بازاریابی محتوایی : معیارهای به اشتراک گذاری
در هر مکانی که محتوای شما قرار دارد، سایت شما ممکن است ترافیک کمی داشته باشد. (بعنوان مثال در CIM ما شاهد درصد عظیمی از دانلود محتوا از جانب اسلایدشِر نسبت به وبسایت خودمان هستیم).
معیارهای به اشتراک گذاری باید پاسخگوی این سوال باشد:
آیا این محتوا مفید است و چه میزان به اشتراک گذاشته می شود؟
معیارهای به اشتراک گذاری، ممکن است شامل موارد زیر باشد:
لایک ها، به اشتراک گذاری ها، توئیت ها و پین ها pins، ابزارهای به اشتراک گذاری، با استفاده از تحلیل گر گوگل منجر به این موارد شده و نیازمند تجدید نظر است.
فورواردها Forwards: از طریق ایمیل و گوگل می توانید ایمیل های خود را به دیگری بفرستید.
اینک های درونی inbound links: ابزارهایی مانند Open site explorer، Raven Tools و Majestic SEO به راحتی می توانند آنچه را که می خواهید اندازه گیری کنند.
معیارهای به اشتراک گذاری برای هر سازمان مهم هستند؛ اما یک مسئله را به خاطر بیاورید: معیارهای به اشتراک گذاری، از اهمیت بالایی برخوردارند؛ زیرا آنها توسط عموم و به صورت داوطلبانه و رقابتی اندازه گیری می شوند. تعیین ارزش های یک شغل تجاری داخلی از طریق معیارهای به اشتراک گذاری برای بازاریابی محتوایی شما حیاتی و ضروری است؛ بنابراین، ممکن است این معیارها هیچ اثری بر روی نتایج حاصل نداشته باشد.
گفته می شود که شما می توانید در صورت بروز مشکل بر روی هر متن از محتوا فورا آن را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی در CIM حداقل در ۲۴ ساعت اول ۱۰۰ بار و در هفته ی اول ۲۰۰ بار توئیت نشود، ممکن است نقصی در محتوا باعث این اتفاق شده باشد؛ در نتیجه، باید ببینیم که آیا مشکل مربوط به عنوان کپی تصویر است و یا شاید بیشتر بر روی فروش تاکید کرده ایم.
افزایش به اشتراک گذاری Boosting sharing
پس از دانستن چگونگی تاثیر به اشتراک گذاری بر اهداف کسب و کار تا گام بعدی که شما باید انجام دهید این است که به اشتراک گذاری را افزایش دهید. راه های زیر می تواند به شما کمک می کند:
گزینه ی به اشتراک گذاری را در مکان مناسب و آسان از محتوا قرار دهید. آنها را در کانال هایی طراحی کنید که مخاطبان شما بیشتر از آن استفاده می کنند. (در CIM گزینه های به اشتراک گذاری را دقیقا زیر عنوان و در پایان محتوای آنلاین به منظور افزایش به اشتراک گذاری قرار دهیم)؛
مطمئن شوید که هر گونه اطلاعاتی را در مکان مناسب و قابل دسترس مشتریان و تاثیرگذاران قرار می دهید؛
ثبات اجتماعی را با استفاده از قرار دادن اظهار نظرات مثبت توئیتر و یا نمایش واضح از تعداد دانلودهای کتاب الکترونیکی خود را افزایش دهید. ( توجه کنید CIM به وضوح تعداد افرادی را که اشتراک دریافت کرده اند، بیان می کند. مثال: به ۴۷ هزار نفر دیگر بپیوندید.)؛
محتوایی را ایجاد کنید که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشد. هر زمانی که تیم شما می خواهد مطلبی را ایجاد کند، باید از خود بپرسد: آیا مشتریان ما این مطلب را به اشتراک خواهند گذاشت؟
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید