری برای ترتیب دادن آنها نکرده ایم. برای مثال، تصور کنید که با یکی از وسایل نقلیه عمومی مانند هواپیما، قطار و یا اتوبوس به سفر می روید و باید در زمان خاصی به مقصد برسید. به علت یک نقص فنی، سفر شما به تعویق می افتد. همانطور که نشسته اید و می بینید که لحظه ها به سرعت میگذرند، احساس شما چیست؟ ممکن است من احساس خشم نسبت به آن شرکت مسافربری داشته باشم. شما شاید احساس هراس و ترس بکنید، دیگری ممکن است به تنگ آید و غیره. عکس العمل ها متفاوت است.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *