بازاریابی محتوایی: شکار یک مخاطب

بازاریابی محتوایی: شکار یک مخاطب
مجموع 5 از 5 رای

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی: شکار یک مخاطب

خوشبختانه، تاکنون شما دریافته اید که نشردهی Publishing زنده است؛ به عبارت دیگر، انتشارات هرگز تاکنون چنین قدرتمند نبوده است. چیزی که در حال منسوخ شدن است، مدل کسب و کار محتوای پشتیبانی شده به وسیله ی تبلیغات است. این مساله، یک فرصت برای شما خلق می کند؛ اگر و تنها اگر شما فرآیندهایی به منظور تعریف داستان های ارزشمند و مفید برای مشتریان بالقوه و بالفعل خود در نظر بگیرید.

نشردهندگان برندها (شرکت های غیر رسانه ای نظیر: اینتل Intel، دوپونت Dupont، یا شرکت های سرمایش گرمایش محلی) و شرکت های رسانه ای، در واقع، یک هدف دارند. هدف آنها ایجاد مخاطبی است که به قدری مشتاق محتواهای تولیدی شود که تصمیم به مشترک شدن در رسانه ی آنها بگیرد. این موضوع، به نوبه ی خود، منجر به یافتن راهی برای کسب درآمد از این مخاطب می شود.

یکی از چالش های نشردهندگان برند این است که در موتورهای جستجو پیشی بگیرند؛ و در رسانه های اجتماعی یافت شوند. در مرکز آن چیزی که باعث این اتفاق می شود، داستان گویی قرار دارد. این موضوع به صورت کامل به خلق داستان های مفید، ارزشمند و جذاب به وسیله ی برندها مربوط می شود که باعث می شود بعنوان متخصصان قابل اعتماد در زمینه ی خودشان شناخته شوند. محتوا با شرایطی که ذکر شد، موجب جذب خوانندگان گذری و تبدیل آنها به خوانندگان همیشگی می شود؛ در نهایت این خوانندگان همیشگی و وفادار می توانند به مشتریان وفادار تبدیل شوند.

شرکت های رسانه ای نیز در تلاش هستند به همین شیوه عمل نمایند، دقیقا به همین شیوه تنها تفاوت در این است که محتوا به چه صورت باعث درآمد زایی می شود.

رابرت رز Robert Rose، همکار من در تالیف کتاب مدیریت بازاریابی محتوایی می گوید: “ما امروزه برای موفقیت، نیازمند استفاده از محتوا هستیم تا به طور مستمر، مخاطبان خود را از اولین باری که آنها را می بینیم جذب کنیم. به طور مستمر، در طول چرخه ی عمر مشتریان؛ وظیفه ی بازاریابی دیگر خلق مشتریان نیست؛ بلکه خلق هواداران پرشور برای برند شرکت خود است.

مفهومی که در بستر این مقالات جریان دارد، درباره ی جذب و حفظ مخاطبان است. زمانی که یک مخاطب به وجود می آید، لحظه ای است که جادو رخ داده است؛ زمانی که بازاریابان شاهد درآمد بلند مدت Long-term return هستند.

بازاریابی محتوایی بدون مخاطبان وفادار و همیشگی، به هیچ عنوان بازاریابی محتوایی نیست. محتوای شما بدون مخاطبان وفادار راه به جایی نخواهد برد. در ضمن اگرچه شرکت های رسانه ای با شما در حال رقابت هستند؛ در عین حال، این شرکت ها می توانند شرکایی قدرتمند برای شما باشند که در جذب و نگهداری مخاطبان به شما یاری می رسانند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن