برندسازی شخصی : شما همیشه در معرض دید هستید (۲)

برندسازی شخصی : شما همیشه در معرض دید هستید (۲)
مجموع 5 از 6 رای

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی : شما همیشه در معرض دید هستید (۲)

  • دست دادن

یکی از روش های پیشنهاد برای برقراری ارتباط دست دادن است. دست دادن یکی از رایج ترین نوع احوالپرسی است که اگر درست انجام شود باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و این پیام را می رساند “از دیدن شما خوشحالم”. دست دادن انرژی شما را به طرف مقابل منتقل می کند و زمینه را برای ارتباط مهیا می سازد.

موقع دست دادن باید حواس تان باشد که زیادی محکم و یا زیادی شل دست ندهید. زیادی محکم دست دادن پیام چیرگی و رقابتی را می رساند و زیادی شل هم نشان دهنده ی این است که شما اعتماد به نفس ندارید.

  • حرکات و حالات

حرکات و حالات شما نشان دهنده ی اعتماد به نفس و یا عدم امنیت شما را می رساند. اگر آگاهانه رفتار نکنید این حرکات خود واقعی شما را آشکارتر از آنچکه می خواهید به نمایش می گذارد.راه رفتن شما می تواند نشان دهنده ی آرامش یا استرس شما باشد، زمانی که چیزی را به دست کسی می دهید نحوه ی ارائه شما نشان دهنده ی میزان احترامی است که برای آن شخص قائل هستید. حرکات دست هم می تواند بیان کننده ی این باشد که از کسی دلخورید یا صبور و با ملاحظه هستید.

  • تنظیم صدا

مسلما صدای شما یکی از ابزار ارتباطی بسیار مهم است. تسلط بر روی صدا می تواند جنبه ی مثبت از ظاهر برندتان باشد که عبارت است از:

زیر و بمی صدا: شما می توانید با تمرین زیر و بمی صدایتان را تغییر دهید. صدای شما نباید زیادی ریز یا بم باشد باید صدای گوش نوازی باشد شنونده از شنیدن آن اذیت نشود.

سرعت: سرعت صحبت کردن هم خیلی مهم است. شما نباید زیادی تند صحبت کنید که مخاطب متوجه همه ی صحبت های شما نشود و نباید خیلی هم کند صحبت کنید که حوصله ی مشتری سر برود و به حرف شما گوش ندهد. آرام و شمرده و با لحنی دوستانه صحبت کنید.

حجم صدا: حجم صدا باید متعادل باشد، نه خیلی بلند و نه خیلی آهسته، حجم صدا را باید مثل رادیو درست تنظیم کنید و با انرژی مناسب موقعیت صحبت کنید برای مثال اگر در مورد مسئله ی جدی صحبت می کنید نباید خیلی شوخی کنید.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

 

 


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن