برندسازی شخصی: افراد برجسته در دنیای کسب‌وکار

برندسازی شخصی: افراد برجسته در دنیای کسب‌وکار
مجموع 5 از 3 رای

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی: افراد برجسته در دنیای کسب‌وکار

مواردی که در این قسمت آورده‌ام، درباره‌ی کسانی است که واقعا با برند شخصی‌شان در تماس‌اند و از نامشان برای ساختن امپراطوری استفاده کرده‌اند. سعی می‌کنم که در چند پاراگراف کوتاه به شما نشان دهم که در قلب برند شخصی هر کدام از این افراد چه چیزی نهفته است.

سایمون کاول Simon Cowell

برای بسیاری از کسانی که آرزوی خواننده‌شدن دارند، شنیدن نام سایمون کاول تن را به لرزه می‌اندازد (او داور رقابت‌های استعدادیابی خوانندگی است). کاول هنرمند، مدیر اجرایی رپرتوار (مجموعه قطعه‌های موسیقی که تکنواز یا خواننده برای ارکستر یا کنسرت آماده می‌کند) تولیدکننده‌ی تلویزیونی و کارآفرینی است که برند شخصی‌اش مستلزم عالی بودن اوست. او به این معروف است که در ارزیابی استعداد افراد تازه‌کار، حرفش را رک و صریح می‌زند.

برند شخصی کاول برند کسب‌وکارش هم هست، که بر پایه‌ی بازخورد مستقیم، صداقت و داشتن نگاهی منتقد به استعدادها بنا شده است. برند او در ایالات متحده با اولین فصل حضورش در جایگاه داور در برنامه امریکن آیدل American Idol تقویت شد. «قصد جسارت ندارم، ولی …» عبارتی است که به امضای او تبدیل شد و نشان می‌داد قصد دارد به یکی از شرکت کننده‌ها بگوید در حد استانداردهایش ظاهر نشده است.

کاول با تولید برنامه‌های تلویزیونی بیشتر در ایالات متحده و خارج از آن، از برندش برای افزایش نفوذش استفاده کرده است. برند او تقریبا به الگوی خاصی تبدیل شده و دیگر داوران از او تقلید می‌کنند.

هاوارد استرن Howard Stern

هاوارد استرن پسر خانواده‌ای مهاجر یهودی و اهل نیویورک است که کارش در رادیو را در سال ۱۹۹۷ آغاز کرد و هنوز ادامه دارد. برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی او، حضورش در رسانه‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌هایش همگی تاییدی بر عنوانی است که خودش روی خودش گذاشته: «سلطان همه‌ی رسانه‌ها.»

ظاهر استرن، برند اوست. او آدمی پرحرف و جنجالی است و بیشتر مردم او را ناخوشایند می‌دانند. این حقیقت که برنامه‌های او رکورد جریمه را در میان برنامه‌های رادیویی دارد، نه‌تنها برندش را خدشه‌دار نمی‌کند، بلکه به شهرتش می‌افزاید.

برند شخصی استرن قرار است مرزهای پذیرفتنی‌بودن را جابه‌جا کند. او به برندش پایبند است و از رادیو برای تبلیغ برچسب هاوارد استرن استفاده می‌کند. این یعنی وقتی روی خط برنامه او قرار می‌گیرید، می‌توانید انتظار داشته باشید که با دیدگاهی خلاف جریان تفکر رایج روبه‌رو شوید. استرن هماهنگ با برندش عمل می‌کند و هواداران بسیاری دارد که از سبکش حمایت می‌کنند.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن