ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1397/11/13
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازیهای روانی و تحلیل بازیها (2)

در ادامه ی مقاله ی گذشته، مثالی دیگر برای شفاف تر شدن این مبحث آورده ایم.

مالی یک مددکار اجتماعی است. او در دفتر کار خود است و با مراجعی که هم اکنون وارد شده است در حال صحبت است. مراجع افسرده و دل شکسته به نظر می رسد.

مراجع می گوید: «متاسفانه اتفاق بسیار بدی برایم افتاده است صاحبخانه مرا بیرون کرده است و هیچ جایی ندارم بروم. نمی دانم چه کار کنم.» مالی در حالی که چهره ای برافروخته دارد می گوید، «چه بد، من چه کمکی می توانم به شما بکنم؟» مراجع با حالتی افسرده می گوید، «نمی دانم.»

مالی می گوید: «حالا بهت میگویم چه کار کنی. بیا روزنامه های امروز عصر را نگاه کنیم ببینیم می توانیم اتاقی برای تو در این شهر پیدا کنیم.»

مراجع مالی در حالی که افسرده تر به نظر می رسد می گوید: «مشکل همینجاست، من پول کافی برای پرداخت اجاره ندارم.»

مالی در جواب می گوید: «من می توانم ترتیبی بدهم که تو از کمکهای بهزیستی استفاده کنی»

مراجع می گوید: «چقدر شما لطف می کنید ولی راستش را بخواهی من دوست ندارم کسی به من صدقه بدهد.»

مالی می گوید: «چطوره در یکی از مسافرخانه ها تختی برایت پیدا کنیم تا اینکه جایی پیدا بشه و بتونی آنجا بمونی.»

مراجع می گوید: «خیلی متشکرم، ولی راستش فکر نمیکنم که با این حالی که دارم بتونم با یک عده ای سر کنم.»

مالی چند لحظه ای سکوت میکند و به مغزش فشار می آورد تا راه دیگری بیابد ولی دیگر هیچی به فکرش نمیرسد.

مراجع او آه عمیقی می کشد و به قصد ترک آنجا از جا بلند می شود و می گوید: «به هر جهت خیلی متشکرم که سعی کردید به من کمک کنید.» او با حالتی گرفته و غمگین در حالی که این حرفهارا می زند از در خارج می شود.

مالی از خود می پرسد: «ای وای چرا اینطور شد.» او ابتدا حیرت می کند و سپس احساس افسردگی و بی کفایتی می کند، به خودش می گوید که «من مددکار خوبی نیستم»

در همین حال مراجع او در خیابان راه می رود در حالی که احساس بدی دارد و از دست مالی عصبانی است و به خود می گوید: «فکرش را هم نمی کردم که او بتواند به من کمک کند، همینطور هم شد!»

این صحنه باز نوازی بسیاری از اتفاقاتی است که در گذشته هم برای مالی و هم برای مراجعش پیش آمده است. مالی اغلب اوقات در چنین روابط متقابلی می افتد. او به مراجعینش کمک و پند و اندرز ارائه می دهد. سپس وقتی آنها کمک او را نمی پذیرند احساس بدی می کند. مراجع او هم با پایان ماجرا به همان اندازه آشناست. او بارها و بارها با رد کمکهایی که به او ارائه شده موضوع را خاتمه داده و به خاطر اینکه توسط شخص کمک کننده تحقیر شده است احساس خشم و عصبانیت کرده است.

مالی و مراجع او یک جفت بازی را که اغلب با هم توأم هستند انجام می دهند. بازی مالی این است «چرا این کار را نمی کنی؟» و مراجع او «بله، اما…» را بازی می کند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات