IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
برندسازی شخصی

برندسازی شخصی: عناصر زبانی

برندسازی شخصی: عناصر زبانی

«تگ‌لاین» عبارتی کوتاه است که به‌طور خلاصه وعده‌ی ویژه برند را درباره‌ی محصولات و خدماتش نشان می‌دهد. «شعار» عبارت کوتاهی است که در کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به محصولات یا خدمات به‌کار می‌رود. تگ‌لاین معمولا همیشه با برند همراه است، ولی شعار ممکن است از این کمپین به کمپین دیگر تغییر کند. هردوی این موارد می‌توانند در همه‌ی رسانه‌ها (مثل تبلیغات چاپی، تلویزیون، رادیو اینترنت) به‌کار روند تا به ساخت برند کمک کنند.

نمونه‌ای از تگ‌لاین‌ها و شعارهای معروف برخی از شرکت‌ها:

  • کی اف سی (مرغ‌سوخاری کنتاکی): انگشت‌هایت را هم می‌خوری!
  • آلستیت: با آلستیت، جایتان خوب است.
  • امریکن اکسپرس: بی‌ ما خانه را ترک نکنید.
  • اپل: متفاوت فکر کن.
  • بی ام و: خودرویی برای نهایت رانندگی
  • کالوین کلاین: وسواس، نقطه‌ای بین عشق و دیوانگی است.
  • کلیرول: اگر فقط یک‌بار شانس زندگی دارم، بگذار بلوند زندگی کنم.
  • دیزنی لند: شادترین جای روی زمین
  • هرلی دیویدسون: آمریکایی بودنت دست خودت نبود، سرکش بودنت دست خودت است.
  • و …

در مثال‌های بالا دقت کنید و ببینید که چطور وعده‌هایی را که شرکت‌ها درباره‌ی آن برند مطرح کرده‌اند، به مخاطب منتقل می‌کنند. برای مثال، «با آلستیت، جایتان خوب است»، این وعده برند را در خود جا داده که این شرکت بیمه از شما محافظت می‌کند و در شرایط سخت به کمکتان می‌آید. در مقالات بعدی از سری مقالات برندسازی شخصی خواهیم گفت که چطور تگ‌لاین خودتان را بنویسید. همین‌طور که برند شخصی‌تان را توسعه می‌دهید، فرصت‌های زیادی برای استفاده از تگ‌لاین پیش می‌آید تا وعده‌ی ویژه برند خودتان را به مخاطبان یادآوری کنید.

به یاد داشته باشید: تگ‌لاینی بهتر از همه است که ساده باشد و به راحتی در ذهن بماند. شما باید سخت تلاش کنید که با ۱۱ کلمه یا کمتر، پیامتان را برسانید.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی در روزهای آینده همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar