IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
9 مرحله تا حل همه مشکلات

بهانه بی بهانه : 9 مرحله تا حل همه مشکلات (2)

بهانه بی بهانه : ۹ مرحله تا حل همه مشکلات (۲) 

چهار مرحله اول را در مطلب بهانه بی بهانه : ۹ مرحله تا حل همه مشکلات (۱) برای شما بیان نمودیم. ادامه مطلب:

مرحله پنجم: از خود بپرسید: «همه راه حل های ممکن برای این مشکل چه هستند؟» هر چه تعداد راه حل های ممکنی که پیدا می کنید بیشتر باشد احتمال اینکه راه حل مناسب را پیدا کنید بیشتر می شود. ظاهرا میان کیفیت راه حل مناسب با کمیت راه حل های ارائه شده نسبت مستقیمی وجود دارد. از مشکلاتی که تنها یک راه حل دارند بر حذر باشید.

مرحله ششم: از خود بپرسید: «در حال حاضر بهترین راه حل چیست؟» گاهی اوقات یک راه حل بهتر از هیچ راه حل است. یک راه حل معمولی که با قدرت مورد استفاده قرار بگیرد اغلب بر یک راه حل عالی (که به دلیل پیچیدگی یا به این دلیل که کسی توانایی به اجرا در آوردنش را ندارد قابل اجرا نباشد) برتری دارد. اصل این است که حدود ۸۰ درصد مشکلات باید فورا حل شوند. فقط ۲۰ درصد مشکلات را می توان به زمان دیگری موکول کرد. اگر لازم باشد حل مشکل را به تعویق بیندازید برای تصمیم گیری در مورد آن یک ضرب الاجل مشخص را تعیین کنید. و بعد در آن زمان با هر مقدار اطلاعاتی که در دست دارید تصمیم تان را بگیرید.

دیگر چنین مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر مشکلی مدام در زندگی یا کارتان تکرار شود علامتی است که نشان می دهد تجارت شما به شکل ضعیفی سازماندهی شده و در آن ناحیه از کنترل خارج شده است. یعنی نقصانی در سیستم های شما وجود دارد که موجب می شود همین مشکل مجددا اتفاق بیفتد. وظیفه شما این است که بفهمید چه چیزی موجب می شود این مشکل مدام تکرار شود تا بتوانید مشکل را از ریشه حل کنید.

مرحله هفتم: تصمیم بگیرید. یک راه حل را انتخاب کنید. هر راه حلی که باشد مهم نیست. و بعد تعیین کنید که باید دست به چه کاری بزنید. همیشه از خود بپرسید: «حرکت بعدی ما چیست؟ حالا قرار است چه کار کنیم؟

مرحله هشتم: مسئولیت افراد را مشخص کنید. دقیقا چه کسی قرار است راه حل یا عناصر مختلف آن را به اجرا در بیاورد؟ اینکه گروهی برای حل یک مشکل دور هم جمع شوند و در مورد راه حل به توافق برسند مسئله رایجی است اما وقتی همان گروه دو هفته بعد مجددا تشکیل جلسه می دهد مشخص می شود که هیچ کاری انجام نشده است. چرا؟ زیرا هیچ کس به صورت مشخص به عنوان مسئول به اجرا در آوردن تصمیم تعیین نشده بود.

مرحله نهم : برای تصمیم خود یک معیار سنجش تعیین کنید. قرار است با تصمیمی که گرفته اید چه دستاوردی کسب کنید و نتایج را چطور اندازه گیری می کنید. چطور متوجه خواهید شد که آیا راه حل تان موثر واقع شده است یا خیر؟ هرچه دقیق تر بتوانید نتایج ناشی از اجرای راه حل را اندازه گیری کنید احتمال کسب نتایج مورد نظر بیشتر خواهد بود.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar