لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۲/۰۵
274 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

همانطور که هر ساله شاهد تغییراتی در حوزه تکنولوژی و فناوری هستیم، طبیعی است که روال بازاریابی آنلاین هم تغییر کند و بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ هم از این قضیه مستثنا نیست. در حقیقت سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۰ تغییرات چشمگیری از لحاظ جستجوی کاربران در گوشی‌های هوشمند داشته و از طرف دیگر نقش شبکه‌های اجتماعی هم بسیار پررنگ‌تر شده است. این نشان می‌دهد که بازاریاب ها باید به دنبال شیوه های جدیدی از دیجیتال‌مارکتینگ باشند.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، در ادامه مسیر های بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ را معرفی خواهیم کرد و نشان می‌دهیم که کدام ابزارها نقش پررنگ تری خواهند داشت.

نقش چشمگیر ویدیو و موشن گرافیک در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰

ظهور انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها باعث شده که کاربران به پیام‌های نوشتاری کوتاه علاقه پیدا کنند و در عوض تمایل بیشتری به استفاده از ویدیوها و کلیپ های ویدیویی داشته باشند. این نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ باید انتظار بیشتری از موشن گرافیک ها و تصاویر ویدیویی برای برنامه های بازاریابی داشته باشیم و طبیعتاً اغلب شرکت های دیجیتال مارکتینگ به سمت استفاده از این ابزارها می روند.

البته روال استفاده از ویدیو ها در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ کماکان مانند سالهای قبل است و کاربران کلیپ های بلندتر از ۳ دقیقه را دوست ندارند. حتما مطلب ویدیو مارکتینگ را مطالعه کنید.

نقش چشمگیر ویدیو و موشن گرافیک در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰

نقش ویژه شبکه‌های اجتماعی و کاربران

وقتی که متوجه شوید که تلگرام برای سال ۲۰۲۲ به دنبال جذب یک میلیارد کاربر است و از طرف دیگر واتساپ در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاربر دارد، یعنی شبکه‌های اجتماعی به شدت ارتباط بازاریاب ها با مشتریان بالقوه را تقویت کرده اند. به همین دلیل طبیعی است که بازاریابی آنلاین در سال ۲۰۲۲ به سمت استفاده بیشتر از شبکه های اجتماعی برای ارتباط قوی بین بازاریاب ها و کاربران هستند.

یکی دیگر از مواردی که نقش شبکه‌های اجتماعی را در دیجیتال مارکتینگ پررنگ می‌کند، استفاده از مینی اینفلوئنسرها است. در مطالب قبلی گفتیم که وجود اینفلوئنسر در بستر اینستاگرام برای بالا بردن آمار فروش ضروری است. اما بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ ترجیح می‌دهد که از مینی اینفلوئنسرها استفاده کند تا برنامه های بازاریابی آنها بیشتر به شکل بازاریابی مویرگی باشد و فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

اهمیت پاسخگو بودن به نیاز کاربران

گوگل در چند سال اخیر ادعا کرده که از یک موتور جستجو به یک موتور پاسخگو تبدیل شده و حتی خود او در بسیاری از موارد به سوالات شما پاسخ می دهد. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال تحقیق در مورد یک موضوع خاص باشید معمولاً یک اسنیپت از پاسخ را در سمت راست نتایج جستجو می آورد تا شما سریعتر به پاسخ خود برسید. این نشان می دهد که محتوای یک سایت از تکرار کلمات کلیدی برای درک موتورهای جستجو فاصله گرفته و شما به عنوان نویسنده محتوا باید صرفاً به فکر پاسخ دادن به سوال کاربر باشید.

به روز رسانی مداوم و پیوسته محتوا

هرچه الگوریتم های گوگل تغییر می‌کنند و آپدیت های متفاوتی روی آنها صورت می‌گیرد، در هیچ کدام از آنها نقش محتوا کمرنگ نمی‌شود و اتفاقاً گوگل هر دوره اهمیت بیشتری به آن می دهد. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که محتوا در اینترنت بسیار زیاد است و این باعث می‌شود که در اغلب موارد ما با محتوای تکراری مواجه باشیم. به همین دلیل در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ به دارندگان کسب و کار توصیه شده که به طور مداوم محتوای وب سایت یا سایر ابزارهای خود را به‌روزرسانی کنند و سعی کنند که همیشه محتوای خاص و منحصر به فرد داشته باشند.

نقش آمار ها در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰

وقتی که به دنبال نوشتن یک محتوای جذاب برای سایت خود هستید استفاده از ابزارهایی مانند تصاویر گرافیکی یا بولد کردن قسمتی از محتوا برای بالا بردن جذابیت آن مهم است. اما اخیراً ثابت شده که استفاده از آمار ها و اعداد در محتوا برای کاربران جذابیت بالایی دارد و به آنها اجازه می دهد که نوشته ها را به عنوان یک نوشته رفرنس و مرجع در نظر بگیرند.

امروزه وب سایت های ایرانی و خارجی متعددی وجود دارد که داده ها را به شکل دقیق و آنالیز شده در اختیار شما قرار می دهند. به همین دلیل سعی کنید که برای محتوای سایت یا هر کدام از ابزارهای خود از آمارها به شکل وسیع و مستند استفاده کنید تا کاربران به محتوای شما اعتماد کنند.

نتایج تحقیقات را بیاورید، حتی اگر قدیمی باشند!

این یک روش جالب و جذاب در به دست آوردن اعتماد کاربران است که می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. تحقیقاتی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود نشان دهنده کار روی ابزارهای مختلف و استفاده از آمارهای متنوع است که نتیجه های جالب توجهی می دهد. به عنوان، مثال وقتی که شما رفتار کاربران در سال ۲۰۱۹ یا در سال ۲۰۱۸ را نسبت به یک موضوع خاص تحلیل می‌کنید، در حقیقت رفتار آنها را برای سال‌های بعد قابل پیش بینی کرده اید و این به سایر کاربران کمک می کند.

بنابراین شما هم می توانید در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ سعی کنید نتایج تحقیقات صورت گرفته در حوزه های مختلف به ویژه توسط موسسه های معتبر مانند گوگل را بیاورید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که آمار ها به شکل واقعی باشند و از ارائه داده های اشتباه خودداری کنید.

در بازاریابی خود شخص را خطاب قرار دهید

یکی دیگر از مواردی که در بحث دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ مورد تاکید قرار گرفته این است که از خطاب قرار دادن همه کاربران با استفاده از یک پیام خودداری کنید. در حقیقت امروزه کاربران به خوبی پیام های تبلیغاتی را تشخیص می دهند و می دانند که هدف شرکتها از ارسال هر پیام چیست. بنابراین کلی‌گویی در پیام های تبلیغاتی می‌تواند نتیجه منفی و معکوس به دنبال داشته باشد.

در سال ۲۰۲۰ توصیه می شود که کاربران به شکل شخصی مورد خطاب قرار گیرند و حتی از اسم کوچک آنها برای این پیام ها استفاده شود. مثلاً اگر قرار است از بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، حتماً به شکل شخصی نام مخاطب را بنویسید و حتی ترجیحاً ایمیل شخصی یکی از کارکنان خود را هم در آن بیاورید.

در بازاریابی خود شخص را خطاب قرار دهید

اهمیت دادن به ارتباط مستقیم و زنده با کاربران

یکی از قابلیت‌های جالب توجهی که در چند سال اخیر در شبکه های اجتماعی به وجود آمده امکان ارتباط مستقیم از طریق ارتباط زنده تصویری است. در اینستاگرام استفاده از ابزارهایی مانند استوری برای بازاریابی آنلاین رواج زیادی داشته و تقریباً همه بازاریاب ها از آن استفاده می کنند. اما انتشار لایو در اینستاگرام یا در سایر شبکه های اجتماعی قابلیت جالبی است که می‌تواند کاربران را برای مدت زمان مشخصی به سمت شما جذب کند.

خصوصیت ارتباط زنده به این است که کاربران همیشه انتظار رفتاری متفاوت و جدید را از شما دارند و به همین دلیل احتمال بستن ارتباط از طرف آنها بسیار کم است. این یعنی شما فرصت کافی برای جذب کاربران و انتقال پیام بازاریابی خود در اختیار دارید.

نقش مهم سرچ صوتی بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ با توجه به تغییرات گوگل

به نظر می‌رسد که گوگل به دنبال تغییر ذائقه کاربران تغییراتی در سیستم جستجوی خود به وجود آورده که یکی از آنها جستجوی صوتی است. در این تغییرات قرار است کاربران تنها با استفاده از صدا زدن یک اصطلاح خاص به جستجو در حوزه‌های مختلف بپردازند.

جالب است بدانید که اغلب گوشی های هوشمند اندروید این قابلیت را دارند و شما با سرچ صوتی می توانید کاربران را پیدا کنید یا به دنبال آدرس بگردید. اما در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ توجه ویژه‌ای به بحث جستجوی صوتی شده و نقش آن نسبت به قبل پررنگ تر شده است.

استفاده از سئو لوکال یا سئو محلی

اگرچه در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بحث سئو لوکال یا سئو محلی برای وبمسترها اهمیت داشت و کاربران هم تا حدودی از آن استفاده می‌کردند، اما به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۰ شاهد استفاده پررنگ‌تر از این ابزار هستیم. شرکت گوگل از طریق معرفی ابزار Google My Business این امکان را برای کسب و کارهای اینترنتی به وجود آورده تا آدرس و شماره تماس و حتی وبسایت خود را در موتورهای جستجو قرار دهند تا کاربران سریعتر به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

بنابراین زمانی که شما به عنوان یک کاربر به دنبال پیدا کردن یک دندان پزشک یا متخصص کاشت ایمپلنت دندان هستید بلافاصله در نتایج ابتدایی آدرس و مشخصات چند متخصص به شما داده می شود تا سریع تر به جواب خود برسید. این یک قابلیت جالب توجهی از سئو محلی است که در بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است.

 همه آنچه درباره بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ گفتیم!

پیشرفت چشمگیر و جالب توجه گوشی‌های هوشمند و از طرف دیگر نقش غیرقابل چشم‌پوشی شبکه‌های اجتماعی باعث شده که روند بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ هم تحت تاثیر قرار گیرد. در حقیقت همه این تکنیک ها به شکلی هستند که کاربران راحت‌تر به نتایج خود برسند و بازاریاب‌ها هم از این ظرفیت برای فروش بیشتر استفاده کنند. امروزه به نظر می رسد که تمرکز روی استفاده از کلمات کلیدی در محتوا به حداقل رسیده و شبکه های اجتماعی بیشتر به پاسخ به سوالات کاربران اهمیت میدهند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.
[newsletter_form]

پربازدیدترین مقالات

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات