ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۰۶
389 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : انضباط فردی و رهبری

«در ارتش هیچ چیز به اندازه عدم رعایت انضباط، مضر نیست. زیرا بیشتر انضباط است که موجب برتری یک ارتش بر ارتش دیگر می شود نه تعداد سربازان.» جورج واشنگتن

رهبری و انضباط فردی با هم هستند. یعنی امکان ندارد یک رهبر کارآمد را تصور کنید که انضباط فردی، اراده، کنترل خود و تسلط بر خود نداشته باشد. ویژگی گسترده یک رهبر این است که کنترل کامل خود و هر موقعیتی را در دست دارد. در طول تاریخ هرگز به اندازه اکنون به وجود رهبران نیازی نبوده است. ما در هر سطحی از جامعه به رهبران نیاز داریم. هم در بخش های انتفاعی و هم در بخش های غیراتفاعی جامعه.

ما در خانواده هایمان، تجارت مان، مکان های عبادتی مان، سازمان های اجتماعی مان و على الخصوص در دنیای سیاست به رهبران نیاز داریم. ما به مردان و زنانی نیاز داریم که مسئولیت خود را جدی می گیرند و مایل هستند که برای در دست گرفتن رهبری یک وضعیت پا پیش بگذارند. خوشوقتانه رهبری قابل یادگیری است. رهبران از طریق سخت کوشی، تجربه و آموزش، ساخته می شوند و معمولا خودشان، خودشان را می سازند یعنی خود ساخته هستند. پیتر دراکر می گوید:

«شاید کسانی باشند که از شکم مادر رهبر زاده شده باشند اما تعداد این افراد آن قدر کم است که در اوضاع کلی جهان هیچ تفاوتی ایجاد نمی کنند.»

چهار مرحله رشد

شما در کار و تجارت خود طی چهار سطح از فعالیت و کسب نتیجه، رشد می کنید. ابتدا با دانش و تجربه محدود به عنوان یک کارمند کارتان را شروع می کنید. بعد وقتی رشد می کنید، یاد می گیرید و توانایی حصول نتیجه را در خود پرورش می دهید، تکامل پیدا کرده و به یک مافوق تبدیل می شوید. در این حالت مسئولیت عملکرد و نتایج کار دیگران بر عهده شما خواهد بود.

در حالیکه به بالا رفتن از نردبان مافوق بودن ادامه می دهید و با نظارت مستقیم بر کار دیگران توانایی تان را برای انجام دادن کارها از طریق دیگران افزایش می دهید به یک مدیر تبدیل می شوید. یعنی کسی که به افرادی که لیاقت خود را در بخشی نشان داده اند مسئولیت هایی را واگذار می کند. مدیران دید وسیع تری دارند و این با مسئولیت های بیشتر همراه است.

همچنان که از نردبان مدیریت بالا می روید، مطلع تر و کارآمدتر می شوید، نتایج بیشتر و بهتری از افراد بیشتر و متفاوتی می گیرید و به بالاترین سطح که همان رهبری است دست پیدا می کنید. در این مرحله شما بیشتر مسئول تعیین این هستید که چه کاری باید انجام شود تا اینکه چطور باید انجام شود. می گویند: «بعضی از رهبران ساخته می شوند، بعضی زاده می شوند، و به بعضی رهبری تحمیل می شود.» رهبران یا ظاهر می شوند یا افرادی هستند که به آنها ترفیع داده می شود تا با وضعیتی که به توانایی رهبری نیاز دارد روبرو شوند و به این ترتیب به یک رهبر تبدیل می شوند.

اگر بخواهم این مسئله را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنم باید بگویم نقش رهبر این است که: «مسئولیت نتایج را بر عهده بگیرد.» اصلی ترین دلیل اینکه مردم به سطوح بالاتر رهبری که مدام در حال بالاتر رفتن است ارتقا داده می شوند این است که در هر سطح توانایی کسب نتیجه را از خود نشان می دهند. سوال همیشگی یک رهبر این است: «از ما انتظار می رود چه نتایجی کسب کنیم؟» شفافیت، ضروری است. علت اصلی اینکه بعضی افراد به یک موقعیت رهبری بالاتر ارتقاء داده نمی شوند یا حتی اخراج می شوند، «اجرا نکردن» است. این افراد مهم ترین کارهایی را که از آنها انتظار می رود به اجرا در نمی آورند و نتایجی را که از آنها انتظار می رود کسب نمی کنند.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *