برندسازی شخصی: متمایز شدن از رقیب‌ها

برندسازی شخصی: متمایز شدن از رقیب‌ها
به این مقاله امتیاز دهید

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: متمایز شدن از رقیب‌ها

همانطور که در مقاله برقراری ارتباط با شبکه یکی از مقالات تگ برندسازی شخصی بیان کردیم، متمایز سازی اولین شگرد استفاده‌شده‌ی شرکت‌های موفق برای برندسازی معرفی شد. اول آمدن این شگرد دلیلی دارد: متمایز بودن در برندسازی موفق نقش حیاتی دارد. اما متمایز سازی دقیقا یعنی چه؟

اگر برندی شبیه همه‌ی برندهای دیگر موجود در بازار باشد، «کالا» به‌شمار می‌آید: محصول یا خدماتی که به چشم مشتری با دیگر گزینه‌های موجود یکی است. اگر مشتری هیچ ویژگی خاصی در محصول یا خدمات نبیند، به همان اندازه احتمال دارد آن را از کسی دیگر بخرد.

  • هر شرکت به دو روش اصلی می‌تواند خودش را از دیگران متمایز کند:

کشف اینکه چه چزی محصول یا خدمات آن را از دیگران متفاوت می‌کند: این‌ها چند پرسش هستند که صاحب کسب‌وکار از خودش می‌پرسد تا بی‌همتایی خودش را تشخیص دهد:

  • خدمات یا محصولات ما چه فرقی با دیگران دارد؟
  • مشتری‌ها یا مراجعان فعلی ما چه نقاط مشترکی دارند؟
  • ما چه فرقی با رقیب‌هایمان داریم؟
  • آنچه ما به بازار عرضه می‌کنیم چه ویژگی خاصی دارد؟

بازاریابی محصولات در گوشه‌ی امن: گاهی شرکت‌ها همه‌ی اقدامات بازاریابی‌شان را روی بخشی کوچک اما کاملا مشخص از جمعیت متمرکز می‌کنند. صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با شناسایی نیازها، خواسته‌ها و شرایطی که شرکت‌های دیگر چندان به آن توجه نداشته‌اند و ارائه‌ی محصولات و خدماتی برای تامین آنها، گوشه‌ی امن خود را ایجاد کنند. بازاریابی در گوشه‌ی امن که به عنوان «بازاریابی جاویژه»، «بازاریابی گوشه»، «بازاریابی دنج» و همچنین «نیش مارکتینگ» هم از آن یاد می‌شود، به شما امکان می‌دهد ماهی بزرگی در استخر ماهی‌های کوچک باشید.

در مقالات بعدی از سری مقالات برندسازی شخصی توضیح خواهیم داد که، چطور می‌توانید از دیدگاه برندسازی شخصی، بازار هدفتان را پیدا کنید و رقیب‌هایتان را بشناسید.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه سری مقالات برندسازی شخصی حتما همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن