تاثیر سئو محتوا بر کسب و کار اینترنتی

تاثیر سئو محتوا بر کسب و کار اینترنتی
به این مقاله امتیاز دهید

سئو محتوا

بسیاری از برندها و مشاغل می‌دانند که؛ برای کسب و کار اینترنتی خود به سئو محتوا نیاز دارند و مزایایی که سئو به همراه دارد، به نفع تجارت آن‌ها خواهد بود. سئو محتوا قابلیت جستجو و بازدید وب‌سایت را بهبود‌ می‌بخشد، اما ارزش واقعی آن چیست؟ چرا سئو اینقدر مهم است؟

صرف نظر از نوع تجارت و کسب‌وکار، این که چرا آن‌ها به سئو محتوا در وبسایت خود نیاز دارند، می‌توان  به ۱۲ دلیل اشاره کرد که ما در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

قرارگیری در صفحات اول جستجوی ارگانیک

جستجوی ارگانیک به بازدید‌هایی از طرف کاربران گفته می‌شود که مستقیما از طریق موتورهای جستجو انجام می‌گیرد.

جستجوی ارگانیک، منبع اصلی ترافیک وب‌سایت‌ها بوده و تاثیر بسیاری بر روی کارایی وب‌سایت‌های تجاری دارد. جستجوی ارگانیک همچنین دریچه مهمی برای ورود خریدار و در نهایت جذب کاربران برای تعامل با آن‌ها است.

همانطور که بازاریابان می‌دانند، گوگل بخش بیش‌تری از بازار جستجو را نسبت به رقیبانی مانند یاهو، بینگ، بایدو و بسیاری دیگر، در اختیار دارد. البته این به این معنی نیست که دیگر موتورهای جستجو در بازدید برندها، نقشی ندارند و فقط گوگل تاثیر گذار است. اما این گوگل است که ۷۵ درصد از کل بازار جستجو را در اختیار دارد. و به نوعی رهبر روشنفکر موتورهای جستجو است.

گوگل، پربازدیدترین وب‌سایت در جهان و محبوب‌ترین ارائه دهنده ایمیل در جهان است (با بیش از ۱ میلیارد کاربر). ناگفته نماند که یوتوب نیز رده دوم موتورهای جستجوی را در اختیار دارد.

ما می‌دانیم که اکثریت مشخصی از جمعیت جهان با دسترسی به اینترنت، حداقل یک بار در روز برای به دست آوردن اطلاعات از گوگل بازدید می‌کنند. قرار گرفتن به عنوان یک منبع قابل اعتماد، در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو، همیشه به نفع برندها خواهد بود. سئو محتوا و وب‌سایت باکیفیت، برند شما را در صفحات اول نتایج جستجو قرار خواهد داد.

    سئو محتوا

سئو اعتماد و اعتبار می‌سازد

هدف برند‌های که به دنبال سئو محتوا هستند، ایجاد یک بنیان قوی برای یک وب‌سایت زیبا، با تجربه کاربری شفاف و کارآمد است، که به راحتی در جستجو قابل رویت باشد.

راه‌های بسیاری در سئو محتوا وجود دارد که برای ایجاد اعتماد و اعتبار در موتور جستجوی گوگل، ماثرند. اقتدار و اعتبار به مرور زمان در نتیجه رعایت اصول سئو مانند:

  • لینک‌های با کیفیت
  • کاربر پسند بودن
  • یادگیری ماشین
  • عناصر و محتوای بهینه شده

به دست خواهد آمد. ایجاد این اعتبار، کارهای زیادی برای برند انجام خواهد داد، حتی بیش‌تر از برخی دیگر از بهینه‌سازی‌ها. مشکل این است که، ایجاد اعتماد و اعتبار یک شبه غیرممکن است _ درست مثل زندگی واقعی _ اقتدار در طول زمان به دست می‌آید.

ایجاد یک برند معتبر؛ صبر، تلاش و تعهد می‌طلبد، اما از همه مهم‌تر ارائه محصول یا خدمات با ارزش و باکیفیت است، که به مشتریان امکان اعتماد به برند را می‌دهد.

سئو محتوای خوب، به معنای تجربه کاربری بهتر

همه می‌خواهند در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتر و بازدید حداکثری داشته باشند. کمتر کسی درک‌ می‌کند که تجربه کاربری خوب، راه بزرگی برای رسیدن به آن نقطه است.

گوگل در طی سال‌ها آموخته است که چگونه تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تشخیص دهد، تجربه کاربری مثبت یک عنصر مهم در موفقیت وب‌سایت‌ها است. مشتریان می‌دانند چه می‌خواهند و اگر نتوانند آن چه را که بدنبال آن هستند، پیدا کنند، از این عملکرد رنج خواهند برد و ممکن است دیدشان نسبت به وب‌سایت شما خراب شود.

چگونه گوگل داده‌های جستجو شده را به طور مستقیم در صفحات نتایج موتور جستجو، برای کاربران ارائه‌ می‌دهد؟ این یک نمونه بارز کاربری قوی است. هدف از این کار، ارائه اطلاعات به کاربران به سرعت و با کم‌ترین کلیک است. سئو محتوای باکیفیت، باعث یک تجربه کاربری مثبت می‌شود، و انجام آن به نفع برند تجاری شما خواهد بود.

  سئو محتوا

سئو محلی به معنای افزایش مشارکت و ترافیک

با ظهور و سلطه رو به رشد ترافیک موبایل؛ جستوجوی محلی، به فاکتور اساسی در موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. برای برقراری ارتباط ارزشمند، برندها باید در مکان‌هایی که افراد به آن‌ها احتیاج دارند قابل مشاهده باشد. جستجوگر محلی گوگل راه حل این کار است.

با رعایت اصول سئو محلی، افرادی که در همسایگی مکانی با شما قرار دارند، می‌توانند با استفاده از جستجوگر محلی گوگل، شما را سریع و آسان پیدا کنند و یک قدم به معامله نزدیک‌تر شوند. سئو محلی بر روی شهرها، مناطق و استان‌های خاص تمرکز دارد تا بتوانند یک رسانه را برای برند شما در سطح محلی ایجاد کند. سئو این کار را با بهینه‌سازی وب‌سایت تجاری و محتوای آن انجام می‌دهند.

سئو محتوا بر چرخه خرید تأثیر می‌گذارد

مشتریان قبل از خرید هر محصول یا دریافت هر خدماتی، تحقیقات خود را انجام می‌دهند. این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اینترنت از دیدگاه خریداران است. استفاده از تاکتیک‌های سئو محتوا، برای تبلیغ معاملات خوب، معرفی محصولات یا خدمات جدید و ایجاد اطمینان از آنچه که شما به مشتریان ارائه می‌دهید، می‌تواند بازی را تغییر دهد. این امر اگر به درستی انجام گیرد، بدون شک بر چرخه خرید مشتریان نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

  سئو محتوا

بهترین روش‌های سئو همیشه به روز می‌شوند

این عالی است که تاکتیک‌های سئو محتوا را در وب‌سایت تجاری خود اجرا کنید، اما اگر این تعامل کوتاه مدت باشد (با توجه به محدودیت‌های بودجه و غیره) و سایت به طور مداوم مورد بررسی مجدد قرار نگیرد، به آستانه‌ای می‌رسد که دیگر نمی‌تواند پیشرفت کند.

فعال بودن و توجه به تغییرات الگوریتم‌های جستجو، همیشه به نفع سایت‌های تجاری بوده است. گوگل سالانه هزاران الگوریتم را تغییر می‌دهد. و اگر از قافله خیلی عقب بیافتید، بازگرداندن آن بسیار دشوار خواهد بود. جوانب مثبت سئو به جلوگیری از این امر کمک می‌کند.

درک سئو به درک بهتر محیط وب کمک می‌کند

در محیط همیشه در حال تغییر شبکه جهانی وب، قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو، می‌تواند یک چالش باشد. ماندن در صدر سئو، مستلزم آگاهی از تغییرات اساسی الگوریتم‌های جستجو است. و همین باعث می‌شود شما جهان وب را بیش‌تر بشناسید و از تغییرات آن آگاه شوید، شناخت محیط وب، از جمله تاکتیک‌هایی است که توسط سایر مشاغلو رقبا استفاده می‌شود.

سئو نسبتاً ارزان است

همیشه انجام بهترین کارها، هزینه دارد. درست است؟ اما سئو نسبتاً ارزان است بخصوص در طرح‌های بزرگی که سود قابل توجهی خواهند داشت. هزینه‌ای که برای سئو محتوا می‌پردازید، هزینه بازاریابی نیست. این یک سرمایه‌گذاری تجاری واقعی است. سئو محتوا نیز مانند اکثر اقدامات دیگری که در مسیر موفقیت انجام می‌دهید، تنها با توجه بیش‌تر (و سرمایه گذاری)، بهتر خواهد شد.

  سئو محتوا

سئو یک استراتژی بلند مدت است

سئو می‌تواند در اولین سالی که انجام می‌شود، تأثیر قابل توجهی داشته باشد، و بسیاری از روش‌های ان تاثیری دارند که بیش از چندین سال به طول می‌انجامد.

بهتر است روند تغییرات را از نزدیک دنبال کنید. اما اگر یک سایت با تجربه کاربری خوب دارید که با اصول سئو بارگیری نشده است، می‌تواند با روش‌های اصلی سئو محتوا بهبود یابد. هرچه زمان، تلاش و بودجه‌ای که به سئو اختصاص می‌دهید بیش‌تر باشد، یک وب‌سایت شایسته در بازار خواهید داشت.

سئو قابل سنجش است

با اینکه سئو نمی‌تواند یک برنامه بازگشت سرمایه یا همان مقدار سود، مانند جستجوی پولی گوگل ارائه دهد. اما تقریباً‌ می‌توانید هر چیزی را با ردیابی و تجزیه و تحلیل مناسب اندازه بگیرید.

از آنجایی که هیچ راه قطعی برای درک ارتباط بین کلیه لینک‌های وب‌سایت، وجود ندارد. بررسی لینک‌ها ممکن است کمی دردسر ساز شود. با این وجود، ارزش این را دارد تا بررسی کنیم که برخی اقدامات بر عملکرد و رشد وب‌سایت چه تاثیری داشته‌اند.

برندها می‌خواهند بفهمند که در کجا بوده‌اند، کجا هستند و از نظر عملکرد در دنیای مجازی به کجا‌ می‌روند. مخصوصاً وقتی برای اجرای سئوی سایتشان به یک شرکت خصوصی پول پرداخت می‌کنند.

  سئو محتوا

سئو فرصت‌های جدیدی را به وجود می‌آورد

سئو با کیفیت، همیشه وسیله‌ای برای کشف و ایجاد فرصت‎های جدید برای برندها است، با این روش آن‌ها نه تنها کشف می‌شوند، بلکه‌ می‌درخشند.

ارائه سئو با کیفیت به یک برند تجاری، به معنای کارکردن یک تیم سئو محتوا، برای بهینه‌سازی وب‌سایت آن برند است، این تنها راه واقعی برای بازاریابی و تفهیم یک برند در جهان وب است. هرچه یک برند در جهان وب بهتر درک شود، فرصت‌های بیش‌تری برای پیشرفت آن ایجاد می‌شود.

اگر در صفحه اول نیستید، نمی‌توانید برنده شوید

هیچ رازی در دنیای سئو وجود ندارد، اگر در صفحه اول نتایج جستجو نیستید، به احتمال زیاد بازی بهینه‌سازی موتور جستجو را خوب انجام نمی‌دهید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سه رتبه اول جستجو، نزدیک به ۴۰ درصد از کل کلیک‌های انجام شده را از آن خود می‌کنند، در حالی که تا ۳۰ درصد نتایج صفحه ۱ و ۲، به هیچ وجه کلیک نمی‌خورند.

پیاده‌سازی سئو محتوا و سئو خارجی قوی و باکیفیت برای وب‌سایت یک برند، همیشه برای برند و تلاش‌های بازاریابی آن سودمند خواهد بود.

همانطور که دیدید سئو محتوا یک روش بازاریابی در عصر جدید محسوب می‌شود و برای حضور وب‌سایت‌های تجاری در جهان وب بسیار مهم است، به خصوص که رقیبان همیشه در حال افزایش و رشد هستند. پس اگر قصد پیاده‌سازی وب‌سایت برای کسب‌وکارتان را دارید، باید به فکر یک تیم مجرب برای بهینه‌سازی و سئوی محتوای آن باشید.


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن