IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
9 نکته در وبلاگ نویسی

بازاریابی محتوایی: 9 نکته در وبلاگ نویسی (1)

بازاریابی محتوایی: ۹ نکته در وبلاگ نویسی (۱)

۱.از عنوان های جذاب استفاده کنید. عنوان وبلاگ شما همچون جلد یک مجله است. تنها یک هدف برای جلد مجله وجود دارد: ترغیب شما به باز کردن مجله، چیزی شبیه این برای پست های وبلاگ وجود دارد. بهترین محتوا در یک پست، ممکن است بدون یک عنوان جذاب خوانده نشود.

در یک تحلیل از برترین پست های بازاریابی محتوایی خود در CIM متوجه شدیم که جذاب ترین و عمومیت یافته ترین محتوا، آنهایی هستند که اغلب دارای یک نوعی از عدد در عنوان  بوده اند (مانند ۱۰ عنوان برتر سال ۲۰۱۳)، در کل، آوردن حداقل دو عدد در متن عنوان، بهتر است. عنوان های بحث برانگیر نیز خوب هستند.

مثلا به جای استفاده از این عبارت “راه های افزایش بازده سهام شما” بگویید “۱۰ راه برای کسب سود با سهام کمتر”.

۲.بر مساله تمرکز کنید. جایی که باید از آن شروع کنید این است که دغدغه ی pain point خوانندگان هدف شما کدامند؟ چه چیزی آنها را تا دیروقت بیدار نگه می دارد؟

۳.کمتر، بیشتر (موثرتر) است Less is more. وبلاگ ها خوب هستند؛ وقتی که کوتاه، آموزنده و مرتبط هستند. فقط در مواردی نادر، گاهی سخن بی ربط مورد نیاز است.

نکاتی در خصوص کوتاهی:

جمله ها را کوتاه نگه دارید؛

از جرقه ها Use bullets استفاده کنید؛

از پاراگراف های کوتاه، استفاده کنید؛

از شر کلمات غیر ضروری، خلاص شوید؛

ویرایش، ویرایش، ویرایش.

اگر پیش نویس پست شما حدود ۵۰۰ کلمه است، سعی کنید آن را به ۳۵۰ کلمه برسانید. این از آشفتگی جلوگیری می کند.

۴.به امکان call to action فکر کنید. هر پست از وبلاگ، امکان درخواست برای اقدام داشته باشد. در اینجا انواعی از “درخواست برای اقدام” برای استفاده در سایت شما وجود دارد:

مقاله ی ما را دانلود کنید؛

به ما در توئیتر یا سایر رسانه های اجتماعی بپیوندید؛

از ما بپرسید؛

کتاب الکترونیکی ما را دانلود کنید؛

برای وبینار رایگان ما ثبت نام کنید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از بازدیدکنندگان شما بازنخواهند گشت. به خوانندگان خود محتواهای مرتبط و افزوده پیشنهاد دهید؛ همچون یک خبرنامه ی ارزشمند ویژه و خاص؛ سپس شما می توانید ارتباط خود را با آنان نگه دارید. اخذ انتخابی ایمیل مخاطبان، باید یکی از اهداف وبلاگ نویسی شما باشد (پایگاه داده ی خود را گسترش دهید).

ادامه ی نکات را در مقاله ی آینده خواهیم گفت!

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar