برندسازی شخصی: خودتان را ۳۶۰ درجه ببینید

برندسازی شخصی: خودتان را ۳۶۰ درجه ببینید
مجموع 5 از 1 رای

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: خودتان را ۳۶۰ درجه ببینید

هربار که به‌طور جدی بخواهید روی برندسازی کار کنید، باید نظرات دیگران را بدانید. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند ندانند دیگران درباره‌شان چه فکری می‌کنند؛ ولی برای اینکه برندی واقعی بسازید، باید از منبع گسترده‌تری به‌جز نظرات خودتان درباره‌ی خودتان اطلاعات جمع کنید. گاهی دیگران نظر کاملا متفاوتی درباره‌ی شما دارند.

در دنیای کسب‌وکار معمولا از اصطلاح ارزیابی ۳۶۰ درجه استفاده می‌شود. قضیه این است که شما از همه‌ی زوایای محل کارتان، مثلا از چشم رئیس، همکاران، زیردست‌ها و کارکنان اداری اطلاعات جمع می‌کنید. این ارزیابی‌های ۳۶۰ درجه برای گردآوری اطلاعات درباره‌ی عملکرد و رفتار شما انجام می‌شود.

  • صفات شخصیتی یا ویژگی‌های فردی
  • مهارت‌ها و توانایی‌ها
  • نقاط قوت و ضعف
  • نظرات کلی

برای اینکه کارتان آسان‌تر شود، می‌توانید از ابزار آنلاین، مثلا سایت ۳۶۰Reach، برای انجام ارزیابی ۳۶۰ درجه استفاده کنید. این سایت این امکان را به شما می‌دهد تا در درجه‌ی اول خودتان را ارزیابی کنید و بعد، از خانواده و دوستان نظر بخواهید، درباره‌ی شغلتان بازخورد بگیرید، بفهمید نظر خودتان درباره‌ی خودتان با نظر دیگران چه تفاوت‌هایی دارد و بسیاری امکانات دیگر که با مراجعه به سایت می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

پل‌زدن از آنچه هستید به آنچه می‌خواهید باشید

حرکت به عرصه‌ی هدف‌گذاری به این معنی است که اندیشه‌های موجود در ذهن و ارزش‌های موجود در قلبتان (فرآیندی درونی) را به مرحله‌ی عمل (فرآیندی بیرونی) برسانید. تعیین هدف، برنامه‌ای را پیش پایتان می‌گذارد تا برندسازی شخصی را انجام دهید و به شما نشان می‌دهد برای اجرای برنامه‌تان چه تغییراتی باید ایجاد کنید. در مقالات بعدی خواهم گفت که چطور هدف‌گذاری را انجام دهیم و چطور (و چرا باید) روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن