ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۰۲
348 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : ۹ مرحله تا حل همه مشکلات (۱)

مرحله اول: وقتی را به تعریف شفاف مشکل بوجود آمده اختصاص دهید. در پزشکی می گویند: «تشخیص درست نیمی از درمان است.» بنابراین شما باید از خودتان بپرسید: «مشکل دقیقا چیست؟» خیلی عجیب است که چطور چندین نفر در یک سازمان می توانند به دلیل بروز یک مشکل، ناراحت باشند اما تک تک آنها از ماهیت دقیق مشکلی که با آن روبرو هستند ایده یا تعریف متفاوتی داشته باشند. وظیفه شما این است که به شفافیت برسید و قبل از شروع مرحله حل مشکل، توافق همه را در مورد تعریف مشکلی که بروز کرده است جلب کنید.

مرحله دوم: از خودتان بپرسید: «آیا این واقعا یک مشکل است ؟» به یاد داشته باشید که گاهی اوقات مسائلی وجود دارند که نمی توانید در موردشان هیچ کاری انجام بدهید. اینها مشکل محسوب نمی شوند بلکه واقعیات زندگی هستند. اگر نرخ سود بالا برود یا بازار سقوط کرده باشد مشکل محسوب نمی شود. نمی توان برای این مسائل راه حلی پیدا کرد. بلکه باید روی این مسائل کار کرد و با آنها روبرو شد. همچنین اغلب اوقات آنچه ظاهرا یک مشکل یا مانع به نظر می رسد در واقع فرصتی است که لباس مبدل به تن کرده است. گاهی اوقات اصلا لازم نیست مشکل حل شود. در عوض شما آزاد هستید کار کاملا متفاوتی انجام دهید که ممکن است برای شما و سازمان تان بهتر باشد.

مرحله سوم: بپرسید: دیگر چه مشکلی وجود دارد؟ از مشکلاتی که تنها یک تعریف برایشان وجود دارد بر حذر باشید. هرچه روش های بیشتری برای تعریف یک مشکل وجود داشته باشد احتمال پیدا کردن بهترین راه حل، بیشتر است. وقی با شرکت هایی کار می کنیم که میزان فروش در آنها پایین تر از حد دلخواه است مسئولین شان را مجبور می کنیم که بیست و یک سوال از خود بپرسند. همه این سوالات روش های مختلف تعریف یک مشکل هستند. هر تعریفی از مشکل اگر به عنوان تعریف صحیح پذیرفته شود به راه حل متفاوت و اغلب رویکرد کاملا متفاوتی برای شرکت منجر می شود. به عنوان مثال ما می پرسیم: «مشکل چیست؟» و اولین پاسخ این است که:

«فروش مان پایین است.» سوال بعدی این است که: «چه مشکل دیگری وجود دارد؟» پاسخ: «فروش رقیب مان بسیار بالا است.» به تفاوت موجود توجه کنید. اگر مشکل این است که فروش تان خیلی پایین است شاید راه حل این باشد که تبلیغات را بیشتر و فعالیت های مربوط به فروش خود را اصلاح و بهتر کنید. اگر مشکل این است که فروش رقیب تان بسیار بالا است شاید پاسخ این باشد که محصولات خود را بهتر کنید. خط تولید خود را تغییر بدهید. قیمت هایتان را پایین بیاورید. یا کلا نوع تجارت خود را تغییر بدهید. از طریق پرسیدن سوال هایی از این دست و پاسخ دادن به آنها نهایتا تعریف صحیح مشکل را پیدا می کنیم. یعنی همان تعریفی که مناسب یک راه حل عملی است.

مرحله چهارم: از خودتان بپرسید: «این مشکل چطور پیش آمد؟» سعی کنید علل بوجود آمدن مشکل را درک کنید تا مطمئن شوید که دیگر چنین مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر مشکلی مدام در زندگی یا کارتان تکرار شود علامتی است که نشان می دهد تجارت شما به شکل ضعیفی سازماندهی شده و در آن ناحیه از کنترل خارج شده است. یعنی نقصانی در سیستم های شما وجود دارد که موجب می شود همین مشکل مجددا اتفاق بیفتد. وظیفه شما این است که بفهمید چه چیزی موجب می شود این مشکل مدام تکرار شود تا بتوانید مشکل را از ریشه حل کنید.

ادامه مراحل را در مقاله ی آینده خواهیم گفت!

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *