برندسازی شخصی : هویت بصری تان را در اینترنت به کار ببرید
ظاهر برند شما در اینترنت و رسانه های اجتماعی به همان اندازه ی ظاهر موارد چاپی مهم است. به همین دلیل است که باید هویت بصری تان را در اینترنت به کار ببرید تا یکپارچگی و هماهنگی برند شما در همه جا دیده شود. البته ممکن است برای خواناتر شدن نوشته هایتان در اینرنت از فونت دیگری استفاده کنید ولی لوگو و رنگ ثابت است.
می خواهیم در مورد تولید محتوای اینترنتی به شما هشداری دهیم، هیچ وقت در اینترنت در مورد خودتان اغراق نکنید چون نه تنها کسی را تحت تاثیر قرار نمی دهید بلکه باعث نا امیدی مخاطب هدف خود نیز می شوید. درست است که شما باید برند خود را بفروشید اما فراموش نکنید که برندسازی شخصی بر پایه اصالت و واقعیت استوار شد. هدف اصلی برای حضور در اینترنت هم نشان دادن خود واقعی تان به بهترین شکل است.
قالب پاورپوینت بسازید
ممکن است به این فکر نیفتاده باشید که از لوگو، فونت، رنگ و تصویرهای مربوط به برندتان در طراحی ارائه هایتان استفاده کنید. شما با طراحی یک قالب پاورپوینت برند شده برای ارائه هایتان، می توانید خود را به عنوان یک سخنران حرفه ای معرفی کنید.
آدرس اینترنتی درست انتخاب کنید
شما می خواهید برندسازی شخصی انجام دهید، به همین دلیل بهتر است هر بار که برای کسی ایمیل می زنید یا در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنید رو ی این نکته تاکید کنید.
اگر هنوز نام وب سایت تان را ثبت نکردید در اسرع وقت دامنه ای با نام خود خریداری کنید. ممکن است فعلا قصد راه اندازی وب سایت نداشته باشید ولی ارزشش را دارد که این هزینه را انجام دهید، دامنه را با نام خود بخرید و هر زمان که موقعش بود از آن استفاده کنید.
در سایر رسانه های اجتماعی مثل لینکدین،توییتر و فیسبوک هم از نام خود استفاده استفاده کنید. داشتن هم نام کار را مقداری سخت می کند ولی می توان با استفاده از راههای خلاقانه نامی قابل شناسایی برای خود پیدا کرد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید