برای صرفه جویی در زمان ، کارها را به دیگران واگذار کنید

برای صرفه جویی در زمان ، کارها را به دیگران واگذار کنید
مجموع 5 از 2 رای

صرفه جویی در زمان

برای صرفه جویی در زمان ، کارها را به دیگران واگذار کنید

یکی از راه ها برای صرفه جویی در زمان ، واگذار کردن کارها به دیگران است. خیلی ها تصور می کنند که فقط مدیران می توانند کارهایشان را به دیگران واگذار کنند، اما این روش برای افرادی هم که به طور انفرادی کار می کنند، قابل استفاده است. کسانی که دارای شغل آزاد هستند، کسانی که برای خودشان کار می کنند، خانم های خانه دار و حتی کارمندانی که در کف هرم سازمانی قرار دارند هم می توانند بخشی از کارهایشان را به دیگران بسپارند.

محول کردن کارها به دیگران حداقل ۵ فایده دارد:

محول کردن کارها به دیگران باعث می شود مهارت ها، ابتکار عمل و شایستگی های همکاران تان پرورش یابد.

محول کردن کارها در خانه، به نوعی حمایت از بچه هاست و باعث مستقل بار آمدن آنها می شود.

محول کردن کارها به دیگران یعنی اعتماد کردن به آنها و در نتیجه بالا بردن اعتماد به نفس آنها.

محول کردن کارها به دیگران مستلزم همکاری با آنهاست و در نتیجه باعث می شود توانایی های اجتماعی تان تقویت شوند.

محول کردن کارها باعث می شود از پیچیدگی زندگی تان کاسته شود و بتوانید روی وظایف ضروری تان تمرکز کنید.

برای محول کردن کارها به دیگران باید این قواعد را بدانید و از آنها پیروی کنید:

  • مسئولیت کارها را واگذار کنید

هنگامی که به همکاران یا بچه ها مسئولیت انجام کاری را واگذار می کنید و به آنها آزادی عمل می دهید، معمولا عکس العمل خوبی نشان می دهند. به همین خاطر است که نباید جزئیات کارها را قدم به قدم به دیگران دیکته کنید. برای مثال، اگر فرزندتان را برای خرید به فروشگاه می فرستید، در لیستی که به او می دهید جایی برای تصمیم گیری خود او هم بگذارید.

مثلا بگویید: “چند کیلو میوه ی خوب و سوسیس مورد علاقه ات را بخر، ولی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان خرج نکن”. اگر از انتخاب های او رضایت کامل نداشتید، چیزی نگویید. به او این فرصت را بدهید که مسئولیت کار را قبول کند و خودش آن را انجام دهد.

  • چالش ها را محول کنید

کارها را با این فکر که “باید از شر این کار بی اهمیت خلاص شوم” به دیگران واگذار نکنید. به جای آن روی جنبه ی مثبت آن کار تاکید کنید. در مثال خرید، می توانید با گفتن این جمله این کار را انجام دهید: “برو ببینم میوه های خوبی می گیری یا نه!”

  • مسئولیت های بزرگ تری را واگذار کنید

واگذاری مسئولیت های میان مدت و بلندمدت خیلی مفید است. زمان کافی را برای انجام آن کار در نظر بگیرید و در فواصل زمانی منظم، وضعیت کار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار خوب پیش می رود. برای مثال، آرشیو مجلات باید مرتب شود و زمان مورد نیاز برای این کار ۶ روز است. در روز دوم می بینید که آیا همکارتان به اندازه ی یک سوم کار پیش رفته است یا نه. اگر اینطور نبود، او را تشویق کنید که کارش را سریع تر انجام دهد. نباید تا پایان ۶ روز صبر کنید و بعد بپرسید که کار تمام شده یا نه.

هر روز تا جایی که می توانید کارها را به دیگران واگذار کنید. این دیگران لزوما همکاران یا اعضای خانواده تان نیستند. می توانید بخشی از کارهایتان را هم به کسان دیگری بسپارید؛ مثلا دفاتر تایپ، شرکت های انجام امور نظافتی و باغبانی… .

  • در زندگی شخصی تان هم کار را محول کنید

زمان حضورتان در منزل، بسیار با ارزش است. سعی کنید بیشتر در کنار خانواده تان باشید و کارهایی مثل خرید و نظافت و تعمیرات را به دیگران واگذار کنید. ترتیبی دهید که خریدهایتان را برایتان بفرستند. امروزه فروشگاه های زیادی هستند که می توانید به صورت تلفنی یا اینترنتی کالای مورد نیازتان را به آنها سفارش بدهید.

منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)

ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن