لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۰۳
208 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : ۹ مرحله تا حل همه مشکلات (۲) 

چهار مرحله اول را در مطلب بهانه بی بهانه : ۹ مرحله تا حل همه مشکلات (۱) برای شما بیان نمودیم. ادامه مطلب:

مرحله پنجم: از خود بپرسید: «همه راه حل های ممکن برای این مشکل چه هستند؟» هر چه تعداد راه حل های ممکنی که پیدا می کنید بیشتر باشد احتمال اینکه راه حل مناسب را پیدا کنید بیشتر می شود. ظاهرا میان کیفیت راه حل مناسب با کمیت راه حل های ارائه شده نسبت مستقیمی وجود دارد. از مشکلاتی که تنها یک راه حل دارند بر حذر باشید.

مرحله ششم: از خود بپرسید: «در حال حاضر بهترین راه حل چیست؟» گاهی اوقات یک راه حل بهتر از هیچ راه حل است. یک راه حل معمولی که با قدرت مورد استفاده قرار بگیرد اغلب بر یک راه حل عالی (که به دلیل پیچیدگی یا به این دلیل که کسی توانایی به اجرا در آوردنش را ندارد قابل اجرا نباشد) برتری دارد. اصل این است که حدود ۸۰ درصد مشکلات باید فورا حل شوند. فقط ۲۰ درصد مشکلات را می توان به زمان دیگری موکول کرد. اگر لازم باشد حل مشکل را به تعویق بیندازید برای تصمیم گیری در مورد آن یک ضرب الاجل مشخص را تعیین کنید. و بعد در آن زمان با هر مقدار اطلاعاتی که در دست دارید تصمیم تان را بگیرید.

دیگر چنین مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر مشکلی مدام در زندگی یا کارتان تکرار شود علامتی است که نشان می دهد تجارت شما به شکل ضعیفی سازماندهی شده و در آن ناحیه از کنترل خارج شده است. یعنی نقصانی در سیستم های شما وجود دارد که موجب می شود همین مشکل مجددا اتفاق بیفتد. وظیفه شما این است که بفهمید چه چیزی موجب می شود این مشکل مدام تکرار شود تا بتوانید مشکل را از ریشه حل کنید.

مرحله هفتم: تصمیم بگیرید. یک راه حل را انتخاب کنید. هر راه حلی که باشد مهم نیست. و بعد تعیین کنید که باید دست به چه کاری بزنید. همیشه از خود بپرسید: «حرکت بعدی ما چیست؟ حالا قرار است چه کار کنیم؟

مرحله هشتم: مسئولیت افراد را مشخص کنید. دقیقا چه کسی قرار است راه حل یا عناصر مختلف آن را به اجرا در بیاورد؟ اینکه گروهی برای حل یک مشکل دور هم جمع شوند و در مورد راه حل به توافق برسند مسئله رایجی است اما وقتی همان گروه دو هفته بعد مجددا تشکیل جلسه می دهد مشخص می شود که هیچ کاری انجام نشده است. چرا؟ زیرا هیچ کس به صورت مشخص به عنوان مسئول به اجرا در آوردن تصمیم تعیین نشده بود.

مرحله نهم : برای تصمیم خود یک معیار سنجش تعیین کنید. قرار است با تصمیمی که گرفته اید چه دستاوردی کسب کنید و نتایج را چطور اندازه گیری می کنید. چطور متوجه خواهید شد که آیا راه حل تان موثر واقع شده است یا خیر؟ هرچه دقیق تر بتوانید نتایج ناشی از اجرای راه حل را اندازه گیری کنید احتمال کسب نتایج مورد نظر بیشتر خواهد بود.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات