لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۹/۰۱/۱۱
4,152 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

اکثر مردم مشاغل اینترنتی را به دلیل مقرون به صرفه بودن و آسان بودن برای شروع کسب و کار ترجیح می‌دهند و به همین دلیل لازم است که با ترفندهای فروش اینترنتی آشنایی داشته باشند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ممکن است چندین نوع محصول داشته باشید و کیفیت محصولات شما هم در سطح مطلوبی باشد. اما اگر در این بین تکنیک های افزایش فروش سایت را نشناسید احتمال فروش محصول کمتر می‌شود و مجبور هستید که کسب و کار خود را به دیگران واگذار کنید.

اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید به راهکارهای افزایش فروش پرداخته‌ایم و امروز به طور خاص می خواهیم ترفندهای فروش اینترنتی را معرفی کنیم.

بازاریابی محتوایی به عنوان اصلی‌ترین ترفندهای فروش اینترنتی

باید قبول کنیم که وب سایت‌های اینترنتی و فروشگاه های آنلاین بدون داشتن استراتژی مناسب بازاریابی محتوایی زنده نمی مانند. مهم نیست که هدف استراتژی تولید محتوای شما جذب ترافیک رایگان یا افزایش فروش سایت باشد، بلکه هدف نهایی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و در نتیجه بالا بردن فروش سایت می‌شود.

یکی از اولین ترفندهای فروش اینترنتی این است که برای تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی خود وقت بگذارید و بارها و بارها در نحوه انجام آن تجدید نظر کنید. فراموش نکنید که محتوا اصلی ترین و مهم ترین فاکتور برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل است و کسانی که بهترین محتوا را برای بازدید کنندگان خود می‌نویسند یعنی شانس تبدیل بازدیدکننده به مشتری را خواهند داشت و طبیعتاً فروش اینترنتی آنها هم بیشتر می‌شود.

بازاریابی محتوایی به عنوان اصلی‌ترین ترفندهای فروش اینترنتی

از کوپن ها برای جذب مشتری کمک بگیرید

در مطالب قبلی راه های متنوعی برای کشاندن مشتری به داخل مغازه معرفی کردیم که یکی از آنها اعلام تخفیف به مشتریان است. در حقیقت کوپن ها و برنامه های متنوع جذاب راهکاری عالی برای جذب بازدید کننده به وب سایت است که در نهایت شما می توانید آنها را به منطقه خرید آنلاین خود سوق دهید.

از طرف دیگر وقتی که شما برای مشتریان خود کوپن تخفیف در نظر می‌گیرید، احساس می کنند که هر چه آمار خرید آنها افزایش یابد، تخفیف بیشتری می گیرند و این راهکار خوبی برای ترغیب آنها به خرید بیشتر است. یکی دیگر از امتیازات کوپن ها به عنوان ترفندهای فروش اینترنتی این است که شما می توانید برای مشتریان وفادار خود امتیازات بیشتری در نظر بگیرید از این طریق آنها را برای برنامه‌های بلندمدت خود استفاده کنید.

استفاده از تکنیک بیش فروشی یا Up-Sell

کسب و کارهای اینترنتی فرصت های زیادی برای فروش بیشتر به مشتری در اختیار دارند و مشتری بدون اینکه احساس کند که تحت فشار است یا شرایط ناخوشایندی را تجربه می کند به فروش بیشتر ترغیب می شود. تکنیک بیش فروشی یک استراتژی خاص در فروش محصول است که مشتری به خاطر یک محصول خاص وارد فروشگاه می شود اما در عوض با یک محصول گران قیمت تر و به مراتب بهتر خارج می‌شود.

تکنیک Up-Sell یا بیش فروشی از این جهت در بین ترفندهای فروش اینترنتی قرار می گیرد که شما شانس بالایی برای نشان دادن محصولات مختلف را دارید. فرض بگیرید که شما در فروشگاه خود چندین نوع گوشی هوشمند گذاشته‌اید و مشتری به خاطر یک مدل خاص وارد فروشگاه شما شده است. حالا شما این فرصت را در اختیار دارید تا نمونه های پیشرفته تر و جدیدتر از گوشی‌های هوشمند را به او نشان دهید و از این طریق فروش بیشتر و سود دهی بیشتری داشته باشید.

ایجاد احساس اضطرار به عنوان یکی از ترفندهای فروش اینترنتی

در حین برنامه ریزی برای تبلیغ اینترنتی و پیاده‌سازی اصول دیجیتال مارکتینگ، برای فروش برخی از محصولات خود احساس فوریت ایجاد کنید. در واقع شما باید به مشتری القا کنید که برای یک دوره زمانی خاص و مانند فروش آخر سال یا فروش عید تخفیف چند روزه در نظر گرفته اید و ظرف چند روز آینده این فروش ارزان به پایان می‌رسد.

به عنوان مثال، شما یک فروشگاه کفش ورزشی دارید و تصمیم می‌گیرید که مصادف با جام جهانی برای فروش وسایل ورزشی خود تخفیف ۲۰ درصدی در نظر بگیرید. حالا در حین پیاده سازی ترفندهای فروش اینترنتی به مشتریان خود گوشزد کنید که تنها برای این دوره زمانی خاص این امتیازات را در نظر گرفته اید و بعد از مدت زمان مشخصی شانس استفاده از آن از دست می‌رود.

به طراحی تجربه کاربری سایت خود توجه کنید

تجربه ثابت کرده که مشتری هر چه از حضور در فروشگاه اینترنتی یا واقعی رضایت بیشتری داشته باشد مدت زمان بیشتری در آنجا می ماند و این شانس فروش محصول شما را بالا می برد. ماندگاری یک کاربر در یک وب سایت یا در یک فروشگاه اینترنتی تحت عنوان طراحی تجربه کاربری شناخته می شود که هم بحث زیبایی و هم بحث شرایط استفاده از سایت را شامل می شود.

بنابراین یکی از ترفندهای فروش اینترنتی این است که شما به فکر طراحی ux باشید و بهترین فضا را برای بازدیدکنندگان و مشتریان به وجود بیاورید. مثلاً سیستم جستجوی فروشگاه خود را به شکلی طراحی کنید که کاربر خیلی راحت‌تر به محصول دلخواه خود برسد. حتی می توانید ویژگی چت آنلاین ۲۴ ساعته را در نظر بگیرید تا مشتری احساس کند که برای شما اهمیت دارد و تمامی برنامه‌های شما برای حمایت از اوست.

تکنیک چند تا بخر و یکی ببر

بهترین ترفندهای فروش اینترنتی شامل برنامه هایی می شود که تجربه خرید فوق العاده ای برای مشتری به وجود بیاورند. در واقع شما می توانید برای کالاهای مختلف خود از این حربه استفاده کنید و یک کالای اضافی را در هنگام محاسبه قیمت محصولات به صورت رایگان به آنها اضافه کنید.

مسلما کمتر کسی پیدا می شود که به یک کالای رایگان علاقه نداشته باشد. با این کار شما مشتری را ترغیب می کنید که برای خریدهای بعدی خود هم به سراغ فروشگاه شما بیاید و از طرف دیگر برخی از کالاهای ته انباری و کم ارزش خود را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهید تا فضای بیشتری برای چیدن محصولات جدید داشته باشید.

تکنیک چند تا بخر و یکی ببر

معرفی ویژگی‌های بارز به عنوان یکی از ترفندهای فروش اینترنتی

وقتی که شرکت سامسونگ گوشی گلکسی اس ۲۰ الترا را معرفی کرد، بدون اینکه حرفی از قیمت یا سایر قابلیت های آن بزنند، دوربین های سلفی و پشتی گوشی را معرفی کرد. اگرچه ممکن است اما در طول روز فقط یک بار از دوربین این گوشی ها استفاده کنید اما در هر صورت صاحب یک گوشی هوشمند با دوربین فوق العاده شده‌اید.

نباید فراموش کنیم که این یکی از ترفندهای فروش اینترنتی است. شرکت‌ها از این حربه برای تشویق مشتری به خرید محصول استفاده می کنند. حالا ممکن است کسب و کار اینترنتی شما در مورد فروش لباس و پوشاک یا در مورد فروش کفش باشد. وقتی که به فکر تولید محتوا و نوشتن توضیح برای محصولات خود هستید، برجسته ترین ویژگی های آن ها را در محتوای سایت خود بیاورید و به مشتری گوشزد کنید که چه چیزی را صاحب می شوند.

به تصاویر و نماها اهمیت بدهید

تصاویر و فیلم هایی که شما در سایت خود قرار می دهید به میزان چشمگیری روی تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و نرخ تبدیل آنها تاثیر گذار است. در واقع گوگل و سایر موتورهای جستجو امکان سرچ تصاویر یا ویدیو را به کاربران می دهند و استفاده از این قابلیت به شما اجازه می دهد که مشتری بیشتری جذب کنید. به این آمارهای جالب توجه کنید:

  • در حدود ۴۶ درصد از مردم می گویند که دیدن فیلم یا نسخه نمایشی از محصول می تواند آنها را به خرید محصول ترغیب کند
  • ۸۸ درصد از کاربران بیشتر وقت خود را در وبسایت هایی می گذرانند که از ویدیو استفاده می‌کنند
  • بازاریابی ویدیویی و ایمیل مارکتینگ می تواند نرخ کلیک خوری محتوای یک سایت را تا ۹۰ درصد افزایش دهد
  • استفاده از ویدیو در صفحه فرود یا صفحه اصلی باعث می‌شود که در احتمال ۵۳ درصد در صفحه اول گوگل قرار بگیرید
  • در بین ۸۰ درصد از کاربران ویدیوی چیزی در حدود ۴۶ درصد بعد از مشاهده فیلم آموزشی برای خرید اقدام کرده‌اند

پس عملا می توانیم تصاویر و فیلم ها را به عنوان بخش مهمی از ترفندهای فروش اینترنتی معرفی کنیم که نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش می دهد.

به نظرات و شکایت مشتریان توجه کنید

در مطالب قبلی گفتیم که چگونه از شکایت مشتریان نهایت بهره را ببریم. هر وب سایت یا فروشگاه اینترنتی قسمتی برای جلب و نوشتن نظرات دارد که ممکن است از این طریق شکایت و انتقاد مشتریان هم به دست شما برسد. اگرچه ممکن است این اعتراضات و انتقادات برای شما ناراحت کننده باشد، اما باید قبول کنیم که فرصت خوبی در اختیار شما می‌گذارند.

در واقع نظرات و شکایاتی که از مشتریان به شما می‌رسد میزان پاسخ دهی ترفندهای فروش اینترنتی را به شما نشان می دهد و مطابق با آن می توانید عکس العمل نشان دهید. اگر یک مشتری از محصول یا خدمات شما ناراضی استاس، پذیرا باشید و بخواهید که توضیحات کامل تری در اختیار شما بگذارد تا مطابق با آن عکس العمل نشان دهید. مطمئن باشید که مشتریان نسبت به رفتار شما حساسیت زیادی دارند و اگر از این موضوع چشم‌پوشی کنید می‌تواند به کسب و کار اینترنتی شما لطمه بزند.

شما هم اگر پیشنهادی دارید خوشحال می شویم که در بخش نظرات در بحث ما شرکت کنید و تجربیات خود را با کاربران ایده پردازان در میان بگذارید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.
[newsletter_form]

پربازدیدترین مقالات

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات