برندسازی شخصی : چه طور درباره ی خودتان بنویسید
یکی از مهم ترین قسمت ها در رسانه های اجتماعی و سایت شخصی، نوشتن خلاصه ای درباره ی خودتان است. این خلاصه نویسی فرصت بسیار خوبی است برای بیان داستان برندتان به شکلی جذاب که مخاطبانتان را جذب کند.
خلاصه ی موفق و جذاب به خواننده ای که دنبال اطلاعات خاصی می گردد، کمک می کند تا پاسخ سوالی ساده و مهم را پیدا کنند “من درست آمده ام؟” زمانی که در مورد خودتان می نویسید، آن را یک گفت و گوی دوستانه با اشخاصی در نظر بگیرید که در حال خواندن آن هستند.
به این فکر کنید که آنها چه مشکلاتی دارند؟ و شما چگونه می توانید مشکل آنان را حل کنید. از کلمات کلیدی ای استفاده کنید که مخاطب را جذب کند، البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی درست به شما کمک می کند که در جست و جو ها در موقعیت بهتری قرار بگیرید.
خوب است که به تجربه های گذشته ی خود اشاره کنید، در این صورت خواننده به این باور می رسد که شما می توانید مسایل او را حل کنید. البته بهتر است که از تجربه های موفق خود بگویید.
برای پیدا کردن رابطه ی صمیمی با مخاطب بهتر است که مطالب خود را از زبان اول شخص بنویسید. با این کار در کنار اطلاعات کاری که به او می دهید، تصویری هم از خود در ذهن مخاطب می سازید.
اجازه دهید که شخصیت تان خودش را در مطالب شما نشان دهد، طوری که خواننده بتواند با شما به عنوان فردی جالب و دوست داشتنی ارتباط برقرار کند. برای اینکه این ارتباط بهتر شکل بگیرد و قوی تر باشد می توانید از عکس، ویدیو،صدا و لینک های دیگر رسانه های اجتماعی تان استفاده کنید. از این طریق خودتان را هم بیشتر به مخاطب معرفی می کنید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید