بهانه بی بهانه : همیشه حق با مشتری است

بهانه بی بهانه : همیشه حق با مشتری است
مجموع 5 از 2 رای

همیشه حق با مشتری است

بهانه بی بهانه : همیشه حق با مشتری است

هر هفته با تاجرهایی صحبت می کنم که از سطح فروش و سودآوری سازمان خود ناراضی هستند. آنها اصرار دارند که محصولات و خدمات شان عالی است و مردم باید بیشتر از آنها خرید کنند. در هر مورد مجبورم با ملایمت این نکته را به آنها تذکر بدهم که تنها مدرکی که ثابت می کند محصولات و خدمات شان حقیقتا جذاب با ارزشمند هستند این است که مردم با میل و اشتیاق آنها را خریداری کنند. و بعد مجددا آنها را خریداری کنند و به دوستان شان هم بگویند تا آنها هم این محصولات و خدمات را خریداری کنند.

به گفته کارشناسان در طول زمان مشخص می شود که حدود ۷۰ درصد تصمیمات تجاری شما اشتباه بوده اند. این درصد میانگین است. اگر یک تاجر جدی باشید یا تجارت جدیدی را شروع کرده باشید حتی بیشتر از اینها اشتباه خواهید کرد. عجیب نیست که یک کارآفرین در ابتدای کار خود در ۹۰ درصد موارد مرتکب اشتباه شود. برای پذیرفتن این احتمال که ممکن است در اکثر موارد، فرضیات و باورهایی که علاقه زیادی به آنها دارید اشتباه باشند به انضباط فردی و شخصیت فوق العاده ای نیاز دارید.

با این حال اگر می خواهید تعداد اشتباهات و ضررهایتان کم شود و منابع تان را به سمتی هدایت کنید که بیشتر به مشتریان تان چیزهایی را بدهید که واقعا می خواهند، به آنها احتیاج دارند و حاضر هستند به خاطرشان پولی پرداخت کنند رعایت انضباط فردی، ضروری است. همه سرمایه گذاری های تجاری و شروع کردن کارهای تجاری به سطح بالایی از خوش بینی احتیاج دارند.

باید به امکانات آینده تجارت خودتان و محصولات و خدمات جدیدتان اعتقاد داشته باشید. شما باید تا حدی مطمئن باشید که می توان آنها را به بازار عرضه کرد که مایل باشید ریسک مالی را بپذیرید و ساعت ها، هفته ها و سال های زیادی را صرف کنید تا به اهداف تجاری تان دست پیدا کنید. و باید همه این کارها را بدون وجود تضمینی برای موفقیت انجام بدهید. در عین حال برای اینکه اطمینان تان بیش از حد نباشد و روی آن کنترل داشته باشید و واقع بین باقی بمانید به انضباط فردی نیاز دارید. اطمینان بیش از حد در تجارت می تواند به اشتباه، ضرر مالی و حتی ورشکستگی منجر شود.

باید بهتر باشید

به دلیل طبیعت مصمم رقبایتان برای اینکه در بازار دوام بیاورید باید خود را ملزم کنید که با رقبایتان برابر بوده یا اینکه از آن ها بهتر باشید. به هر حال رقبای شما صبح ها که از تخت شان بیرون می آیند به این فکر می کنند که چطور می توانند شما را از دور تجارت خارج کنند. آن ها می خواهند مشتری ها و فروش های شما را از آن خود کنند.

آنها می خواهند سودهای شما را به خودشان اختصاص بدهند. آنها می خواهند تا حد امکان تجارت شما را از آن خود کنند. برای اینکه احتمال موفقیت خود را در برابر چنین رقبایی افزایش بدهید باید همه سعیتان را بکنید تا بهتر از آن ها فکر کنید. وقتی تجارت جدیدی را آغاز می کنید یا ریسک جدیدی را در تجارتی که مشغول آن هستید آغاز می کنید باید خود را موظف کنید که از قبل اطلاعات لازم را پیدا کرده و خود را برای آن کار آماده کنید. قبل از اینکه کار را شروع کنید باید یک طرح تجاری کامل تهیه کرده و مدام آن را به روز کرده و از آن به بعد هر سال در آن تجدید نظر کنید.

“رعایت انضباط در برنامه ریزی قبل از شروع کار تفاوت میان شکست و موفقیت را تعیین می کند.”

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن