برندسازی شخصی : کارت ویزیت طراحی کنید
کارت ویزیت یک ارتباط کاری کوچک است که از خود بر جای می گذارید تا نشان دهید چه کسی هستید و مظهر چه چیزی هستید. بنابراین لازم است که کارت ویزیتی طراحی کنید تا کاملا با شما متناسب باشد و مخاطب هدف تان را جذب کند. در همه جای دنیا در نشست ها برای آنکه افراد حاضر در آن را به خاطر بسپرند کارت ویزیت ها رد و بدل می شود. اگر از کارت ویزیت تان به خوبی استفاده کنید، نه فقط نوشته ها و پیام های دیداری بلکه شخصیت بی همتای شما را هم نشان می دهد.
زمانی که شما کارت ویزیت خود را به شخصی می دهید، این کارت باید بتواند به پرسش های او پاسخ دهد اینکه:
- کی هستید؟
- کارتان چیست؟
- این کار را برای چه کسانی انجام می دهید؟
- وجه تمایز شما با رقبایتان در چیست؟
- چگونه می شود با شما تماس گرفت؟
در زمان طراحی کارت هم باید دقت کافی کرد زیرا تنها ابزار بصری است که مخاطب از شما می بیندو باید به گونه ای طراحی شودتا توجه مخاطب را جلب کند. کارت ویزیت را می توانید توسط پرسش های زیر ارزیابی کنید:
- آیا ویژگی های دیداری آن برای جلب توجه دیگران کافی است؟
- آیا به اندازه ی کافی برای مخاطب هدف جذاب است؟
- آیا همان پیامی را می فرستد که شما می خواهید؟
- آیا با این کارت به عنوان شخصی حرفه ای با استاندارد بالا شناخته می شوید؟
عناصر دیگری هم هستند که باید هنگام طراحی کارت ویزیت به آنها توجه کرد:
- پشت کارت: پشت کارت فضای مناسبی است برای بیان کاری که می کنید و یا خدماتی که انجام می دهید.
- محتوا: از کلمه هایی استفاده کنید که برای مخاطبانتان جذاب است. کارت تان را با محتوای زیادی شلوغ نکنید.
- جهت: اکثر کارت ویزیت ها به صورت افقی است ولی کارت های عمودی هم به تازگی رواج پیدا کرده اند.
- موقعیت: کانون کارت ویزیت بهترین جا برای نوشتن نام تان است.
- اندازه: مسلما آیتمی که بزرگتر نوشته می شود هم اول به چشم خواننده می آید و هم تصور می شود که مهم تر است.
- درون مایه: با استفاده از لوگو، رنگ، فونت می توانید مفهوم مورد نظرتان را در کل کارت جای دهید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید