ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۸
465 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تجربه کار خود را به رخ بکشید

هیچ‌چیز جای تجربه کار عملی را نمی‌گیرد. وقتی وارد محیط کار می‌شوید، دست به عمل می‌زنید و درباره‌ی آن صنعت یا نقش خودتان چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. برندسازی شخصی در اصل در محل کار سرچشمه گرفت، چون مردم دیدند با اینکه اغلب کارشان را خوب انجام می‌دادند، همیشه موفقیت‌هایشان به خوبی دیده نمی‌شد.

در اینجا چند عامل مهم را معرفی کرده‌ام که می‌توانید از آنها برای برجسته‌کردن برندتان در محل کار یا در جامعه حرفه‌ای‌تان استفاده کنید:

  • کجا کار کرده اید؟ آیا شرکتی که در آن کار کردید اعتباری دارد که بتواند پشتوانه‌ی شما باشد؟
  • چه سمت‌هایی داشته‌اید؟ آیا سمت مهمی در میان آنها بوده است؟ آیا به آنچه قرار است انجام دهید، ربط دارد؟
  • آیا با مراجعان جالب یا شرکت‌هایی کار می‌کنید که اعتبار زیادی دارند؟
  • پروژه‌های مهمی که در طول کارتان انجام داده‌اید کدام اند؟
  • آیا هیچ کار داوطلبانه‌ای را پیش برده‌اید که آن دسته از مهارت‌هایتان را نشان دهد که در محیط کار استفاده نشده؟

استفاده از تجربه کار یکی دیگر از عناصری است که برای تقویت اعتبارتان لازم دارید. اگر تجربه کار مورد نیاز را که برای برندتان لازم دارید در محل کار نداشته‌اید، در یکی از مراکز خیریه برای کارهای داوطلبانه اقدام کنید. مراکز خیریه اغلب بیشتر تمایل دارند به شما اجازه دهند کار جدیدی را امتحان کنید تا تبدیل به کسی شوید که می‌خواهید.

به چه‌چیز خودتان افتخار می‌کنید؟

احتمالا به شما هم از بچگی یاد داده‌اند خودستایی نکنید. به‌همین‌دلیل، فکر کردن، نوشتن یا (زبانم لال!) حرف زدن درباره‌ی چیزهایی که درباره‌ی آنها به خودتان افتخار می‌کنید می‌تواند برایتان بسیار سخت باشد. ولی اینکه بدانید به چه چیز خودتان افتخار می‌کنید گام مهمی برای برندسازی است، چرا که داستان‌هایی برای ارتقای برندتان دست‌تان می‌دهد.

به تجربه‌ی من، یکی از سخت‌ترین کارها برای مردم این است که موفقیت‌ها و دستاورهایشان را به یاد بیاورند و بنویسند. بهترین راه برای این کار، تهیه‌ی بیانیه‌ی موفقیت است. این بیانیه زیربنای داستان شما را می‌سازد و ابزار قدرتمندی است که نشان می‌دهد چه چیزهایی می‌دانید، چطور مسائل را حل می‌کنید و چطور به نتیجه دست پیدا می‌کنید.

من دوست دارم برای نوشتن بیانیه‌ی موفقیت، از فرمولی استفاده کنم که PAR-CAR نام دارد. این عبارت از حروف اول کلمات لاتین مربوط به این مفاهیم تشکیل شده است: مسأله-اقدام-نتیجه و چالش-اقدام-نتیجه. براساس این فرمول، به این شکل می‌توانید بیانیه‌ی موفقیت‌هایتان را بنویسید:

  1. با مسأله‌ای شروع کنید که باید حلش می‌کردید یا چالشی که باید با آن روبه‌رو می‌شدید؛ مثلا: فروش کم شده بود و شرکت داشت سهامش را از دست می‌داد. من در جایگاه مدیر فروش باید این مشکل را حل می‌کردم.
  2. از کلمات فعال استفاده کنید که اقدامات‌تان را به روشن‌ترین شکل ممکن نشان دهند و فعل‌ها را به زبان گذشته بنویسید: با همه‌ی مراجعان فعلی تماس گرفتم و تحلیل بازار را درباره‌ی محصولات انجام دادم. وضعیت رقابت را دوباره ارزیابی کردم و محصول را با استراتژی بازاریابی جدیدی ارائه کردم.
  3. اگر می‌توانید، نتایج کمی یا کیفی را براساس فعالیت‌هایتان بگنجانید، حتی اگر تخمینی باشد: فروش به میزان ۱۴ درصد بالا رفت و ۵ درصد بر سهام شرکت افزوده شد. مشتری‌ها دوباره از کار با شرکت به هیجان آمدند. تیم فروش همگی از پاداش افزایش فروش برخوردار شدند.

برای بهتر کردن بیانیه‌ی موفقیت، آمار و ارقام، حقایق، مقدار پول، درصد افزایش یا کاهش، تعداد افراد دخیل یا دامنه‌ی جغرافیایی را بگنجانید تا نتایج را شفاف‌تر نشان بدهید و تأثیر اقدامات‌تان را نشان بدهید.

موقع نوشتن بیانیه‌ی موفقیت، این پرسش ها را هم در نظر داشته باشید:

  • کدام خصوصیات فردی شما به بهترین شکل عملکردتان را در حل این مسائل نشان می‌دهد؟
  • بعضی از کلمات یا عبارات محبوبتان که در این بیانیه می‌آید کدام است؟

یک روز وقتی در محل قدم میزدم خانمی را دیدم که از من مسن‌تر بود و آمده بود که پس از عمل جراحی لگن، کمی نرمش کند. او با عصای زیربغل راه می‌رفت و آهسته حرکت می‌کرد. به او گفتم حالا که دارند مسیر پیاده روی ما را سنگفرش می کنند، از کجا باید برویم. گفت: «من کسی بودم که این پروژه را پیش برد و آن مسیر را ۴۰ سال پیش ساخت.» کمی بیشتر با هم صحبت کردیم. به این فکر کردم که اگرچه شاید در آینده نامش یادم نیاید، اما دستاورد باارزش باعث می‌شود او را به یاد بیاورم. برای من، او بانوی مسیر پیاده‌روی است.

آیا شما دستاورد بارزی دارید که برایتان برند شود؟ اگر به چیزی خاص شناخته می‌شوید، برندسازی شخصی می‌تواند روی همان سوار شود. (برعکس، اگر به چیزی منفی شناخته شوید، می‌توانید از روند برندسازی برای هرچه کم‌رنگ‌تر کردن آن استفاده کنید.)

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *