بهانه بی بهانه : راه های رسیدن به سلامتی 

بهانه بی بهانه : راه های رسیدن به سلامتی 
مجموع 5 از 1 رای

راه های رسیدن به سلامتی

بهانه بی بهانه : راه های رسیدن به سلامتی

  • وزن مناسب:

برای داشتن وزن مناسب باید به طور مرتب از انضباط فردی و قدرت اراده تان استفاده کنید تا وزن تان را به اندازه مناسب برسانید و سپس تا آخر عمر آن را حفظ کنید. اما پاداش این کار بزرگ است. اگر وزن تان مناسب باشد ظاهرتان خوب می شود، احساس خوبی پیدا می کنید و بیشتر احساس مثبت بودن می کنید و حس می کنید که کنترل زندگی خود را به دست گرفته اید.

  • رژیم غذایی مناسب:

بنجامین فرانکلین می گوید: «بخورید تا بتوانید زندگی کنید برای خوردن زندگی نکنید.» بر اساس مطالعه ای که در مورد ورزشکاران المپیک از بیش از ۱۲۰ کشور جهان انجام شد سه عامل مشترک رژیم غذایی این ورزشکاران عبارتند از:

۱. پروتئین گوشت کم چرب

۲. انواع مختلف میوه و سبزیجات 

٣. مقدار زیادی آب، حدود هشت لیوان در روز

  • انجام تمرینات ورزشی مناسب:

مهم ترین تمرین برای داشتن عمر طولانی تمرینات ایروبیک است. در این ورزش سه بار در هفته هر بار به مدت نیم الی یک ساعت ضربان قلب خود را با انجام تمرینات ایروبیک بالا می برید. شما می توانید با انجام پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا شرکت در مسابقات اسکی نیز همین کار را بکنید. متخصصین تمرینات ورزشی مشخص کرده اند که «اثر تمرین» با انجام بیست و پنج دقیقه تمرین شدید ظاهر می شود. در این زمان مغز شما ایندورفین ترشح می کند که به شما حس وجد و شادی می دهد که به آن «سرخوشی دونده» نیز گفته می شود. این داروی طبیعی که توسط بدن شما تولید می شود می تواند به شکل مثبتی اعتیاد آور باشد. افرادی که عادت ورزش کردن مداوم و انجام تمرینات سخت را در خود پرورش می دهند متوجه می شوند که انجام این تمرینات با گذشت زمان راحت و راحت تر می شود. این افراد مشتاقانه منتظر حس شور و شوقی هستند که در نتیجه انجام تمرینات ورزشی به آنها دست می دهد.

  • استراحت مناسب:

این خیلی مهم است. بیشتر از ۶۰ درصد بزرگسالان به اندازه کافی نمی خوابند. آنها دچار چیزی هستند که به آن کمبود خواب می گویند. آنها کمی دیر به رخت خواب می روند، بد می خوابند، کمی زود از خواب بیدار می شوند و در تمام طول روز گیج و سردرگم هستند. این پدیده کم خوابی موجب عملکرد ضعیف، اشتباهات بیشتر، تصادفات صنعتی، تصادفات جاده ای، بدخلقی، مشکلات شخصیتی و دیگر سختی ها می شود. اگر زندگی و شغل نرمالی دارید باید هر شب حدود هشت ساعت بخوابید.

اگر در حالیکه به هشت ساعت خواب نیاز دارید فقط شش یا هفت ساعت بخوابید کم کم دچار «کسر خواب» می شوید. در آخرین روزهای کاری وقتی صبح از خواب بیدار می شوید اولین چیزی که به آن فکر می کنید این است که کی می توانید مجددا بخوابید. اگر زمانی که از خواب بیدار می شوید به خوابیدن فکر می کنید معلوم می شود که به اندازه کافی نخوابیده اید. علاوه بر هشت ساعت خواب شبانه باید به طور مرتب نیز استراحت کنید. هم در آخر هفته ها و هم در تعطیلات. وقتی به سر کار نمی روید به باطری های ذهن و عواطف خود اجازه می دهید که مجددا شارژ شوند. بعد از یک استراحت دو الی سه روزه در آخر هفته وقتی به سر کار می روید به اندازه کافی استراحت کرده اید و آماده اید که به بهترین شکل ممکن عمل کنید.

  • رویکرد مناسب:

شاید این از همه مهم تر باشد. ویژگی ای که بیش از هر ویژگی دیگری می تواند سلامتی، شادی و برخورداری از یک عمر طولانی را برایتان تضمین کند «خوش بینی» است. اگر در مورد خودتان و زندگی تان خوش بین باشید وضعیت سلامتی تان نیز در هر حوزهای بهتر می شود. افرادی که مثبت و خوش بین هستند اغلب سیستم ایمنی قوی تری دارند و در نتیجه کمتر بیمار می شوند. این افراد به ندرت دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شوند. آنها پس از انجام کارهای سخت یا بعد از اینکه دچار خستگی می شوند خیلی زود به حالت اول بر می گردند. یک فرد خوش بین در برابر بسیاری از بیماری هایی که افراد عادی دچارشان می شوند از یک «سپر» درونی برخوردار است.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن