ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۶
877 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
بازدارنده ها و مجوزها در تحلیل رفتار متقابل

مادری را با نوزادش که تازه به دنیا آمده در نظر بگیرید. همانطور که او از کودکش مراقبت به عمل می آورد، ممکن است پیامهایی را از حالت نفسانی «والد» خود باز نوازی کند. مانند این که: «بچه ها نیاز به حمایت دارند و نیاز آنها مهمتر است.» خیلی از اوقات هم او می تواند در حالت نفسانی «بالغ» خود باشد و روشهای مراقبت از کودکان را که در کتابها خوانده است به کار بندد. ولی در حالت نفسانی «کودک» او چه می گذرد؟

همچنانکه به عقب بر می گردد و دوران کودکی خود را به یاد می آورد. شاید احساس کند: «چقدر عالی! حالا بچه دیگری دارم و می توانم با او بازی کنم!» او ممکن است از تبادل نوازشهای جسمانی بین نوزاد و خودش لذت ببرد. درست همانطور که وقتی خودش نوزاد بود از نوازش دادن و نوازش گرفتن لذت می برد. نوزاد با دریافت پیامهای غیرکلامی او ممکن است نتیجه بگیرد: «مادر مرا می خواهد و دوست دارد به او نزدیک باشم.»

در زبان پیش نویس، ما می گوئیم که مادر به کودک خود مجوز می دهد. در اینجا، مجوز برای وجود داشتن و مجوز برای نزدیک بودن.

ولی کودک درون مادر شاید احساس کند: «این خطرناک است الان که این بچه بدنیا آمده، همه توجه ها را او خواهد گرفت. پس من کی باید توجه بگیرم؟ شاید توجه کافی برای همه وجود نداشته باشد.» زمانی که مادر احساسها و انگیزه های سانسور نشده دوران نوزادی خودش را بازنوازی می کند، ممکن است نسبت به این تازه وارد خشمگین و وحشت زده بشود، تا حدی که شاید در اعماق حالت نفسانی کودک بخواهد بچه را طرد کند و یا حتی بکشد.

احتمال دارد که او کوچکترین آگاهی از این احساسها نداشته باشه بخش آگاه خودش و از نظر هر ناظر بیرونی، او مادری دوستدار و مراقب است.

ولی نوزاد می داند. با آگاهی دقیق خود از نشانه های غیرکلامی، از خشم و وحشت مادر را در می یابد. او کم کم، بدون اینکه هنوز بتواند کلمات بهره گیرد، به این نتیجه می رسد: «مادر دوست ندارد به او نزدیک شوم. در واقع، او ترجیح می دهد که من اصلا نبودم.»

این پیامهای منفی که از حالت نفسانی «کودک» والدین می آیند نمونه هایی از بازدارنده ها هستند. در این مورد، بازدارنده ها «وجود نداشته باش» و «نزدیک نشو» هستند.

در بزرگسالی، هر یک از ما یک سری از این بازدارنده ها و مجوزها را با خود داریم که در محتوای حالت نفسانی «کودک» بایگانی شده اند. تصمیماتی را که ما در واکنش به این پیامها گرفته ایم پایه های اساسی پیش نویس زندگی ما هستند. کل مجموعه بازدارنده ها و مجوزها، به اضافه تصمیمهایی که کودک براساس آنها گرفته است، گاهی اوقات پیش نویس واقعی نامیده می شوند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *