ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۹
599 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
تخریب و پیش نویس

اولین ارتباط کلی و همگانی بین پیش نویس و وضعیت تخریبی این است:

“هرگاه شما یک احساس تخریبی را تجربه می کنید، در واقع در پیش نویس خود هستید.”

چرا احساسهای تخریبی چنین نقش مهمی را در عملکرد پیش نویس زندگی ایفا می کنند؟ پاسخ این است که کودکان می آموزند چگونه از احساسهای تخریبی به عنوان وسیله ای برای برآوردن نیازهای خود در خانواده بهره گیرند.

همان گونه که می دانیم احساسهای تخریبی در کودکی آموخته و تشویق می گردند. هر خانواده ای دارای دامنه محدودیتهای احساسهای مجاز و قابل بیان می باشد و دامنه وسیعتری از احساسهایی که منع و سرکوب می شوند دارد.

گاهی اوقات برحسب اینکه کودک پسر یا دختر باشد احساسهای مجاز و قابل بیان با یکدیگر متفاوت هستند. اغلب، پسربچه ها یاد می گیرند که اشکالی ندارد که عصبانی و پرخاشگر باشند ولی نباید ترسوو گریان باشند. در حالی که دختر بچه ها ممکن است یاد بگیرند که باید نسبت به فشارها با گریه کردن و یا خندیدن واکنش نشان دهند حتی اگر دوست داشته باشند خشم نشان دهند.

حال چه خواهد شد اگر که کودک بدون توجه به یادگیریهای خود یکی از احساسهای منع شده و غیر مجاز را بیان کند؟ تصور کنید که به عنوان مثال پسر بچه ای بترسد و ترس خود را نشان دهد، شاید کسی او را دنبال کرده و ترسانده باشد. او با شتاب به طرف مادر خود می دود. در حالی که از ترس می لرزد و از مادر حمایت و پناه می خواهد. مادر زیر چشمی به او نگاه می کند و می گوید: «خوب حالا وقتشه که پسر شجاع باشی! برو و روی پاهای خودت بایست.» و سپس به کارهای خانه می پردازد.

کودک در ذهن خود حک می کند: «اگر من بترسم و ترس خود را نشان دهم، آنچه را که می خواهم در اینجا پیدا نمی کنم. من نوازش و حمایت می خواستم و در عوض نادیده گرفته شدم.»

این پسر بچه با «پروفسور کوچولوی» زیرک خود راههایی را برای رسیدن به نتایجی که می خواهد جستجو می کند. او امکان دارد دامنه وسیعی از احساسها را در روزهای مختلف به عنوان واکنش به موقعیت های فشارزا بیازماید. او اندوه و غم و غصه، شادمانی و شعف، تهاجم و پرخاشگری، گیجی و سردرگمی، بهت زدگی و بسیاری از احساسهای دیگر را تجربه می کند.

تصور کنید که او در می یابد که با پرخاشگری می تواند چیزهایی را که می خواهد از مادرش بگیرد. حال اگر پسر همسایه او را دنبال کند، او خواهد جنگید و شکست خواهد خورد، زیرا پسر همسایه خیلی از او بزرگتر است. اگرچه بدنش زخمی و کبود است ولی حداقل تایید مادر را خواهد گرفت: «خیلی خوب، مرد که گریه نمی کند!»

او احساسی را پیدا کرده است که به وسیله آن می تواند به مهمترین خواسته اش یعنی گرفتن تائید والدین برسد. برای بدست آوردن نوازشهایی که می خواهد، لازم است که خشم و تهاجم نشان دهد. یقینا، این نوازشها به بهای آزارهای سخت خودش تمام می شود. روند این حوادث احتمالا همانطور که این پسر بچه بزرگ می شود بارها و بارها تکرار می شود و با هر بار تکرار، او به تدریج به نتایج بیشتری در مورد احساسها و پیامدهای آنها می رسد. «به جز حالات تهاجمی، هیچ نوع احساس دیگری در اینجا کاربرد ندارد. در واقع، اگر من هر نوع احساس دیگری را نشان دهم، والدین من حمایت خود را از من دریغ می کنند و این برای من خیلی خطرناک است. بنابراین، بهترین کار این است که حتی به خود اجازه ندهم هیچ نوع احساس دیگری به جز تهاجم را تجربه کنم.»

حال، هر بار که احساس ترس و اندوه به سراغش می آید، او این احساسها را حتی از خودش پنهان می کند. در عوض، او مستقیما به سمت خشمگین شدن و حالات تهاجمی پیش می رود.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *