برندسازی شخصی: عناصر زبانی

برندسازی شخصی: عناصر زبانی
مجموع 5 از 1 رای

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: عناصر زبانی

«تگ‌لاین» عبارتی کوتاه است که به‌طور خلاصه وعده‌ی ویژه برند را درباره‌ی محصولات و خدماتش نشان می‌دهد. «شعار» عبارت کوتاهی است که در کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به محصولات یا خدمات به‌کار می‌رود. تگ‌لاین معمولا همیشه با برند همراه است، ولی شعار ممکن است از این کمپین به کمپین دیگر تغییر کند. هردوی این موارد می‌توانند در همه‌ی رسانه‌ها (مثل تبلیغات چاپی، تلویزیون، رادیو اینترنت) به‌کار روند تا به ساخت برند کمک کنند.

نمونه‌ای از تگ‌لاین‌ها و شعارهای معروف برخی از شرکت‌ها:

  • کی اف سی (مرغ‌سوخاری کنتاکی): انگشت‌هایت را هم می‌خوری!
  • آلستیت: با آلستیت، جایتان خوب است.
  • امریکن اکسپرس: بی‌ ما خانه را ترک نکنید.
  • اپل: متفاوت فکر کن.
  • بی ام و: خودرویی برای نهایت رانندگی
  • کالوین کلاین: وسواس، نقطه‌ای بین عشق و دیوانگی است.
  • کلیرول: اگر فقط یک‌بار شانس زندگی دارم، بگذار بلوند زندگی کنم.
  • دیزنی لند: شادترین جای روی زمین
  • هرلی دیویدسون: آمریکایی بودنت دست خودت نبود، سرکش بودنت دست خودت است.
  • و …

در مثال‌های بالا دقت کنید و ببینید که چطور وعده‌هایی را که شرکت‌ها درباره‌ی آن برند مطرح کرده‌اند، به مخاطب منتقل می‌کنند. برای مثال، «با آلستیت، جایتان خوب است»، این وعده برند را در خود جا داده که این شرکت بیمه از شما محافظت می‌کند و در شرایط سخت به کمکتان می‌آید. در مقالات بعدی از سری مقالات برندسازی شخصی خواهیم گفت که چطور تگ‌لاین خودتان را بنویسید. همین‌طور که برند شخصی‌تان را توسعه می‌دهید، فرصت‌های زیادی برای استفاده از تگ‌لاین پیش می‌آید تا وعده‌ی ویژه برند خودتان را به مخاطبان یادآوری کنید.

به یاد داشته باشید: تگ‌لاینی بهتر از همه است که ساده باشد و به راحتی در ذهن بماند. شما باید سخت تلاش کنید که با ۱۱ کلمه یا کمتر، پیامتان را برسانید.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

 

در ادامه مقالات برندسازی شخصی در روزهای آینده همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن