بازاریابی محتوایی : وبلاگ
خلاصه نویسی برای “وبلاگ weblog” یا “بلاگ blog”، یک راه آسان برای ارائه ی تکه ی مختصری از یک محتوای وب تازه شده، پیشنهاد می کند. با استفاده از فناوری های “آسان کاربرد easy to use” برای پیوند (برای مثال RSS ها) و اظهار نظرها؛ وبلاگ ها اغلب در مرکز سیستم رسانه های اجتماعی قرار می گیرند.
- سه نکته ی کلیدی در این بازی
۱.گفتگوها را تشویق کنید: حتی نظرات “بد” می تواند یک فرصت برای توسعه ی روابط خوب با مشتری باشد.
۲.یک “شهروند اینترنتی netizen” خوب باشید: در وبلاگ های دیگران، همانند وبلاگ خودتان مشارکت کنید.
۳.نرمش نشان دهید loosen up. وقتی با خوانندگان ارتباط برقرار می کنید، اعتبار تکامل می یابد.
- قبل از شروع وبلاگ نویسی به این پرسش ها پاسخ بدهید
- مشترک subscriber (خواننده) اولیه ی وبلاگ شما چه کسی است؟
- چه چیزی می خواهید به آنها بگویید (داستان شما چیست)؟
- آیا نیازهای کلیدی اطلاعاتی آن شخص را درک می کنید؟ دغدغه های pain point او چیست؟
- آیا وقتی مشتریان خود آنلاین هستند، در کنار آنها هستید؟
- آیا شما نظراتی را که در گفتگوی آنلاین وبلاگ شما گذاشته می شود، رها می کنید؟
- آیا شما از انواع واژگان کلیدی که مشتریان شما به دنبالش هستند، درکی درست دارید؟ (ابزار گوگل کیورد Google’s keyword را ببینید.)
- آیا شما می توانید متعهد به حداقل دو بار در هفته وبلاگ نویسی شوید؟ (پیگیری مستمر محتوا، کلیدی است.)
- هدف نهایی شما از شروع یک وبلاگ چیست؟ یک سال پس از اینکه شما شروع به وبلاگ نویسی کردید، کسب و کار چگونه خواهد بود؟
- اجرای فرآیند در داخل شرکت چگونه خواهد بود و چگونه شما این وبلاگ را به بازار عرضه خواهید کرد؟
- چگونه وبلاگ را با بقیه ی تلاش های بازاریابی خود یکپارچه می کنید؟ این وبلاگ چگونه می تواند چیزهای دیگری را که انجام می دهید، بهتر کند؟
- این سوال ها در شروع کار، ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، اما پاسخ به آنها لازم است.
بسیاری از کسب و کارهای کنونی این کار را انجام نداده اند. بدترین چیزی که می توانید بعنوان یک کسب و کار انجام دهید، این است که یک دیالوگ را با مشتریان شروع کنید و سپس، آن را متوقف کنید. بهتر است که چیزی را شروع نکنید تا بخواهید آن را به شکلی سرد متوقف کنید.
بر اساس پژوهش آی بی ام، ۸۵ درصد از وبلاگ شرکت ها پنج یا کمتر از آن محتوا دارند؛ یعنی که ما فرآیند تولید محتوا را خوب شروع می کنیم؛ اما خوب ادامه نمی دهیم.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
ایده پرداز عزیز
موفق باشید
ممنون از همراهی شما