برندسازی شخصی : برای موفقیت تان برنامه ریزی کنید
به شما پیشنهاد می کنم جدول زمانی تدارک ببیننید تا برندتان را عملی کنید. همان طور که در سری مقالات برندسازی شخصی توضیح دادیم، اغلب موفق ترین افراد جهان کسانی هستند که پیشاپیش برای خودشان هدف تعیین می کنند و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. هیچ شخص موفقی را پیدا نمی کنید که بدون برنامه ریزی عمل کرده باشد و موفقیتش خود به خود اتفاق افتاده باشد.
وقت صحبت از عمومی کردن برند شخصی می شود، اولین گام هایتان را در تقویم مشخص کنید. برای انجام هر مرحله تاریخی را تعیین کنید و به آن متعهد باشید. پایبند بودن بر روی برنامه ای که مشخص کرده اید بسیار مهم است یکی از دلایل رسیدن به موفقیت داشتن پشتکار و رویه ی منظم است، اختصاص وقت و تمرکز بر روی این کار باعث می شود که برندتان دچار رکود نشود و در عوض سرعت تان بیشتر شود. پیشنهاد می شود که دست کم یک ساعت در هفته را برای کار بر روی برندتان وقت اختصاص دهید. برخی از اولین گام هایی که می توانید در تقویم تان علامت بزنید عبارت هستند از:
- فهرستی از مواردی که می خواهید به آنها برسید را تهیه کنید و کارهای لازم برای رسیدن به آنها را مشخص کنید.
- اهدافتان را بازبینی کنید و هدف های شخصی تان را برای به بازار ارائه کردن برند شخصی تان مشخص کنید.اهداف شخصی می توانند مثل: تبدیل شدن به مدیری برجسته، بهبود در روابط با مشتریان، شناخته شدن به عنوان فردی خلاق و نوآور در صنعتی که وارد آن شدید و… باشد.
- اهداف بلند مدت را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید تا دچار دلزدگی و نا امیدی نشوید.
- بیانیه و وعده ی ویژه تان را بنویسید.
- برند شخصی تان را به شکلی اولیه و در مقیاس کوچک اجرا کنید.
می توانید لیستی مشابه پیشنهادات ما تهیه و زمان مشخصی را برای آنها تعیین کنید ولی سعی کنید از برنامه ریزی های کلی دوری کنید، زیرا رسیدن به آنها مشمول زمان زیادی می شود و ممکن است که انگیزه ی شما از بین برود و شما از ادامه ی راه منصرف شوید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید