بهانه بی بهانه : نظم و انضباط فردی و تجارت

بهانه بی بهانه : نظم و انضباط فردی و تجارت
مجموع 5 از 2 رای

نظم و انضباط فردی

بهانه بی بهانه : نظم و انضباط فردی و تجارت

«خویشتن داری در راه کسب یک هدف بلند مدت و البته برخورداری از اراده لازم برای حفظ چنین سطحی از خویشتن داری، آموزش بسیار خوبی برای جلسه های متعدد هیئت مدیره است.» جان واینی

اکثر مردم در طول عمرشان یا در یک حوزه تجاری خاص یا برای آن کار می کنند یا این که صاحب یک بنگاه تجاری هستند. کسب موفقیت در هر فعالیت تجاری چه کوچک و چه بزرگ به سطوح بالایی از انضباط فردی از سوی شما نیاز دارد. در تجارت بدون وجود انضباط فردی و کنترل خود هیچ موفقیتی امکان پذیر نیست. در اوضاع اقتصادی امروز هیچ فعالیتی وجود ندارد که موفقیت در آن به اندازه شروع و ادامه یک کار تجاری به انضباط فردی نیاز داشته باشد.

اولین قانون اقتصاد، کمیابی است. این یک اصل است که می گوید هرگز مقدار کافی از چیزی برای همه افرادی که خواهان آن هستند وجود ندارد. علی الخصوص هرگز برای فروش همه چیزهایی که قصد دارید بفروشید مشتری کافی وجود ندارد. هرگز درآمد ناشی از فروش در حدی نیست که به شما کمک کند به همه ی هدف های مالی تان دست پیدا کنید. هرگز سود کافی وجود ندارد که بتواند به شما کمک کند تا حدی که می خواهید کارتان را گسترش بدهید. خصوصا این که هرگز افراد خوبی که با شما کار کنند تا شما به هدف های تجاری تان برسید به تعداد کافی وجود ندارند.

اولین قانون تجارت: رقابت

اگر اولین قانون اقتصاد، کمیابی باشد اولین قانون تجارت، رقابت است. برای انجام کار های لازم به منظور جذب مشتری ها برای خرید محصولات و خدمات شما و کسب پول کمیابی که در دستان مشتریان است به تمرکز و انضباط فردی بسیار زیادی نیاز دارید. برای این که علاوه بر بقا، رشد هم داشته باشید باید به طور مداوم جلوی مصرف میزان پولی را که می خواهید در ازای فروش محصولات و خدمات خود کسب کنید بگیرید.

اولین اصل موفقیت در تجارت این است که محصول یا خدماتی ارائه کنید که مردم می خواهند، به آن احتیاج دارند و این که حاضرند برای آن بهای خاصی را بپردازند. بهایی که با بهای هر شرکت دیگری که همین پول مشتری را می خواهد قابل رقابت باشد. شما باید در مورد محصولات و خدمات خود کاملا صادق باشید تا مطمئن باشید که آن ها مناسب بازار فعلی هستند. این مسئله طوری است که تخمین های اشتباه یا نتیجه گیری های نادرست در آن می تواند به شکست تجاری منجر شود. و پاسخ شما به این سوال با توجه به این که رقابت و ذائقه مشتری مدام در حال تغییر است دائما تغییر می کند.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن