ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۱
447 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی محتوایی در قرن نوزدهم

گرچه جان دیر John Deere در سال ۱۸۸۶، درگذشت؛ اما ارزش های گوش دادن و آموزش دادن، همچنان در شرکتی که او تاسیس کرد، زنده است. شرکت دیر، مشهورترین شرکت در زمینه ی کشاورزی در دنیا، مجله ی فورو The Furrow Magazine را در سال ۱۸۹۵ طراحی، ایجاد و توزیع کرد.

دیر این مجله را صرفا به منظور فروش محصولات شرکت جان دیر ایجاد نکرد؛ همان کارکردی که یک کاتالوگ دارد؛ بلکه هدف او، آموزش کشاورزی در خصوص تکنولوژی های جدید بود؛ و اینکه چگونه می توانند صاحبان کسب و کار و کشاورزان موفق تری باشند (چیزی شبیه بازاریابی محتوایی).

از ابتدا، مجله ی فورو با پیام های ترفیعی و محتواهای خودساخته، ایجاد نشده بود. این مجله به وسیله ی روزنامه نگارهای متفکر، داستان نویسان و طراحان ایجاد شده و بسط و گسترش یافته بود و موضوعاتی که کشاورزان را به صورت عمیق درگیر کرده بود، پوشش می داد. هدف از مطالب مندرج در مجله، این بود که کشاورزان موفق تر و کامیاب تر بشوند و به سود بیشتری دست یابند.

امروزه، بعد از سالها، مجله ی فورو همچنان قدرتمند پیش می رود و پر تیراژترین مجله ی کشاورزی در سراسر دنیاست که ماهانه بیش از ۱.۵ میلیون در ۱۲ زبان و در ۴۰ کشور مختلف، توزیع می شود.

جان دیر اغلب بعنوان اولین کسی که بازاریابی محتوایی را بعنوان بخشی از فرآیند دراز مدت کسب و کار تسری داد، شناخته می شود.

یک گذشته ی با شکوه

جان دیر اولین فرد بود:

۱۹۰۰: میشلن Michelin، کتابچه ی راهنمای میشلن را ایجاد کرد. این راهنمای ۴۰۰۰ صفحه ی، با جلد تصویری قرمز رنگش، به رانندگان کمک می کند ماشین خود را تعمیر کنند و اقامتگاه مناسب find decent lodging پیدا کنند. در چاپ اول آن ۳۵۰۰۰نسخه ی کپی به صورت رایگان توزیع شد.

۱۹۰۴: کتاب دستور آشپزی ژل اُ Jell-O سود می دهد. ژل اُ اقدام به توزیع رایگان کتاب دستور آشپزی خود می کند که منجر به فروش بالغ بر ۱ میلیون دلار در سال ۱۹۰۶ می شود.

۱۹۱۳: شرکت مهندسی برنز و مک دانل Burns & McDonell Engineering، بنچ مارک Bench mark را پایه گذاری می کنند. این شرکت مهندسی واقع در کانزاس سیتی همچنان مجله ی خود را با نام بنچ مارکینگ را که برنده ی جایزه نیز شده، چاپ می کنند.

۱۹۲۲: شرکت سیرز Sears بزرگ ترین برنامه ی رادیویی در سراسر دنیا را آغاز می کند. این ایستگاه رادیویی کمک کرد تا اطلاعات لازم برای کشاورزان در زمان بحران رکود از طریق اطلاعاتی که بنیاد کشاورزی سیرز روباک Sears Roebuck Agricultural Foundation تامین می کرد، فراهم شد.

۱۹۳۰: شرکت پروکتراندگمبل Procter & Gamble حمله ی خود به نمایشنامه های سریالی رادیو را آغاز کرد. این طرح ابتکاری بسیار موفق، که با نقش آفرینی برندهایی مثل داز Duz و شوینده های اُکسیدل Oxydol detergent اجرا شد، آغاز گر “سُپ اپرا Soap Opera” شد.

آگاهی از پیشینه

همانطور که از ابتدای این سری مقالات عنوان شد، بازاریابی محتوایی، بعنوان یک صنعت، در حال اوج گیری است؛ اما درک این مطلب که برندها در چه جایگاهی بوده اند، حائز اهمیت است. قرن هاست برندها مشغول تعریف داستان هستند. این تلاش زمانی که برندها کانال های ارتباطی محدودی داشتند، آغاز شد و امروزه هم وجود دارد.

تعریف یک داستان با کیفیت، به فرد مناسب در زمان مناسب، همیشه آشفتگی و بی نظمی را از بین می برد. هر روزه با احداث کانال های ارتباطی جدیدی مواجه هستیم و خیلی راحت ممکن است با این کانال های تازه، گمراه شویم. بعنوان بازاریابی محتوای هوشمند، باید این نکته را همواره در ذهن داشته باشیم که کانال ها می آیند و می روند؛ اما داستان های خوب همواره باقی می ماند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *