برندسازی شخصی: مشتریان آینده را نشانه روی کنید

برندسازی شخصی: مشتریان آینده را نشانه روی کنید
مجموع 5 از 1 رای

مشتریان آینده
برندسازی شخصی: مشتریان آینده را نشانه روی کنید

پیش از این در قسمت «مشتری و محل کار آرمانی‌تان را تجسم کنید»، ویژگی‌هایی را آوردم که خودم درباره‌ی مراجع آرمانی‌ام ترجیح می‌دادم و توصیه می‌کنم شما هم همین کار را بکنید. برای پیدا کردن مخاطب هدفتان باید چند معیار خاص به آن اضافه کنید تا بتوانید دنبال جایی برای پیداکردن این نوع مخاطب‌ها بگردید. اگر مخاطب هدف شما مشتریان احتمالی هستند، باید به کمک ویژگی‌هایی مثل سبک زندگی، شغل، موقعیت جغرافیایی، میزان درآمد، جنیست، سن، باورها، نژاد و قومیت، آنها را تعریف کنید. پس از فهرست کردن ویژگی هایی که دنبالش هستید، باید ببینید کجا می توان کسانی را پیدا کنید که آن‌ها را تعریف کنید.

پس از فهرست کردن ویژگی‌هایی که دنبالش هستید، باید ببینید کجا می‌توانید کسانی را پیدا کنید که آن‌ها را دارند. تا جایی که می‌توانید اطلاعات کسب کنید تا نیم‌رخ مشتری آرمانی‌تان را تهیه کنید.

برای مثال، وکیلی را فرض کنید که در پرونده‌های نقص ساخت‌وساز تخصص دارد. او باید جست‌وجو کند تا اطلاعات زیر را به دست بیاورد:

  • چه کسی نقص در ساخت‌وساز دارد؟ این وکیل باید تصمیم بگیرد که آیا‌ می‌خواهد خودش را به کسانی معرفی کند که نقص در ساخت‌وساز را ایجاد کرده‌اند یا کسانی که نقص‌ها را بیمه می‌کنند یا نقص در ساختمان‌های مربوط به آ‌ن‌ها ایجاد شده است.
  • آیا مشتری کافی در این زمینه وجود دارد تا وکیل بیکار نماند؟ اگر نه، شاید لازم باشد دامنه‌ی جغرافیایی‌اش را گسترش دهد.
  • چه کسی می‌تواند پول بدهد؟ به عبارت دیگر، چه کسی می‌تواند از پس دستمزد وکیل برای رسیدگی به نیازهایش بربیاید؟
  • کجا می‌تواند این افراد را ببیند؟ می‌تواند بررسی کند که چه کسانی درگیر نقص ساخت‌وساز هستند و با ارزیابی گروه‌های شبکه سازی تجاری در زمینه‌ی ساخت‌وساز یا از راه دیدار با نماینده‌های بیمه با وکیل‌ها در نشست‌های
    مشترک، تدبیری بیندیشد که امکان برخورد با این افراد را پیدا کند.

با این پرسش‌ها، وکیل می‌تواند تصمیم بگیرد با شرکت‌های بیمه‌ای کار کند که در زمینه‌ی نواقص ساخت‌وساز در ایالت نوادا، برای سازندگان کازینو فعالیت می‌کنند. این، توصیف نسبتا جزئی مشتریان آرمانی آینده‌اش است!

به یاد داشته باشید که: با تعریف دقیق مخاطب هدفتان براساس تحقیقات کاملی که انجام داده‌اید، برندتان را تقویت و خودتان را از دیگران متمایز می‌کنید. به عبارت دیگر، کم کم گوشه‌ی من خودتان را پیدا می‌کنید.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن