برندسازی شخصی : خبرنامه ی الکترونیک
امروزه مردم غرق در دنیای الکترونیک شده اند و حتی ترجیح می دهند روزنامه ای را که هر روز می خواندند برایشان ایمیل شود. در همین راستا خوب است که شما هم برای کسب و کار خود خبرنامه ی الکترونیکی داشته باشید. برای تهیه خبرنامه نکات زیر را در نظر داشته باشید:
اگر به نوشتن علاقه دارید و از آن می توانید برای جذب مخاطب استفاده کنید خبرنامه بنویسید. اگر وبلاگ نویسی نمی کنید، خبرنامه ی الکترونیک برای جذب مخاطب گزینه ی خوبی است. اگر وبلاگ نویسی هم انجام می دهید در صورتی که اطلاعات مفید و معناداری دارید که در وبلاگ ننوشته اید، می توانید در خبرنامه بیاورید.
اگر به جز حرفها و اطلاعاتی که در سایت و وبلاگ تان گفته اید، مطلب دیگری ندارید خبرنامه ننویسید. اگر مطالب بیان شده ی خود را به صورت خبرنامه درآورید، برای خواننده خسته کننده می شود و نمی خواند. البته قالب نوشتن هم مهم است، اگر شما به صورت منظم وبلاگ نویسی می کنید خوب است که هر ماه پربازدیدترین مطالب تان را به صورت خبرنامه درآورید.
بیش از حد با مخاطب تان ارتباط برقرار نکنید. مخاطب دوست دارد که همیشه در مورد شما کنجکاو باشد و به دنبال مطلبی برای دانستن باشد. اگر شما زیادی با آنها ارتباط داشته باشید ناخودآگاه تمام اطلاعات خود را در اختیار خوانندگان قرار می دهید، در این حالت جذابیت خود را برای آنها از دست می دهید و ممکن است که آنها از دنبال کردن شما منصرف شوند.
از خبرنامه برای درمیان گذاشتن اطلاعات تان استفاده کنید، نه فروش تان. خبرنامه زمانی کاربرد دارد که اطلاعات ارزشمندی را به خواننده بدهد و به او یادآوری کند که شما چه تخصصی دارید. اگر قرار باشد برای فروش از آن استفاده کنید نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
خبرنامه را مختصر و مفید تهیه کنید. بیش ازحد مطلب ننویسید. وقت مخاطب ارزش دارد، پس بهتر که کوتاه و مختصر بنویسید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید