بازاریابی محتوایی : بانک یوسکا، یک شرکت رسانه ای و یک بانک
چه تعداد بانک در دنیا سراغ دارید که اقدام به تولید روزانه ی نمایش های تلویزیونی و ویدئویی که برنده ی جایزه می شود، می نمایند؟ احتمالا سراغ ندارید، به جز یک مورد، بانک یوسکا Jyske Bank.
یانک یوسکا، یکی از فناورانه ترین استودیهای داخلی تولید نمایش تلویزیونی را در دانمارک دارد. یوسکا خود را بعنوان یک شرکت رسانه ای و بانک، هر دو اعلام می کند. یوسکاتی وی Jyskebank TV هم برنامه ریزی مالی جذاب را پوشش می دهد و هم داستان های جذابی که اعتقاد دارد به مخاطبین مرکزی، مصرف کنندگان جوانتر و شرکت های کوچک مرتبط است.
برنامه ی محتوایی آنها، از دو ارزش کلیدی تشکیل شده است:
- تمسک به چشم انداز سازمان.
- تعریف داستان های خوب. برای انجام این کار مهم، یوسکا شبکه ای از نویسندگان در سراسر دنیا دارد که پرسنل تمام وقت یا پاره وقت یوسکا هستند.
هر بخش محتوایی که به اشتراک می گذارد، قابل نشان دادن یا به اشتراک گذاری در سایت های دیگر است. به دلیل “اشتراک گذاری” ۸۰ درصد محتواهای یوسکا، نه بر روی وبسایت یا کانال های خودش، بلکه در منابع دیگر، دیده می شود.
این نوع از اشتراک گذاری محتوا، فرصت های انقلابی برای هر شرکتی فراهم می کند؛ چه رسد به یک بانک. به جای پرداخت برای بسیاری از حمایت های مالی سُنتی، نظیر آنچه اکثر بانک ها و برندها انجام می دهند، یوسکا این کا را با مشارکت رسانه ای انجام می دهد.
این بدین معناست که به جای خروج پول از یوسکا، سازمان ها به دلیل اعتبار و غنای یوسکا با آن همکاری می کنند. (به دلیل اینکه مثل یک شرکت رسانه ای عمل می کند.) هر دو، کنگره ی جهانی موبایل و جشنواره ی شیرهای کن با یوسکا وارد گفتگو شدند که دقیقا همین کار را انجام دهند؛ و این پیشنهاد را به یوسکا دادند که مصاحبه های اختصاصی داشته باشد و لوگوی آن در جاهای مربوطه تعبیه شود.
در صورتیکه مخاطبان وفادار و غنی داشته باشید، فرصت های بزرگی فراهم می شود و این نوع از به اشتراک گذاری با مشتریان بیرونی، هرگز متوقف نمی شود. هر صبح جمعه، یوسکا یک دسترسی کامل به برنامه های تلویزیونی در دسترس، به تمام کارکنان می دهد. این سبک از آموزش داخلی، چشم انداز اصلی شرکت را که باز و صادقانه بودن با همه ی مردم است، راهنمایی می کند.
یوسکا نیازی به خرید توجه رسانه ای (سنتی) ندارد؛ یوسکا اولین شرکت رسانه ای در نوع خودش است که بانک هم هست.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالاتبازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید