لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
267 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : قدرت اهداف

یکی از ارباب رجوع هایم(ارباب رجوع های برایان تریسی) اخیرا ماجرای جالبی را برای نقل کرد. او به من گفت که در سال ۱۹۹۴ در یکی از سمینارهایم شرکت کرده بود که در آن درباره اهمیت نوشتن اهداف و برنامه ریزی برای رسیدن به آنها حرف زده بودم. در آن زمان او سی و پنج ساله بود. و برای یک نمایندگی اتوموبیل در ناشویل اتوموبیل می فروخت.

درآمد سالانه او در آن زمان ۵۰ هزار دلار بود. او به من گفت که آن روز زندگی اش را تغییر داد. او شروع به نوشتن اهداف و برنامه هایش کرد و هر روز برای رسیدن به آنها کاری انجام میداد. دوازده سال بعد درآمد سالانه او به بیش از یک میلیون دلار رسید و رییس شرکتی شد که به بعضی از بزرگترین شرکت های کشور خدمات می دهد و به سرعت در حال رشد است. او به من گفت اگر یک برگ کاغذ بر نمی داشت و اهدافی را که می خواست طی یک سال به آنها دست پیدا کند روی کاغذ نمی نوشت اصلا نمی داند چه اتفاقی می افتاد.

کنترل زندگی خود را به دست بگیرید

ارسطو می گوید انسانها موجودات غایت شناسی هستند که معنای ساده اش این است که ما انسان ها، هدف گرا هستیم. بنابراین شما تنها زمانی شاد هستید و احساس می کنید کنترل زندگی تان را در دست گرفته اید که هدف مشخصی داشته باشید که هر روز در جهت رسیدن به آن کاری انجام بدهید. این همچنین به این معنا است که توانایی شما در اینکه در تمام طول عمرتان به تعیین هدف بپردازید یکی از مهم ترین انواع انضباط است که می توانید در خودتان پرورش بدهید.

در طبیعت، کفتر جلد پرنده فوق العاده ای محسوب می شود. این پرنده غریزه عجیبی دارد که او را قادر می سازد به هر طرف که رفته باشد و هرچقدر هم که دور شده باشد مجددا به لانه اش برگردد. شما می توانید یک کفتر جلد را از لانه اش بردارید و آن را درون یک قفس قرار بدهید سپس قفس را داخل یک جعبه بگذارید و جعبه را با یک پتو بپوشانید و آن را در پشت یک وانت قرار بدهید و به هر طرف که بخواهید به اندازه هزار مایل دور شوید. سپس این پرنده را آزاد کنید. کفتر جلد پس از آزاد شدن سه بار می چرخد، موقعیت خود را تعیین می کند و سپس مستقیما به سمت لانه اش حرکت می کند. این تنها موجود روی زمین است که چنین توانایی دارد.

البته به جز انسان ها و به جز شما. شما هم این توانایی را در ذهن تان دارید اما با یک تفاوت ویژه. ظاهرا کفتر جلد به صورت غریزی می داند که لانه اش دقیقا در کجا قرار دارد و به همین دلیل می تواند مستقیما به سمت آن حرکت کند. اما وقتی انسان ها هدفی را در ذهن شان طراحی می کنند می توانند بدون اینکه بدانند به کجا خواهند رفت یا چگونه به آن هدف دست پیدا خواهند کرد به راه شان ادامه بدهند. و به صورت معجزه آسایی و بدون خطا به سمت آن هدف حرکت کنند و هدف نیز به سمت آنها حرکت کند. 

با این حال بسیاری از مردم در مورد تعیین هدف تردید دارند. آنها می گویند:

«من می خواهم از نظر مالی مستقل باشم. اما اصلا نمی دانم چطور می توانم این کار را بکنم.»

در نتیجه این افراد حتی موفقیت مالی را به عنوان یک هدف برای خودشان تعیین نمی کنند. اما خوشوقتانه لازم نیست بدانید که چطور باید به هدف تان دست پیدا کنید. فقط باید در مورد هدفی که می خواهید به آن برسید شفاف باشید تا مکانیسمی که برای تلاش برای رسیدن به هدف در مغزتان وجود دارد شما را دقیقا به سمت مقصد هدایت کند. برای انجام این کار فقط کافی است در مورد چیزهایی که واقعا خواهان شان هستید، کاملا شفاف فکر کنید.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.
[newsletter_form]

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات