ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۲
463 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بحران مالی و نقش مدیریت ریسک (۳)

افسانه بازار تمام‌عیار، بی‌نقص و پر رونق: سوال اصلی این است که بازارهای مالی چقدر قابل اطمینان و کارا هستند. از سوی جناح‌های مختلف این سوال و تمایل مطرح شد که آیا بانک‌های مرکزی و دولت‌ها باید در روند تنظیم بازارهای مالی دخالت کنند یا خیر. در مقابل از مجموع جواب‌های منتج از مطالعات تجربی در مدیریت سرمایه مالی، مدیریت ریسک سازمان‌های وام‌دهنده و بورس‌ها برای تمایل به قبول بازار تمام‌عیار و بدون نقص استفاده می‌شود. اما در واقعیت حقایقی همچون ورشکستگی و هزینه‌های ناشی از آن، پخش و دسترسی اطلاعات به صورت نامساوی، انقباضات مالی و کمبود نقدینگی راهی به جز رفتار کاملا منطقی و محاسبه‌شده در بازار باقی نمی‌گذارد.

افسانه بازار تمام‌عیار به‌خصوص از طرف شرکت‌های سرمایه‌محور ارزیابی، بیان و حمایت می‌شود. در حین ارزیابی وام‌ها مدل‌هایی همچون CAPM (مدل نرخ‌گذاری و ارزیابی سرمایه و دارایی) استفاده می‌شود و از این رو میانگین تخمین ریسک بازار سرمایه برای ارزیابی به کار گرفته می‌شود. ولی در مقابل، اطلاعات واقعی موجود در شرکت از سوی کارشناسان نادیده گرفته می‌شود و در لابه‌لای تئوری‌ها و فرضیه‌ها گم می‌گردند. این ارزیابی‌ها حتی اغلب فاقد برنامه‌ریزی همه‌جانبه منظم و بدون نقض هستند و لذا عاقلانه نیستند. مدیران شرکت‌های سودمحور؛ که کاملا از شرکت‌های سرمایه و بازار محور قابل تشخیص هستند باید کاملا متوجه این نوع تئوری‌های توجیه‌کننده بازار تمام‌عیار و بی نقص باشند تا دچار اشتباهات کلان نشوند. این واقعیت همچنین در مدیریت ریسک و برای موسسات وام‌دهنده نیز صدق می‌کند. در یک شرکت یا سازمان با نگرش و رویکرد سودمحوری باید بهترین اطلاعات موجود خصوصا آن‌هایی که مرتبط با ریسک‌ها هستند، برای تصمیم‌گیری شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند. مثلا وقتی می‌خواهیم محیط ریسک را مورد ارزیابی قرار بدهیم، در وهله اول از اطلاعاتی شروع کنیم که در داخل سازمان موجود یا از داده‌های داخلی سازمان منتج شده‌اند و تنها به ارزیابی‌ها و اطلاعات خارج از سازمان اتکا نمی‌شود. در مقابل فکر مدیریت شرکت‌ها یا سازمان‌های سرمایه و بازار محور بر این پندار استوار است که تمام اطلاعات مهم در داخل مظنه‌ها و نرخ‌های موجود در بازار است و بدین سبب آن‌ها رفتار غیر منطقی یا حتی تقاضای کاذب موجود بازار را ملاک تصمیم‌گیریهای خود قرار می‌دهند.

بازارهای تمام عیار، اغلب بر مبنای عرضه و تقاضای منطقی به وجود آمده‌اند که این عرضه وتقاضای منطقی نقدینگی بازار را محدود و قیمت را تعیین می‌کند که اساسا به ارزش‌های بنیادی خود بازار و مصرف‌کننده باز می‌شود. ایده بازار تمام‌عیار به شرکت ریسک‌های مالی اضافه‌‌ای را تحمیل می‌کند که این ریسک‌ها در بیشتر سیستم‌های مدیریت ریسک که فرضیه‌های بازار تمام‌عیار را ملاک کار خود قرار داده‌اند، فقط به مقدار ناکافی می‌توانند شناسایی و به تصویر کشیده شوند.

(منبع: مدیریت ریسک به زبان ساده، ورنر گلاسنر و توماس برگر)

در ادامه مقالات مدیریت ریسک همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *