به سراغ اصل مطلب بروید!!

به سراغ اصل مطلب بروید!!
مجموع 5 از 1 رای

اصل مطلب

در همه‌ی ابزارهای بازاریابی اعم از وب‌سایت، اسلایدهای ارائه و مطبوعات منتشر شده؛ به همان سوأل مهمی که توضیح داده شد، پاسخ دهید. متأسفانه کارشناسان حرفه‌ای در روابط عمومی یعنی کسانی که باید بهتر از دیگران این مهم را درک کنند، خود بزرگترین نقض کنندگان این قانون هستند. اغلب مطبوعات منتشر شده دارای زیاده‌گویی، کلمات و اصطلاحات فنی وقت‌گیر و بیهوده هستند. عده‌ی کمی از دست اندرکاران نشر مطبوعات، تمایل به خواندن مطالب ارائه شده در این قبیل نشریات را دارند؛ چرا که متأسفانه، باز هم بسیار دیده می‌شود که کسی به مهمترین سوأل خوانندگان پاسخی نداده است.

هیچ کس وقت برای شنیدن ارائه‌های بیهوده و بی فایده ندارد. سادگی رمز تبلیغ موفق است. اگر نگاه دقیق‌تری به ارائه‌های جابز بیندازید، متوجه می‌شوید که او محصول نمی‌فروشد بلکه، رویای یک آینده‌ی بهتر را می‌فروشد. هنگامی که شرکت اپل در اوایل سال ۲۰۰۷، آی فون خود را به بازار عرضه کرد؛ جیم گوردون گزارشگر سی ان بی سی، از جابز پرسید: چرا آی فون برای اپل اینقدر مهم است؟ جابز به جای اینکه به بحث در خصوص ارزش سهام سهامداران در بازار بورس بپردازد، چشم انداز یک تجربه‌ی بهتر را پیشنهاد داد: “من تصور می‌کنم که آی‌فون می‌تواند کل صنعت تلفن همراه را تغییر دهد؛ چرا که این گوشی در برقراری تماس و حفظ تماس‌ها طراحی قدرتمندی دارد. ما بهترین آی پاد خودمان را در این گوشی نیز گنجانده‌ایم.

از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی این است که با وجود یک کاوشگر واقعی جستجو در اینترنت، مرور ایمیل‌ها و بهترین گوگل مپ بر روی کره‌ی زمین را در جیب خود خواهید داشت. آی فون تمام چیزهای مورد نیاز شما را در جیبتان قرار می‌دهد و کار با آن ۱۰ برابر آسانتر از دیگر گوشی‌ها است.”

جابز ابتدا به چراها و سپس به چگونگی پاسخ می‌دهد. مخاطبین شما در مورد محصول شما اهمیت نمی‌دهند؛ مردم همیشه به فکر خودشان هستند.

(منبع: ارائه‌ی ناب به سبک استیو جابز ترجمه‌ی سعید مقدّسی، مهدی معین)

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
مهدیه رفیعی

سادگی رمز تبلیغ موفق است !!!
دقیقا همینطوره. سادگی رمز موفقیت هرچیزی است.
ممنون از مطلب مفیدتون و ممنون از تصویر زیبایی که برای این موضوع انتخاب کردید. 😉
باتشکر

نیلوفر محسنی

ممنون از زمانی که برای مطالعه گذاشتید. سپاس از همکاری و توجهتون

بهناز ذبیح زاده

هدف تبلیغات انتقال اطلاعات و جذب مشتری موجود یا بالقوه هست وقطعا سادگی این ارتباط رو سریعتر منتقل میکنه . ممنون از شما 🙂

نیلوفر محسنی

دقیقاْ همینطوره ممنون از شما

وحید خسروی

چند نکته مهم را در این مطلب آموزش دادید و از این بابت متشکرم :
– برای هر کاری اول باید چرای خوبی داشته باشیم و بعد از آن به چگونگی کار فکر کنیم .
– سادگی رمز موفقیت تبلیغات است .
– هیچ کس وقت برای شنیدن ارائه‌های بیهوده و بی فایده ندارد (به نظر من مردم اصلا حال ندارند تا وقت !!!!)

نیلوفر محسنی

سپاس از توجه همیشگی شما

wpDiscuz