ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1397/09/21
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بحران مالی و نقش مدیریت ریسک (2)

اشتباهات در کمّی کردن ریسک‌ها و خطر تخمین اشتباه ریسک (فرا ریسک‌ها): صرف وجود دستورات حقوقی برای مراقبت از سیستم باعث شد با وجود آرایش سازمانی و الویت کاری فوق‌الذکر برای به‌دست آوردن سود (سودمحوری) تخمین کمیت‌های ریسک‌های موجود و خطر تخمین اشتباه ریسک به‌طور کامل مورد اهمال قرار نگیرد. اما با این حال، حتی ریسک‌های شناخته شده به‌طور ویژه دست‌کم گرفته شد.

علت بیان‌کننده این امر ضعف در روش‌های استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک هستند که به‌طور کلی هنوز هم منتج از فرضیه‌هایی می‌شوند که اگر چه در تئوری درست ولی ممکن است در عمل به وقوع نپیوندند و اشتباه باشند. به عنوان مثال، در تجزیه‌وتحلیل تئوریک که بر اساس مدل گاسشن انجام شد پیش‌بینی شد، سقوط اوراق بهادار (شبیه آنچه در اکتبر 1987 اتفاق افتاد) فقط یک‌بار در حوالی سال‌های 1987 می‌توانست اتفاق بیافتد. اما مشاهدات تجربی نشان داد که چنین سقوط‌هایی در ارزش قیمت سهام تقریبا هر 38 سال یک‌بار اتفاق می‌افتد.

علاوه بر این، به‌طور اهم در مدل‌های ریسک معلوم می‌شود، «اطمینان خاطر» از محاسبه کمّی ریسک‌ها منتج می‌شود (چیزی شبیه به پارامترهای توزیع در آمار و احتمالات). در حقیقت به‌دلیل محدویت زمان و احتمالات تصادفی، تعیین شکل و نوع ریسک ممکن ولی نامطمئن است. برای مثال، باید به این نکته توجه شود که در هنگام تعیین و تشخیص ریسک در بسیاری از مواقع پارامترهای مورد استفاده کیفی و غیر قابل اندازه‌گیری هستند. به‌طور خلاصه: مجموع کل محیط ریسک دست کم  گرفته می‌شود، در حالی که جبران خسارات آن به واسطه توانایی پایین مالی شرکت ممکن نیست.

آمارهای تاریخی به جای استفاده از تئوری‌های اقتصاد کلان برای پیش‌بینی آینده: اندازه‌گیری کمی ریسک‌های آتی و فهم پارامترها؛ تخمین ریسک در وهله نخست  بر اساس داده‌های تاریخی موجود در سازمان انجام می‌پذیردو مطمئنا نمی‌توان این روش را به صورت کامل نقد کرد، چرا که در اصل صحیح است ولی در این روش اغلب فقدان فهم اقتصادی عمیق مشاهده می‌شود و این نکته‌ای است که از داده‌های موجود دولتی برداشت می‌شود. بنابراین، حالتی به وجود می‌اید که در آن مسائلی همچون سناریوهای بحران، ارتباط بین سرمایه‌گذاری و بازگشت آن و تفاوت مورد انتظار در سهام کم‌رنگ می‌شود. حتی سخت‌تر از آن درک این موضوع است که چرا در حالت‌های خاص اقتصاد کلان، به‌طور مثال رابطه عکس بین بهره سهام و اوراق قرضه وجود دارد؛ در این رابطه نگاه به گزارش‌های ماهانه بانک مرکزی آلمان همه چیز را بهتر روشن می‌کند. در بازه‌های زمانی مساوی که مقدار نرخ سود بدون ریسک نغییر می‌کند رابطه‌ای مثبت بین نرخ سود سهام و اوراق قرضه به وجود می‌آید. رابطه منفی زمانی به وجود می‌آید که محدود کردن و فرار از ریسک مستلزم تغییر سهام به اوراق قرضه باشد.

بدون اینکه تحلیل خود را بیش از حد لزوم با تئوری‌ها و توضیحات اقتصادی همراه کنیم باید بگوییم: بسیاری از کاربران مدل‌های مدیریت ریسک به سختی بدین نکته توجه می‌کنند که کدام رفتار اقتصادی منطقی، توضیح یا جوابی برای سودهای مورد انتظار، ریسک‌های آتی یا رابطه‌های بین اجزا و پارامترهای هم بسته و تاثیر گذار در اقتصاد است.

(منبع: مدیریت ریسک به زبان ساده، ورنر گلاسنر و توماس برگر)

در ادامه مقالات مدیریت ریسک همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات