بازاریابی محتوایی : محتوای سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید
در اختیار داشتن صفحه ی “گسترده Spreadsheet” برای شما این امکان را فراهم می کند، که بتوانید عملکرد خود را ارزیابی کنید. برای مثال: ممکن است بخشی از محتوای سایت هیچ بازدید کننده ای نداشته باشد، در این صورت باید بررسی کرد تا متوجه شوید که به چه علت محتوای شما دیده نشده است. شاید محتوای آن مفید نیست یا به درستی بازاریابی نشده است،شاید هم در جای مناسبی قرار ندارد.
صفحه ی “گسترده Spreadsheet” ممکن است شامل:
- عنوان صفحه
- نام صفحه
- بازدیدهای صفحه کل
- بازدیدهای صفحه ها در ماه گذشته
- بازدید کنندگان منحصر به فرد مطلق
بررسی کنید که چه تفاوتهایی در طریقه ی مصرف مردم از محتوا وجود دارد؟ آیا محتواهای خاصی وجود دارد که روی موبایل بازدید بیشتری دارد؟
در مورد اینکه چه تعداد از هر محتوا در مدت زمان خاص مثلا سه ماه ایجاد کنید، صفحه ی گسترده مجزایی تشکیل دهید، یا این اطلاعات را در فایل پاورپوینت ذخیره کنید.
آهاوا لایبتاگ Ahava Leibtag صاحب آهامیدیا گروپ Aha Media Group معتقد است: هدف از ممیزی محتوا، صرفا جمع آوری اطلاعات نیست، بلکه در اختیار داشتن این اطلاعات به تصمیم گیری ها کمک می کند.
اگر به رئیس یا کارفرمای خود بگویید که محتوای وب مساله و مشکلی دارد، او می خواهد بداند که دقیقا مشکل کجاست و چه چیزی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است. برای تشخیص اینکه محتوای شما دچار مساله یا مشکل شده است باید آن را به صورت دروره ای هر شش ماه تجزیه و تحلیل کنید، ان را با شاخص های کیفیتی محتوا بسنجید،آن شاخص ها ی کیفیت از این قرارند:
- سودمندی و ارتباط
- شفافیت و صحت محتوا
- کامل بودن
- تاثیر و درگیر کردن
- قابلیت پیدا کردن(سئو)
- سازگاری با برند
- مخاطبان مورد نظر
- سازگاری با الویت های کسب و کار
- حفظ محتوا
به دلایل زیر بهتر است که هر شش ماه محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه یکسری از موضوع ها بشویم:
- برای نگه داری مخاطبان
- مقایسه سایت خود با رقبا
- کدام قسمت از محتوا نیاز به بازنگری دارد
برای پیشرفت و موفقیت باید محتوا را حفظ کرد از این رو به کار و تلاش زیادی نیاز است. غالبا مشکلات محتوا به علت اینکه صاحبان برای حفظ آنها زمان نمی گذارند، بروز می کنند.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید